DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura PRACTICUM I Codi 11101015
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Física (1997)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 0 4.5 Troncal Segon Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologies Romàniques
Pedagogia
Psicologia
Coordinador/a
MARQUÉS MOLÍAS, LUIS
Adreça electrònica esmeralda.rubio@urv.cat
luis.marques@urv.cat
carmen.conde@urv.cat
emilia.molas@urv.cat
jaime.verrier@urv.cat
saturnino.gimeno@urv.cat
juan.fuguet@urv.cat
Professors/es
RUBIO ASENSIO, ESMERALDA
MARQUÉS MOLÍAS, LUIS
CONDE DELGADO DE MOLINA, MARIA DEL CARMEN
MOLAS RAMOS, EMILIA
VERRIER DELAHAIE, JAIME
GIMENO MARTIN, SATURNINO
FUGUET BUSQUETS, JUAN
Web
Descripció general i informació rellevant -Conèixer el funcionament i organització del centre. -Conèixer els plans, projectes i experiències innovadores que es duen a terme en el centre. -Analitzar el funcionament i organització de l'aula en què es realitzen les pràctiques mitjançant una observació participativa i orientada pels tutors. -Col·laborar amb el mestre tutor o la mestra tutora en les labors que caracteritzen l'acció professional. -Participar en tasques habituals i en activitats puntuals que permetin a l'alumnat integrar-se en la dinàmica de la classe. -Participar en la vida del Centre, en les reunions i activitats extraescolars del curs i etapa en què es realitzen les pràctiques.

Objectius
-Conèixer el funcionament i organització del centre. -Conèixer els plans, projectes i experiències innovadores que es duen a terme en el centre. -Analitzar el funcionament i organització de l'aula en què es realitzen les pràctiques mitjançant una observació participativa i orientada pels tutors. -Col·laborar amb el mestre tutor o la mestra tutora en les labors que caracteritzen l'acció professional. -Participar en tasques habituals i en activitats puntuals que permetin a l'alumnat integrar-se en la dinàmica de la classe. -Participar en la vida del Centre, en les reunions i activitats extraescolars del curs i etapa en què es realitzen les pràctiques.

Recomanacions



Metodologia docent
Realització de seminaris i tutories. Assistència a l’escola: recollida d’informació, participació en la vida escolar, .... (tot allò que és necessari pel teu aprenentatge i l’elaboració de la memòria i que s’especifica en la guia per a la realització de dita memòria)

Metodologia avaluació
Redacció de la memòria de pràctiques L’avaluació es realitzarà a partir de la coordinació entre el mestre-tutor d’aula i el professor-tutor de la Facultat En aquesta avaluació es valoraran els següents indicadors amb el respectiu percentatge: Presentació, coherència a la redacció, ortografia i capacitat d’argumentació (citació) Assistència als seminaris i utilització de les tutories presencials o electròniques Observació i anàlisis de les metodologies emprades a l’aula Creació i utilització d’instruments de recollida de dades Capacitat de reflexió crítica argumentada i constructiva. Nota del professor-tutor (de la facultat) 60% Nota del mestre-tutor (de l’escola) 40%

Programa
Tema Subtema
El procés d’ensenyament-aprenentatge i la seva posada en pràctica a l’escola. - El PEC i el PCC a l’escola
- Organització i funcionament d’un o diferents cicle/s
- La dinàmica de diferents aules de l’escola
- L’observació com a sistema de recollida d’informació
- El material didàctic, el material tècnic i el material informàtic a l’escola

Perfil de competències

Fonts d'informació
Bàsica

VILLAR ANGULO, LM (1999): Construcción y análisis de procesos de enseñanza, teoría e investigación. Ed. OIKOS-TAU. Vilassar de Mar.

 

SARRAMONA Y LÓPEZ (Coord) (1999): Formació i actualització de la funció docent. Ed. UOC. Barcelona.

 

SANTIBÁÑEZ GRUBER, R (1998): Practicum d’educación. Materiales de trabajo. Ed. Universidad de Deusto. Bilbao.

 

GIOVANNINI, A (1996): Profesor en acción. Ed. Edelsa. Madrid.

 

PÉREZ PÉREZ, R (1994): El currículum y sus componentes. Hacia un modelo integrador. Ed. OIKOS-TAU. Barcelona.

 

RUIZ OLABUÉNAGA, JI (1996): Metodología de la investigación cualitativa. Universidad de Deusto. Bilbao

Complementària