DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura EXPRESSIÓ CORPORAL Codi 11101202
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Física (1997)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Departament Pedagogia
Coordinador/a
VISCARRO TOMÁS, MARIA ISABEL
LLORET FERRER, MARCOS
Adreça electrònica maisabel.viscarro@urv.cat
marcos.lloret@urv.cat
Professors/es
VISCARRO TOMÁS, MARIA ISABEL
LLORET FERRER, MARCOS
Web
Descripció general i informació rellevant - Conèixer i experimentar algunes tècniques d’expressió i comunicació. - Aprofundir en el coneixement i consciència del propi cos i de les seves possibilitats. - Accedir al plaer de jugar, percebre i expressar-se amb el cos i a través del cos, el moviment i la paraula de forma participativa i implicada. - Explorar les condicions individuals i socials de la capacitat imaginativa i creativa. - Reflexionar entorn a l’aplicació didàctica dels diferents continguts que conformen el bloc d'expressió i comunicació corporal. - Analitzar diferents aspectes educatius i actitudinals, i transferir-los en diferents contextos escolars: en la interacció educativa amb els nens i les nenes, amb l’equip de professors i professores, en reunions i en entrevistes.

Objectius
- Conèixer i experimentar algunes tècniques d’expressió i comunicació. - Aprofundir en el coneixement i consciència del propi cos i de les seves possibilitats. - Accedir al plaer de jugar, percebre i expressar-se amb el cos i a través del cos, el moviment i la paraula de forma participativa i implicada. - Explorar les condicions individuals i socials de la capacitat imaginativa i creativa. - Reflexionar entorn a l’aplicació didàctica dels diferents continguts que conformen el bloc d'expressió i comunicació corporal. - Analitzar diferents aspectes educatius i actitudinals, i transferir-los en diferents contextos escolars: en la interacció educativa amb els nens i les nenes, amb l’equip de professors i professores, en reunions i en entrevistes.

Recomanacions



Metodologia docent
S'alternaran les propostes de practica corporal amb els conceptes teòrics i la reflexió posterior. Els temes abordats seran explorats pels integrants del grup tant a nivell individual, amb parelles, petits grups i gran grup Després de la vivencia hi haurà sempre un moment de reflexió i conceptualització. També es faran debats a partir de diferents lectures.

Metodologia avaluació
L'avaluació serà continua i constará d'una nota global amb totes les aportacions individuals i en grup: - L'assistència a un mínim del 80% de les sessions, en cas contrari es fará un examen pràctic.(20%) - Participació activa en les activitats i els treballs pràctics proposats, tant individuals com en grup. (30%) - Presentació d'una memòria individual amb les valoracions i reflexions de les vivències del treball pràctic fonamentades teòricament. (20%) - Elaboració d’un fitxer de les activitats realitzades al llarg de l’assignatura amb les adaptacions corresponents a un dels nivells educatius. Aquest treball es farà en grup reduït. (30%)

Programa
Tema Subtema
Bloc I. Aproximació conceptual Diferents concepcions de l’expressió corporal. Definicions. Objectius de l’expressió corporal en el marc educatiu. Els llenguatges expressius.






Bloc II Coneixement corporal o alfabet expressiu
Bloc III. Dimensió comunicativa Alfabet comunicatiu: gestos, moviments i actituds corporals en situació de comunicació
Món extern: simulació de situacions amb el cos i el moviment, representacions, transformacions, moviments dansats
Interacció personal: diàleg corporal
Intercanvi discursiu
Les parts del cos, formes dimensions, sensacions musculars, posturals. To muscular, respiració i relaxació. Equilibri
Moviment coordinat en expressió (desplaçaments, formes de moviment, qualitat del moviment...).
L' espai i el temps.
El món intern: expressió d’idees, conceptes i emocions personals
Bloc IV. Eix transversal: Dimensió creatiiva Fluïdesa i flexibilitat
Elaboració
Originalitat
Bloc V. L’expressió corporal i currículum escolar Aspectes metodològics i didàctics (la consigna, els objectes i les seves funcions, la sessió o el taller, les actituds...)

Perfil de competències

Fonts d'informació
Bàsica

Complementària