DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura PRACTICUM I Codi 11091014
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Especial (1997)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 0 4.5 Troncal Segon Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Psicologia
Coordinador/a
MARQUÉS MOLÍAS, LUIS
Adreça electrònica luis.marques@urv.cat
mdelcarmen.perez@urv.cat
jaume.descarrega@urv.cat
gemma.vedriel@urv.cat
jaime.verrier@urv.cat
saturnino.gimeno@urv.cat
cristina.salmeron@urv.cat
cristina.grandio@urv.cat
carme.negrillo@urv.cat
luis.heredia@urv.cat
Professors/es
MARQUÉS MOLÍAS, LUIS
PEREZ RAMIREZ, MARIA DEL CARMEN
DESCARREGA FONT, JAUME
VEDRIEL SÁNCHEZ, GEMMA
VERRIER DELAHAIE, JAIME
GIMENO MARTIN, SATURNINO
SALMERON GONZALEZ, CRISTINA
GRANDÍO CAPDEVILA, CRISTINA
NEGRILLO FALCO, MARIA DEL CARMEN
HEREDIA SANTAELLA, LUIS
Web
Descripció general i informació rellevant -Conèixer el funcionament i organització del centre. -Conèixer els plans, projectes i experiències innovadores que es duen a terme en el centre. -Analitzar el funcionament i organització de l'aula en què es realitzen les pràctiques mitjançant una observació participativa i orientada pels tutors. -Col·laborar amb el mestre tutor o la mestra tutora en les labors que caracteritzen l'acció professional. -Participar en tasques habituals i en activitats puntuals que permetin a l'alumnat integrar-se en la dinàmica de la classe. -Participar en la vida del Centre, en les reunions i activitats extraescolars del curs i etapa en què es realitzen les pràctiques.

Objectius
-Conèixer el funcionament i organització del centre. -Conèixer els plans, projectes i experiències innovadores que es duen a terme en el centre. -Analitzar el funcionament i organització de l'aula en què es realitzen les pràctiques mitjançant una observació participativa i orientada pels tutors. -Col·laborar amb el mestre tutor o la mestra tutora en les labors que caracteritzen l'acció professional. -Participar en tasques habituals i en activitats puntuals que permetin a l'alumnat integrar-se en la dinàmica de la classe. -Participar en la vida del Centre, en les reunions i activitats extraescolars del curs i etapa en què es realitzen les pràctiques.

Recomanacions



Metodologia docent
Realització de seminaris i tutories. Assistència a l’escola: recollida d’informació, participació en la vida escolar, .... (tot allò que és necessari pel teu aprenentatge i l’elaboració de la memòria i que s’especifica en la guia per a la realització de dita memòria)

Metodologia avaluació
Redacció de la memòria de pràctiques L’avaluació es realitzarà a partir de la coordinació entre el mestre-tutor d’aula i el professor-tutor de la Facultat En aquesta avaluació es valoraran els següents indicadors amb el respectiu percentatge: Presentació, coherència a la redacció, ortografia i capacitat d’argumentació (citació) Assistència als seminaris i utilització de les tutories presencials o electròniques Observació i anàlisis de les metodologies emprades a l’aula Creació i utilització d’instruments de recollida de dades Capacitat de reflexió crítica argumentada i constructiva. Nota del professor-tutor (de la facultat) 60% Nota del mestre-tutor (de l’escola) 40%

Programa
Tema Subtema
El procés d’ensenyament-aprenentatge i la seva posada en pràctica a l’escola. -El PEC i el PCC a l’escola
-Organització i funcionament d’un o diferents cicle/s
-La dinàmica de diferents aules de l’escola
-L’observació com a sistema de recollida d’informació
-El material didàctic, el material tècnic i el material informàtic a l’escola

Perfil de competències

Fonts d'informació
Bàsica

VILLAR ANGULO, LM (1999): Construcción y análisis de procesos de enseñanza, teoría e investigación. Ed. OIKOS-TAU. Vilassar de Mar.

 

SARRAMONA Y LÓPEZ (Coord) (1999): Formació i actualització de la funció docent. Ed. UOC. Barcelona.

 

SANTIBÁÑEZ GRUBER, R (1998): Practicum d’educación. Materiales de trabajo. Ed. Universidad de Deusto. Bilbao.

 

GIOVANNINI, A (1996): Profesor en acción. Ed. Edelsa. Madrid.

 

PÉREZ PÉREZ, R (1994): El currículum y sus componentes. Hacia un modelo integrador. Ed. OIKOS-TAU. Barcelona.

 

RUIZ OLABUÉNAGA, JI (1996): Metodología de la investigación cualitativa. Universidad de Deusto. Bilbao

Complementària