Tema |
Subtema |
1.Les matemàtiques com a disciplina escolar |
Aprenentatge i desenvolupament intel·lectual.
Les matemàtiques en la història: matemàtica empírica i formalisme.
La noció de matemàtica elemental. Aspectes metodològics que s'en deriven.
El curriculum.Aspectes a prioritzar.
Processos implicats en l'activitat matemàtica:raonament, comunicació i resolució de problemes. |
2.Els nombres naturals i el sistema de numeració. |
Usos dels nombres
Els nombres naturals i la quantificació de magnituds contínues.
Diferents sistemes de numeració.
Els canvis de base en elssistemes posicionals.
Patrons numèrics. Relacions
|
3.El càlcul de suma i resta |
Sentit de les operacions suma i resta
Els càlculs d'aquestes operacions.
El càlcul mental. Requeriments cognitius.
la pràctica escolar.
Els algorismes de càlcul. Com es poden justificar a l'escola.
Recursos didàctics específics. |
4.La multiplicació i divisió a Primària |
Sentit de les operacions.
L'aprenenttage dels càlculs bàsics.Taules
Relació inversa de les operacions.
Propietats algebraiques a utilitzar en el càlcul.
Els algorismes.
Nocions de múltiplo i de divisor.Càlcul.
La utilització d'aquestes nocions a Primària. |
5.Les fraccions i els percentatges a Primària |
Diferents significats de les fraccions.
utiliotat de les fraccions.
la noció de percentatge.
Càlculs.
Cap a la noció de nombre racional.
Escriptura decimal i nombre decimal.
Recursos per a l'escola. |
6.El tractament matemàtic de l'espai físic: geometria |
Geometria elemental: formes i relacions bàsiques.
Vocabulari específic.
Treball amb els models geomètrics.
Càlculsde longituds, superficies i volums. |
7. El tractament escolar de la mesura |
Magnituds fonamentals.
Unitats i sistemes de mesura.
El procès de mesurar a Primària:Estimació i conceptualització de les unitats usuals.
La mesura del temps i els angles.
SMD i relació amb el sistema de numeració. |
Descripció |
A més de l'observació de cada alumne en les classes tant en les teòriques com en les pràctiques, es disposa d'un horari d'atenció individualitzada dels alumnes.
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
C.Chamorro y otros, Didáctica de la Matemática en la Educación Primária, Ed. Pearson, 2003
Generalitat de Catlunya, Disseny curricular de Primària, ,
Alan Bishop, Enculturación matemática, Ed. Taurus, 1987
R. Codina i d'altres, Fer Matemàtiques, Ed. Eumo, Vic 1992
E. Castelnuovo, La Geometria, Ed. Ketres, 1981
B. Gomez, Numeración y cálculo, Ed. Síntesis, 1988
N.C.T.M., Principios y Estandares curriculares, Ed. Thales, 2003
Diversos autors, Textos escolars, Diverses editorials,
NCTM, www.matti.usu.edu, ,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|