DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) DESENVOLUPAMENT PSICOMOTOR Codi 11111019
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4 2 Troncal Segon Anual
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
VISCARRO TOMÁS, MARIA ISABEL
Adreça electrònica isabel.viscarro@urv.cat
Professors/es
VISCARRO TOMÁS, MARIA ISABEL
Web
Descripció general i informació rellevant Es proporcionen recursos teòrics, pràctics i metodològics dins l'àmbit de la psicomotricitat, evidenciant la incidència del desenvolupament psicomotor en la personalitat de l'infant i el sentit de la psicomotricitat a l'escola i la seva aplicació. L'assignatura s'estructura a l'entorn de tres aspectes diferenciats, però alhora interelacionats: teoria, treball corporal i aplicació didàctica.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema
Tema I
Evolució de les capacitats psicomotores en l'educació infantil
- To muscular i motricitat d'estabilització
- Desenvolupament del control postural i de l'equilibri
- Desenvolupament de la motricitat de locomoció
- Desenvolupament de la motricitat de manipulació. La lateralitat
- Esquema corporal i procés de desenvolupament
- Organització espacial
- Organització temporal. El ritma
- Realització de propostes corporals, anàlisi i disseny d'activitats psicomotrius
Tema II
Conceptes bàsics de la psicomotricitat
- Evolució històrica
- El concepte de psicomotricitat
- Objectius
- tendències psicomotrius
Tema III
L'educació psicomotriu en el currículum d'educació infantil
- Continguts de procediments, de fets i conceptes i d'actituds, valors i normes
- Objectius didàctics
- Disseny i pràctica d'intrevenció en sessions de psicomotricitat
- Elaboració d'una Unitat de Programació de psicomotricitat
Tema IV
L'observacií i l'avaluació
- L'observació dels paràmetres psicomotors
- L'avaluació
- Anàlisi de les sessions realitzades amb infants d'educació infantil
- Pràctica d'observació: seguiment d'un infant

Atenció personalitzada
Descripció
Podeu passar pel despatx 3-16 VG a consultar dubtes, dins l'horari d'atenció a l'alumnat.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Prova individual escrita de caràcter teòric-pràctic.


Fonts d'informació
Bàsica Equip docent "El Barrufet", Descobrir amb el cos per ser, 2000, Llar d'infants El Barrufet
FERRENY, M.T. y ROMÁN, G., El descubrimiento de sí mismo. Actividades y juegos de motricidad en la escuela infantil, 2004, Graó
BERNALDO DE QUIRÓS, M., Manual de Psicomotricidad, 2006, Pirámide
ARNAIZ, P.; RABADÁN, M.; VIVES, I., La Psicomotricidad en la escuela, 2001, Aljibe
GARAIGORDOBIL, M., Juego y desarrollo infantil, 1990, Seco Olea
LLORCA, M. y VEGA, A., Psicomotricidad y globalización del currículum de educación infantil, 1998, Aljibe
JUSTO MARTÍNEZ, E., Desarrollo psicomotor en educación infantil, 2000, Universidad de Almería
RIGAL, R., EDucación motriz y educación psicomotriz en preescolar y primaria, 2006, Inde
VISCARRO, I:; CAMPS, C:, Moure's per conèixer, 1998, URV

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent