DADES IDENTIFICATIVES 2009_10
Assignatura (*) METODOLOGIA ELEMENTAL DE LA MÚSICA Codi 11101213
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Física (1997)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Història i història d'art
Coordinador/a
CAZURRA BASTÉ, ANA EULALIA
Adreça electrònica anaeulalia.cazurra@urv.cat
Professors/es
CAZURRA BASTÉ, ANA EULALIA
Web http://www.sre.urv.es/formacio/fcep/musica/
Descripció general i informació rellevant Reflexió sobre els elements musicals: la seva essència, la seva vivència, i llur representació simbòlica.

Competències
Codi  
A53 Organitzar l'ensenyament en el marc dels paradigmes epistemològics de les àrees curriculars, utilitzant de forma integrada els sabers disciplinaris, transversals i multidisciplinaris adequats al respectiu nivell educatiu.
A65 Conèixer els fonaments i desenvolupament de la didàctica i la pedagogia musical i realitzar adaptacions per permetre que els nens gaudeixin de la música i del seu ús com a mitjà d'expressió
A66 Conèixer els principis de neurofisiologia sobre estimulació i percepció sonora, semítica i simbolització en llenguatges musicals
A67 Conèixer els fonaments del llenguatge musical, tècnica instrumental i vocal, harmonia, rítmica i dansa
A68 Conèixer la dimensió musical de les àrees de coneixement: derivacions de l'acústica en educació musical
A69 Prendre consciència dels elements temàtics des d'una perspectiva de l'escolta i elaborar documents, esquemes i partitures
B1 Aprendre a aprendre.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col•laborativa.
C3 Desenvolupar la vida personal professional tenint una perspectiva àmplia i global del món.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Aprofundir en el coneixement de la nostra intuició espai-temporal com la condició a priori per a l'adquisició de les nostres capacitats musicals. A53
A65
A66
A68
B1
B3
B4
C3
Aprofundir en el coneixement de les nostres imatges i vivències musicals. A53
A66
A68
B1
B3
B4
Reflexió sobre les funcions de la memòria i el record en la nostra capacitat d'apreciació dels elements musicals, i la seva aplicació a la didáctica. A53
A65
A67
A69
B1
B2
B3
B4
B5

Continguts
Tema Subtema
La imitació en l'expressió musical L'expressió espontània.
La memòria i el record La significació dels valors musicals
El problema de la unitat La discrecionalitat dels valors musicals.
L'educació per la Música La reversibilitat en l'apreciació musical

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
15 15 30
Treballs
3 9 12
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
15 15 30
Debats
3 6 9
Presentacions / exposicions
0 30 30
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Justificació dels objectius i dels continguts.
Sessió Magistral Exposició i documentació dels temes.
Treballs Propostes didàctiques dels alumnes.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Activitats pràctiques a l'aula.
Debats Debats sobre temes prèviament exposats.
Presentacions / exposicions Comentari crític sobre els continguts.

Atenció personalitzada
 
Treballs
Atenció personalitzada
Descripció
Tutories fora de l'aula

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Presentació de propostes didàctiques. 30
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Activitats pràctiques a l'aula, 20
Debats Anàlisi crítica dels temes tractats. 20
Presentacions / exposicions Comprensió dels temes tractats. 30
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Al principi de Curs es donara una selecció bibliogràfica de lectures escollides adients.

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
INTERVENCIÓ PSICOEDUCATIVA EN L'APRENENTATGE EN LA LECTOESCRIPTURA/11091022
 
Altres comentaris
Es demana un interès real pels principis que condicionen l'assimilació dels elements musicals.
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent