DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) EXPRESSIÓ MUSICAL I LA SEVA DIDÀCTICA Codi 11101005
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Física (1997)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 1.5 3 Troncal Primer Primer
Llengua d'impartició
Alemany
Altres
Anglès
Castellà
Català
Francés
Departament Història i història d'art
Coordinador/a
TAMARIT SUMALLA, MARIA ROSA
Adreça electrònica mariarosa.tamarit@urv.cat
Professors/es
TAMARIT SUMALLA, MARIA ROSA
Web
Descripció general i informació rellevant L’assignatura vol oferir una descoberta del fet musical, i un aprenentatge dels llenguatges més bàsics de la comunicació sonora. Es tracta de prendre consciència de les possibilitats educatives de la música, de gaudir-ne i d’assolir el grau de formació cultural que correspon a un futur mestre en aquesta matèria.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudis que estàs cursant, en aquesta assignatura es realitza a través de tutoria (excepte en els estudis de l'ETSE). Per a més informació cal consultar l'horari d'atenció personalitzada del professor.

Continguts
Tema Subtema
Els elements constitutius de la música Les qualitats del so
_Altura
_Durada
_Intensitat
_Timbre

Elements bàsics de l'obra musical
_ Petites formes i estructures
_ Melodia
_ Ritme
_ Text



La cançó -Aprenentatge continuat de repertori de cançó infantil

-El mestre i el propi instrument: higiene i fisiologia de la veu, respiració i nocions bàsiques de tècnica vocal.

-Didàctica de la cançó infantil: recursos per associar-la als diferents aprenentatges
Formació rítmica El canon i els seu valor formatiu i didàctic:
-Un aprenentatge de treball en equip a l'aula .
- Les bases de la formació rítmica

Ritme i pulsació

Els instruments escolars com a eina de formació rítmica

Els jocs rítmics

La dansa

_Treball del sentit del ritme uilitzant el recurs de la dansa

- Repertori de danses tradicionals i la seva didàctica
L'audició: grans obres per als més petits - Construcció d'itineraris d'audició per a ser utilitzats com a recurs a l'aula


- Contextualització bàsica: situar les obres i els autors dins el seu corrent artístic i època històrica.
Música i valors Itineraris i propostes d’audició comentada:

- La Flauta Màgica de W.A. Mozart

- La novena simfonia de L. v Beethoven

- Pere i el LLop de S. Prokofjew

Música, cinema i transmissió de valors:

- Les músiques de Schreck.
- Harry Potter
- El senyor dels anells

Atenció personalitzada
Descripció
Hi haurà un horari d’atenció a l’alumne que es concretarà a principi de curs i es podrà establir sempre contacte amb la professora per correu electrònic.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

No s'acceptaran treballs individuals i es dóna la possibilitat de realitzar una prova sumativa a aquelles persones que no hagin entat durant elquadrimestre dins els grups de treball


Fonts d'informació
Bàsica

La bibliografia de l'assignatura es facilitarà a través del moodle durant el mes de setembre

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent