Codi |
|
A1 |
Comprendre la génesi dels procesos històrics de consolidació de la professió i de la intervenció socioeducativa |
A2 |
Conèixer el marc de l´Educació Social i els models desenvolupats en altres països. |
A3 |
Conèixer els fonaments teòrics de la intervenció socioeducativa i els seus àmbits d´actuació. |
A4 |
Conèixer les polítiques de benestar social i la legislació que sustenten els procesos d´intervenció socioeducativa. |
A5 |
Conèixer els estadis evolutius de la població amb la que es treballa |
A6 |
Conèixer els factors biològics i ambientals que afecten als procesos socioeducatius. |
A7 |
Conèixer les caracteristiques fonamentals dels entorns socials i laborals de la intervenció socioeducativa. |
A8 |
Conèixer les bases pedagògiques, psicològiques i sociològiques dels procesos d´intervenció socioeducativa |
A9 |
Conèixer la metodologia de la intervenció socioeducativa així com la metodologia per a la seva avaluació |
A11 |
Utilitzar els procediments i les tècniques adequades per a l´anàlisi de la realitat social. |
A12 |
Utilitzar els procediments i les tècniques adequades per a la detecció de necessitats socioculturals. |
A13 |
Dissenyar programes d´intervenció educativa (individuals, grupals i comunitaris) |
A14 |
Utilitzar les estrategies, els procediments i les tècniques adequades per a la intervenció educativa. |
A17 |
Organitzar i gestionar projectes i serveis socioeducatius. |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
B9 |
Mostrar una actitud empàtica i de confiança cap els subjectes de la intervenció educativa. |
B10 |
Mostrar respecte cap a les opcions vitals dels subjectes de la intervenció educativa. |
B12 |
Evitar actituds paternalistes cap els subjectes de la intervenció, especialment cap els mes desafavorits. |
B17 |
Presa de desicions |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
Objectius |
Competències |
a) Conèixer l'evolució històrica de la integració |
A1
|
B3
|
C3
|
b) Apropar-se als conceptes teòrics que fonamenten la intervenció en diferents discapacitats |
A3
|
B1
|
C3
|
c) Conèixer el marc legislatiu |
A2 A4
|
B6
|
C3
|
d) Conèixer les característiques i problemàtica socio-educativa de les persones amb discapacitat |
A3 A5 A6 A7 A8
|
B1
|
C3
|
e) Conèixer les principals tendències existents en relació a la integració sociolaboral de persones amb discapacitats |
A2 A3 A4 A8 A9
|
B1
|
C3
|
f) Conèixer alguns dels principals criteris facilitadors de la integració sociolaboral de les persones amb discapacitats. El treball amb suport |
A2 A3 A7 A8
|
B1
|
C3
|
g) Conèixer i analitzar centres, projectes i experiències concretes del nostre context referents a diferents entorns relacionats amb la integració sociolaboral de les persones amb disminucions. |
A4 A7 A8
|
B1
|
C3
|
h) Valorar les possibilitats educatives dels alumnes amb discapacitats. |
A11 A12 A13 A14 A17
|
B2 B3 B5 B17
|
C2 C3
|
i) Conèixer els canvis que s'han de produir en els centres educatius per atendre els alumnes amb discapacitats. |
A3 A4 A7
|
B4 B5 B10
|
C3
|
j) Adquirir coneixements teorico-pràctics, de caràcter didàctic, per utilitzar-los en situacions reals. |
A8 A9 A12 A13 A17
|
B2 B17
|
C3
|
k) Conèixer els diferents serveis i professionals que existeixen a l'actualitat per facilitar la integració educativa. |
A3 A4
|
B5 B7 B9 B12
|
C3
|
l) Delimitar conceptes com: integració familiar, escolar, social i laboral. |
A3 A8
|
B1
|
C3
|
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació dels continguts de l'assignatura |
Presentacions / exposicions |
Els alumnes realitzaran un treball en grup que hauran d'exposar a la classe |
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts de l'assignatura |
Treballs |
Treball teoric-pràctic sobre algun tema treballat a l'assignatura.
En grup de 3 persones |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Anàlisi de documents audiovisuals o per escrit sobre la temàtica que es treballa a classe. |
Metodologies integrades |
Construcció d'un dossier d'articles |