Tema |
Subtema |
MÒDUL I. L’escolarització dels petits. Desenvolupament i aprenentatge en l’etapa d’educació infantil. |
1. Desenvolupament psicològic en l'etapa 0-6. Relacions entre desenvolupament i aprenentatge.
2. Trets generals de l'evolució dels infants durant l'etapa de l'educació infantil: àmbit motriu, àmbit cognitiu, àmbit afectiu.
3. Com aprenen els infants.L'experiència amb els objectes. L'experiència amb situacions. Els premis i càstigs. La imitació. L'aprenentatge mitjançant la creació de bastides.
|
MÒDUL II. Ensenyament i aprenentatge dels continguts. El currículum de l’etapa d’educació Infantil. |
1.Característiques generals de l'etapa d'educació infantil. Especificitats i continuïtat entre els dos cicles d'educació infantil.
2. El currículum de l'etapa d'educació infantil. Les Capacitats i la seva relació amb els elements del currículum. Les àrees curriculars i els blocs de continguts principals. Orientacions didàctiques i per l’avaluació.
3.La globalització dels aprenentatges.La planificació i programació del treball per projectes.
|
MÒDUL III. Intervenció educativa en l’etapa d'educació infantil. Estratègies organitzatives i metodològiques. |
1.Criteris generals que orienten la pràctica educativa a l'escola infantil.
2. Organització de l’espai i el temps. Els materials
3. Les situacions educatives principals.El joc. Les rutines. Activitats individuals, col·lectives i en petit grup. Situacions d'avaluació.
4. Relació familília i escola en l'educació Infantil.
|
Descripció |
A l'aula virtual del moodle l'alumnat podrà consultar més informació de l'assignatura, així com també s'especificaran les hores i formes de tutorització |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'avaluació consistirà en una prova escrita . |
Bàsica |
BASSEDAS , E.; HUGUET, T., SOLÉ, I , Aprendre i ensenyar a l'educació infantil, 2004(2ª edició), Barcelona: Graó.
VILA, I., Familia escuela y comunidad., 1998, Barcelona: ICE. Universitat de Barcelona Horsori.
DOMINGUEZ,G., Proyectos de trabajo. Una escuela diferente., 2000, Madrid: La Muralla
DEPARTAMENT D'EDUCACIÓ, El desplegament del currícuum i la programació al segon cicle de l'educació Infantil., 2009, Barcelona: Generalitat de Catalunya
|
NORMATIVA DECRET 181/2008, de 9 de setembre, pel qual s'estableix l'ordenació dels
ensenyament del segon cicle de de
l'educació infantil. DECRET
282/2006, de 4 de juliol, pel qual es regulen el primer cicle de l'educació infantil i
els requisits dels centres.
ORDRE
EDU/48272009, de 2 de novembre, del procediment i els documents i requisits
formals del procés
d’avaluació del segon cicle de l’educació infantil. DECRET 101/2010, de 3 d'agost, d'ordenació dels ensenyaments del primer cicle de
l'educació infantil. |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|