DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura EDUCACIÓ I TREBALL Codi 11081105
Ensenyament
Educació Social (1999)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Obligatòria Segon Primer
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
VALERO IGLESIAS, LUIS
Adreça electrònica luis.valero@urv.cat
Professors/es
VALERO IGLESIAS, LUIS
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Codi  
A
A
A
A
A
A
A
B
B
B
B
B
B
B
B
C
C
C
C

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Coneixer els grans marcs teòrics de la globalització en la societat actual A1
A3
B1
B3
C2
Apreciar l'evolució històrica del treball A2
A5
B3
B6
C4
Apreciar l'evolució del concepte de l'educació A5
B3
B4
B6
C4
Contextualizar l'Educació i Treball en el marc social,cultural, econòmic i laboral del s. XXI i especialment amb relació a la societat del coneixement A7
A16
A21
B1
B2
B3
B4
B6
C2
C5
Situar l'Educació i Treball a l'ambit de l'Educació Social i a la diversitat cultural A7
B15
B16
B17
C4
Desenvolupar una teoria personal dels marcs per on es correclaciona l'Educació i Treball A2
A5
B4
B6
B15
B16
B17
C3
C4
Desenvolupar actituts i marcs operatius per saber trovart treball en la societat que les envolta A2
A5
A16
B3
B4
B6
B15
B16
B17
C2
C3
C4

Continguts
Tema Subtema
Bloc 1. Conceptes bàsics 1.- El treball com estructurador de la vida humana
1.1. ¿El treball maldició o liberació?
1.2.- El treball com autonomia moral
Bloc 2. Evolució histórica i nous reptes 2.1.- Evolució del treball a trvés de la história
2.2. De la prehistoria a la Edat Mitjana
2.3. De la edat mitjana a la Revolució Francesa
2.4- Els segles XIX i XX.Liberalisme, socialisme
Bloc 3 .Educació i Treball a la societat de la globalització 3.1. Un salt cualitatiu. La globalització y la mundialitzacio
3.2. El paper de l'informació
3.3 Informació&Coneixement
3.4.- Educació, treball i coneixements
3.5.- Educar per saber treballar

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
20 30 50
Esdeveniments científics i/o divulgatius
6 9 15
Esdeveniments científics i/o divulgatius
15 22.5 37.5
Treballs
6 9 15
Metodologies integrades
6 12 18
 
Atenció personalitzada
15 0 15
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Exposiciió de els elements culturals que tenen els alumnes amb relació l'asignatura
Es tracta d’una sessió on el professor recollirà informació sobre el nivell de coneixements previs que presenten els alumnes en relació a una assignatura en concret. Es podrà fer mitjançant la formulació d’unes preguntes generals al grup classe, o mitjançant un qüestionari individual, per exemple.
Sessió Magistral La intenció de la classe magistral és donar conceptes claus per a que desprès l´alumne desenvolupi el seu propi concepte dins d´un marc teòric correcte.
Esdeveniments científics i/o divulgatius
Esdeveniments científics i/o divulgatius Exposició de articles y comentaris de la prensa, fims, TV i video relacionats amb els temes de l'asignatura
Treballs Treballs en grup fora de l´aula: Consisteix en la realització de treballs monogràfics, de tipus teòric, on la recerca d´informació i la redacció dels resultats adquireix una importància rellevant. S´utilitzarà per a ampliar tòpics de l´assignatura o reforçar aspectes dels continguts que el professor consideri convenient ampliar a banda de lo exposat a les classes magistrals. El resultat d´aquest exercici s´haurà de presentar per escrit al professor.
Metodologies integrades

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Portafolio 20% Treballs individuals 20% Exerxicis 15% Treball final 45%


Fonts d'informació

Bàsica

Brunet Icart. I  i  Valero Iglesias, L.F. (1994) Hacia una economía política generalizada (educación y trabajo). Lo sociología histórica de N. Elias. PPU. Barcelona.

Tedesco. J.C (2000) Educar en la sociedad del conocimiento. FCE. México

De Sebastian.L. (1998) Los diez mandamientos. Ariel. Barcelona

Rifkin, J (1996) El fin del trabajo. El declive de la fuerza de trabajo global y el nacimiento de la era postmercado. Ed. Paidos. Barcelona.

Articulos en el Moodle en función de la realidad del curso y la realidad diaria. 

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Estar atentos a los artículos que se pondrán en el Moodle en función de la realidad diaria políticosocial