DADES IDENTIFICATIVES 2008_09
Assignatura METODOLOGIA ELEMENTAL DE LA MÚSICA Codi 11101213
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Física (1997)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Història i història d'art
Coordinador/a
CAZURRA BASTÉ, ANA EULALIA
Adreça electrònica anaeulalia.cazurra@urv.cat
Professors/es
CAZURRA BASTÉ, ANA EULALIA
Web http://www.sre.urv.es/formacio/fcep/musica/
Descripció general i informació rellevant Reflexió sobre els elements musicals: la seva essència, la seva vivència, i llur representació simbòlica.

Competències
Codi  
A53 Organitzar l'ensenyament en el marc dels paradigmes epistemològics de les àrees curriculars, utilitzant de forma integrada els sabers disciplinaris, transversals i multidisciplinaris adequats al respectiu nivell educatiu.
A65 Conèixer els fonaments i desenvolupament de la didàctica i la pedagogia musical i realitzar adaptacions per permetre que els nens gaudeixin de la música i del seu ús com a mitjà d'expressió
A66 Conèixer els principis de neurofisiologia sobre estimulació i percepció sonora, semítica i simbolització en llenguatges musicals
A67 Conèixer els fonaments del llenguatge musical, tècnica instrumental i vocal, harmonia, rítmica i dansa
A68 Conèixer la dimensió musical de les àrees de coneixement: derivacions de l'acústica en educació musical
A69 Prendre consciència dels elements temàtics des d'una perspectiva de l'escolta i elaborar documents, esquemes i partitures
B1 Aprendre a aprendre.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col•laborativa.
C3 Desenvolupar la vida personal professional tenint una perspectiva àmplia i global del món.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Aprofundir en el coneixement de la nostra intuició espai-temporal com la condició a priori per a l'adquisició de les nostres capacitats musicals. A53
A65
A66
A68
B1
B3
B4
C3
Aprofundir en el coneixement de les nostres imatges i vivències musicals. A53
A66
A68
B1
B3
B4
Reflexió sobre les funcions de la memòria i el record en la nostra capacitat d'apreciació dels elements musicals, i la seva aplicació a la didáctica. A53
A65
A67
A69
B1
B2
B3
B4
B5

Continguts
Tema Subtema
La imitació en l'expressió musical L'expressió espontània.
La memòria i el record La significació dels valors musicals
El problema de la unitat La discrecionalitat dels valors musicals.
L'educació per la Música La reversibilitat en l'apreciació musical

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
15 15 30
Treballs
3 9 12
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
15 15 30
Debats
3 6 9
Presentacions / exposicions
0 30 30
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Justificació dels objectius i dels continguts.
Sessió Magistral Exposició i documentació dels temes.
Treballs Propostes didàctiques dels alumnes.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Activitats pràctiques a l'aula.
Debats Debats sobre temes prèviament exposats.
Presentacions / exposicions Comentari crític sobre els continguts.

Atenció personalitzada
 
Treballs
Atenció personalitzada
Descripció
Tutories fora de l'aula

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Presentació de propostes didàctiques. 30
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Activitats pràctiques a l'aula, 20
Debats Anàlisi crítica dels temes tractats. 20
Presentacions / exposicions Comprensió dels temes tractats. 30
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Al principi de Curs es donara una selecció bibliogràfica de lectures escollides adients.

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
INTERVENCIÓ PSICOEDUCATIVA EN L´APRENENTATGE DE LA LECTO-ESCRIPTURA/11091022
 
Altres comentaris
Es demana un interès real pels principis que condicionen l'assimilació dels elements musicals.