Codi |
|
A1 |
Conèixer i comprendre la complexitat dels processos educatius, en general (finalitat i funcions de l'educació i del sistema educatiu, teories del desenvolupament i de l'aprenentatge, l'entorn cultural i social i l’àmbit institucional i organitzatiu de l'escola, el disseny i desenvolupament del currículum, el paper del docent. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col•laborativa. |
B12 |
Ser capaç de prendre decisions |
B13 |
Tenir un raonament crític |
B14 |
Ser creatiu |
B15 |
Tenir iniciativa i esprit emprenedor |
B17 |
Tenir un equilibri emocional en les circumstàncies variades de l'activitat professional. |
B18 |
Tenir una imatge realista de si mateix, actuar conforme a les pròpies conviccions, assumir responsabilitats, prendre decisions i relativitzar les possibles frustracions. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C4 |
Moure's amb facilitat per l'espai europeu i per la resta del món. |
Objectius |
Competències |
-Conèixer els conceptes bàsics de l'escola com a organització. |
A1
|
|
|
-Conèixer i interpretar la normativa escolar. |
A1
|
B2 B3
|
|
-Resoldre situacions de la vida escolar, d'acord amb la normativa vigent |
A1
|
B2 B3 B13 B14
|
C3
|
-Elaborar diversos documents administratius, organitzatius i comunicatius. |
A1
|
B2 B13
|
C3
|
-Incorporar la pràctica reflexiva i la formació com a base del desenvolupament professional. |
A1
|
B4 B12 B17
|
C4
|
-Entendre la innovació educativa i l'avaluació del processos d'ensenyament-aprenentatge com a base de la acció educativa a l'aula. |
A1
|
B3 B5 B12 B17 B18
|
C2 C3
|
-Participar activament i de forma cooperativa en la recerca, els debats i els treballs grupals proposats a classe. |
A1
|
B5 B14 B15
|
C2
|
Tema |
Subtema |
Modul 1:
-Conceptes fonamentals de l'organització |
-Concepte
-Paradigmes i teories
-Organització escolar i participació
-Organització del currículum |
Tema 2:
-Administració i legislació escolar. |
-Concepte de legislació escolar.
-La LOE.
-La LEC.
-Desplegament normatiu. |
Tema 3:
-Planificació i organització del centre escolar |
-Instruments de planificació.
-Tipologia i estructura escolar.
-Els òrgans de govern i participació.
-Organització de l'escola rural.
-Organització del curs. |
Tema 4:
-Formació, innovació i desenvolupament professional. |
-Formació del professorat
-Programes d'innovació.
-Currículum Professional
-Perfil Professional del Mestre |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
45 |
75 |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
|
15 |
15 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
0 |
6 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
-En aquesta activitat es don donar informació als alumnes sobre els objectius, continguts, metodologia i el sistema d'avaluació de l'assignatura.
També s'especifiquen les activitats pràctiques i els terminis de lliurament. |
Sessió Magistral |
-En aquestes sessions, el professor imparteix la materia, amb el suport dels mitjans audiovisuals i dona la possibilitat als alumnes de participar en el debat sobre el tema tractat. |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
-Es presenten a classe una sèrie de casos pràctics sobre el contingut de la matèria i els alumnes en grups reduïts, els estudien i proposen la solució.
A continuació es fa una posada en comú i estreuen unes conclusions. |
|
Atenció personalitzada |
Proves de desenvolupament |
|
Descripció |
-Els alumnes han d'assistir com a mínim a una sessió de tutoria durant el quadrimestre. |
|
|
Descripció |
Pes |
Supòsits pràctics/ estudi de casos |
-Els alumnes durant el quadrimestre han de realitzar entre 9 i 10 pràctiques que consisteixen en la resoluciñó de supòsits pràctics. |
30% |
Proves de desenvolupament |
-Elas alumnes durant el quadrimestre, realitzaran 3 proves de desenvolupament.
Si no superen una d'aquestes tres proves, poden optar a l'examen en les dues convocatòries de maig i juny.
Tant en la primera com la segona convocatòria es farà un examen presencial. |
60% |
Altres |
-Es tindrà en compte l'assistència a les classes de pràctiques, així com la participació en els debats. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
CANTON MAYO, I., Manual de organización de los centros educativos, Barcelona: Oikos-Tau, 1996
ANTÚNEZ, S i GAIRIN, J, Organización escolar, Barcelona: PPU, 1993
ANTÚNEZ, S i GAIRIN, J , La organización escolar, Barcelona: Ed. GRAÓ, 1996
VERA, J. ,MORA, V. i LAPEÑA A., Dirección i gestión de centros docentes, Barcelona: Ed. GRAÓ, 2006
FERNÁNDEZ, E. i TERREN, E., Repensando la organización escolar, Madrid: Akal, 2008
FULLAM, M. i HARGREAVES, A., ¿Hay algo por lo que merezca la pena seguir luchando en la escuela?, Sevilla: MCEP, 1997
|
BIBLIOGRAFIA
- ANTÚNEZ, S. i GAIRIN, J. (1993): Organización Escolar. Barcelona: PPU
- ANTÚNEZ, S. i GAIRIN, J. (1996): La organización escolar. Barcelona: Ed. Graó
- VERA, J., MORA, V. I LAPEÑA, A. (2006): Dirección i gestión de centros docentes. Barcelona: Ed. Graó.
- FERNÁNDEZ, E. i TERRÉN, e. (2008): Repensando la organitzación escolar. Madrid. Ed. Akal.
- FULLAN, M. i HARGREAVES, A. (1997) ¿Hay algo por lo que merezca la pena luchar en la escuela? Sevilla Publicaciones MCEP
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
DIDÀCTICA GENERAL I/11111001 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
DIDÀCTICA GENERAL II/11111006 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|