DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) L'ORIENTACIÓ LABORAL I SOCIOLABORAL II Codi 11081217
Ensenyament
Educació Social (1999)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
POY ALEGRET, SEBASTIÀ
Adreça electrònica sebastia.poy@urv.cat
Professors/es
POY ALEGRET, SEBASTIÀ
Web http://en construcció
Descripció general i informació rellevant L'alumne ha d'adqurir els coneixements i les habilitats necessàries per ser competent en funcions i tasques d'orientació laboral,

Competències
Codi  
A3 Conèixer els fonaments teòrics de la intervenció socioeducativa i els seus àmbits d´actuació.
A5 Conèixer els estadis evolutius de la població amb la que es treballa
A7 Conèixer les caracteristiques fonamentals dels entorns socials i laborals de la intervenció socioeducativa.
A8 Conèixer les bases pedagògiques, psicològiques i sociològiques dels procesos d´intervenció socioeducativa
A9 Conèixer la metodologia de la intervenció socioeducativa així com la metodologia per a la seva avaluació
A10 Identificar i diagnosticar els factors de risc social i els factors de conflicte personal i sociofamiliar.
A11 Utilitzar els procediments i les tècniques adequades per a l´anàlisi de la realitat social.
A14 Utilitzar les estrategies, els procediments i les tècniques adequades per a la intervenció educativa.
A15 Utilitzar les estrategies, els procedimients i les tècniques adequades per a la mediació.
A16 Organitzar i gestionar estructures i procesos de participació i acció comunitaria
A20 Utilitzar les noves tecnologies amb finalitat formativa
B1 Aprendre a aprendre
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B9 Mostrar una actitud empàtica i de confiança cap els subjectes de la intervenció educativa.
B14 Planificació i organització
B17 Presa de desicions
B18 Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1. Aquirir els coneixements del programa plantejat A14
A15
B2
B17
C5
2. Conèixer els fonaments de l'Orientació Sociolaboral A5
A10
B3
B9
C3
C5
3. Dissenyar, planificar, aplicar i avaluar un programa d'Orientació Sociolaboral A3
A9
A20
B4
B5
B14
C2
C5
4. Aplicar els continguts de la matèria en la realització de treballs pràctics. A3
A7
A9
B2
B4
B5
B17
B18
C2
C3
C5
5. Capacitar l'alumnat en el disseny i construcció del seu projecte personal d'inserció laboral. A7
A8
A11
B1
B2
B6
B14
B17
C2
C5
6. Crear un espai per a la reflexió i anàlisi sobre iniciatives d'ocupació i autoocupació. A11
A16
B5
B17
B18
C2
C5

Continguts
Tema Subtema
Part I: Competències bàsiques de l'educador social Part II: Les sortides professionals de l'educador social Part III: Programes d'Orientació Sociolaboral Part I: 1.1. Consciència emocional 1.2. Anàlisi transaccional 1.3. Programació Neurolingüística 1.4. Educació en valors 1.5. La cultura de mediació 1.6. L'autoconeixement Part II: 2.1. El perfil professional de l'educador social. Funcions i tasques 2.2. Inserció laboral de l'educador social Part III: 3.1. Fases en el disseny de programes d'Orientació Sociolaboral 3.2. Àrees d'intervenció

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 0 3
 
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
37.5 0 37.5
Treballs
60 0 60
 
Atenció personalitzada
10 0 10
 
Proves pràctiques
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Compromís en el lliurament de les activitats en els terminis establerts
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Orientació i assessorament a l'aula
Treballs Assessorament personalitzat en horari d'atenció i via telemàtica

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
En horari d'atenció a l'alumne i via telemàtica

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Supòsits pràctics 40%
Treballs Programa d'Orientació Sociolaboral 30%
Proves pràctiques Examen 30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Maria Munné, Els 10 principis de la cultura de mediació, , Barcelona: Graó.

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent