Codi |
|
A19 |
Conèixer les manifestacions del llenguatge artístic. |
A21 |
Conèixer i analitzar els corrents artístiques actuals. |
A24 |
Conèixer els fonaments de la cultura popular, amb especial referència al folklore propi de la localitat i la comunitat autònoma. |
A25 |
Conèixer, valorar i seleccionar obres musicals de referència de tots els estils, èpoques i cultures. |
A26 |
Conèixer i dominar els principis de l'expressió i la comunicació corporal relacionats directament amb el fet musical i la dansa. |
A27 |
Conèixer les manifestacions musicals de diferents cultures. |
A28 |
Conèixer i valorar el propi cos, les seves possibilitats motrius i comunicatius i els beneficis que tenen sobre la salut. |
A65 |
Conèixer els fonaments i desenvolupament de la didàctica i la pedagogia musical i realitzar adaptacions per permetre que els nens gaudeixin de la música i del seu ús com a mitjà d'expressió |
A67 |
Conèixer els fonaments del llenguatge musical, tècnica instrumental i vocal, harmonia, rítmica i dansa |
A69 |
Prendre consciència dels elements temàtics des d'una perspectiva de l'escolta i elaborar documents, esquemes i partitures |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col•laborativa. |
C1 |
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Trobar la tonalitat d’una obra i donar el to amb el diapasó |
A19 A24 A25
|
B2 B3 B4 B5
|
C1 C3 C5
|
Realitzar lectures musicals per tal de descobrir repertori vocal i instrumental. |
A19 A21 A25 A27 A67
|
B2 B4 B5
|
C1 C2 C5
|
Cantar i realitzar polirrítmies a dues o mes veus i saber portar el compàs |
A19 A24 A25 A26 A27 A28 A67 A69
|
B1 B3 B4 B5
|
C2 C3
|
Saber escoltar i reproduir de forma oral i escrita exemples rítmics i melòdics |
A21 A26 A27 A65 A67
|
B1 B4 B5
|
C1 C2 C5
|
Tema |
Subtema |
Elements melòdics |
Lectures per graus conjunts i notes repetides. Segoma major i menor.
Els intervals: les terceres.
Lectures en clau de sol i de fa
Els intervals: les quartes i quintes ascendents i descendents.
Les escales.
Lectures a dues veus. Cànons
Tonalitats . Modes i relatius
Els intervals: sisenes i setenes ascendents i descendents, majors i menors
|
Elements rítmics |
Ritme i pulsació
Figures de les notes
El compàs de dos tres i quatre temps
Qualitat del pols i compassos compostos
Lectures a partir de corxeres: anacruses, contratemps, síncopes
polirrítmies
|
Elements harmònics |
Les funcions tonals
Els acords
modes: major menor
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
10 |
25 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
15 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
15 |
15 |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
|
10 |
3 |
13 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
5 |
6 |
|
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves pràctiques |
|
9 |
0 |
9 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació del programa de l’assignatura i tots aquells aclariments que es considerin necessaris per que l’alumne entengui quins son els objectius de l’assignatura i establir una bona atmosfera de treball a l’aula. |
Sessió Magistral |
Les sessions magistrals aniran sempre acompanyades d’elements d’anàlisi auditiu i de pràctica immediata per l’alumne. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Entonació d’obres. Donar el to. Audicions i anàlisi d’obres. Polirrítmies. Dictats. |
Resolució de problemes, exercicis |
La professora corregirà, sempre que ho permeti el nombre d’alumnes , de forma continuada les possibles dificultats individuals a l’hora de realitzar els exercicis. |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
assistència a tres concerts de forma obligatòria. |
Presentacions / exposicions |
Recerca de obres que presentin les dificultats que s'aniran treballant als temes i exposició de les mateixes devant el grup. |
|
Sessió Magistral |
Presentacions / exposicions |
|
Descripció |
L'atenció personalizada es realitzarà els últims 10 minuts de cada classe. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
explicació dels principals elements teòrics del Llenguatge Musical |
0 % |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
treball pràctic a les classes. Lectures de ritmes, melodíes i acords M i m |
20 % |
Resolució de problemes, exercicis |
El dia de l'examen oral individual |
70 % |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
assistència a concerts de música clàssica |
10 % |
Presentacions / exposicions |
presentació d'obres amb dificultats específiques per diferents nivells de primària |
0 % |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Yves Klein, Du rythme a la mélodie, Editions Henry Lemoine, Paris
Marie Claude Arbaretaz, lire la musique par la connaissance des intervalles, Editions Chappell, Paris
, Selecció d’exercicis i cançons realitzada per la professora, ,
Edgar Willems, Solfeo curso elemental, Editions Pro-música, Fribourg-Suissa
|
|
Complementària |
Michèlle-Odile Gillot, Apprendre et comprendre en chantant Schubert, Ed. A. Leduc, Paris
Jean-Clément Jollet, Lire Entendre Analyser, Gérard Billaudot Editeur, Paris
|
|
|
Altres comentaris |
Portar sempre paper pautat, llapis, goma i diapassó. |
|