DADES IDENTIFICATIVES 2012_13
Assignatura (*) DIDÀCTICA DE L'EDUCACIÓ FÍSICA II Codi 11101020
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Física (1997)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Troncal Tercer Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
PEREZ RAMIREZ, MARIA DEL CARMEN
Adreça electrònica mdelcarmen.perez@urv.cat
Professors/es
PEREZ RAMIREZ, MARIA DEL CARMEN
Web
Descripció general i informació rellevant - Desenvolupar la capacitat en els estudiants per a programar, organitzar i avaluar. Teòrica i pràcticament. - Estimular i afavorir l’anàlisi, l’esperit crític, la creativitat, l’hàbit de treball i d’expressió. - Facilitar l’apropament a les fons documentals i a les noves tecnologies i ser capaços de utilitzar-les. - Potenciar en l’alumnat la consideració del cos com a instrument d’acció i comunicació així com facilitar la reflexió sobre diferents formes de treball corporal que siguin conseqüents amb aquesta idea.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema
1.- Desenvolupament curricular i educació física




1.1. Els blocs de continguts
1.2. Els objectius
1.3. Les competències bàsiques
1.4. Els mètodes pedagògics
1.5. Els criteris d’avaluació



2.- 2.- Programacions i Unitats Didàctiques.
2.1. Creació i temporalització de les Unitats Didàctiques.
2.2. La sessió d’educació física.
3.- Metodologia. Estils d’ensenyança i disposicions materials per a la pràctica. 3.1. Medis per l'expressió del missatge docent
3.2. Estils d'ensenyaça de Mosston
3.3 L'organització de l'alumnat i del material
4.- Interacció professor - alumnes. Funcions d‘organització. 4.1. La comunicació professor-alumne
4.2. Control i estructura de l'activitat
5.- Altres aspectes relacionats amb l’ensenyança de l’educació física 5.1.El departament d’Educació Física.
5.2. Las activitats físiques extraescolars.
5.3. La formació permanent del professorat.
5.4. Els temes transversals i l’Educació Física
6.- Altres aspectes relacionats amb l’ensenyança de l’educació física
6.1. El departament d'educació física
6.2. Les activitats extraescolars

Atenció personalitzada
Descripció
L'atenció personalitzada es farà en horari d'atenció d'alumnes al despatx de la professora 3a planta nº 15, Edifici Ventura i Gassol i per vía telemàtica (correu electrònic)

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Prova escrita dels continguts teòrics. En una Unitat de Programació s'hauràn de trobar una sèrie d'erradesen el text i una sèrie d'espais en blanc que s'hauràn d'acomplimentar. 50%

Treball teòric - pràctic: disseny individual d'una unitat de programació i desenvolupament pràctic d'una sessió d'aquesta unitat.50%

Assistència obligatòria a les classes pràctiques (80%).

La nota final serà la mitja de totes les proves realitzades i superades.


Fonts d'informació
Bàsica

Blandez, J. (1996). La utilización del material y del espacio en Educación Física. Propuestas y recursos didácticos. Barcelona: Inde.

Blázquez, D. (1990). Evaluar en Educación Física. Barcelona: Inde.

Castañer, M. y Camerino, O. (1991). La educación física en la enseñanza Primaria. Barna: Inde.

(1992): Unidades didácticas para Primaria. Barcelona: Inde.

Cechini, J. A. (1997). Manual del maestro especialista en Educación Física. Madrid: Pila Teleña.

Contreras, O. (1998). Didáctica de la Educación Física. Barcelona: Inde.

Cornelius, H. y Faire S. (1995). Tú ganas yo gano. Cómo resolver conflictos creativamente y disfrutar con las soluciones. Madrid: Gaia.

Devís, J. y Peiró, C. (1992). Nuevas perspectivas curriculares en Educación Física: La salud y los juegos modificados. Barcelona: Inde.

*Díaz Lucea, J. (1996). El Currículum de la Educación Física en la Reforma Educativa. BCN: Inde.

Fernández, G. y Navarro, V.(1989). Diseño curricular en Educación Física. Barcelona: Inde.

Ferrer, J. (1999). Los trastornos de la atención y la hiperactividad. Barcelona: Lebon.

*Generalitat de Catalunya (1989b). Marc Currucular per a l'ensenyament obligatori. Barcelona: Departament d'Ensenyament.

*Gimeno, S; Pérez Ramírez, C.; Vizuete, M. (2000). Educació física i la seva didàctica. Tarragona: URV Servei Lingüístic.

Goleman, D. (1996). Inteligencia Emocional. Barcelona: Kairós.

Lagardera, F. (2007). Ejercicio básico y bienestar. Lleida: Edicions de la Universitat de Lleida.

Le Boulch, J. (1997). El movimiento en el desarrollo de la persona. Barcelona: Paidotribo.

*Mosston, M. (1993). La Enseñanza de la Educación Física. La reforma de los estilos de enseñanza. BCN: Hispano Europea.

Pastor, J. L. (1994). Psicomotricidad escolar. Madrid: Universidad de Alcalá de Henares.

*Pérez Ramírez, C. (1994). Evaluación y Observación. Análisis de resultados. En I.C.C.E. (Eds.). La Educación Física y su Didáctica (165-176). Madrid: Instituto Calasanz de Ciencias de la Ed.

Pieron, M. (1988). Didáctica de las Actividades Físico-deportivas. Madrid: Gymnos.

Rieder,H. y Fischer, G. (1990). Aprendizaje Deportivo. Metodología y Didáctica. BCN: Martínez Roca.

Ríos, M. et al. (1999). El juego y los alumnos con discapacidad. Barcelona: Paidotribo.

Ruíz Pérez, L.M. (1994). Deporte y Aprendizaje. Procesos de adquisición y desarrollo de habilidades. Madrid: Visor.

Salvador Mata, F. (1999). Didáctica de la Educación Especial. Málaga: Aljibe.

Sánchez Bañuelos, F. (1984). Didáctica de la Educación Física y el Deporte. Madrid: Gymnos.

Siedentop, D. (1998). Aprender a enseñar la educación física. Barcelona: INDE.

Wolgang, CH. H. (1982). Cómo ayudar a los escolares pasivos y agresivos mediante el juego. Barcelona: Paidós.

 

WEBS

Buscador: http://www.google.com

Credefis: http://credefis.fcep.urv.es/

Ásquesis: http:// www.askesis.arrakis.es/

Educación física y deportes: revista digital: http:// www.sportquest.com/revista/

La educación física en España: http:// www.adi.uam.es/~vmartha/ef1.html

U. Granada: http://deporte.ugr.es/

Consejo Superior de Deportes. http:// www.mec.es/csd/

INEFC: http://www.inefc.es

 

REVISTAS

Apunts d´Educació Física. INEFC

EPS

Perspectivas de la actividad física y el deporte

Revista de Educación Física. Renovación de Teoría y Práctica

Revista de Psicología del Deporte

 

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent