Codi |
|
A19 |
Conèixer les manifestacions del llenguatge artístic. |
A25 |
Conèixer, valorar i seleccionar obres musicals de referència de tots els estils, èpoques i cultures. |
A26 |
Conèixer i dominar els principis de l'expressió i la comunicació corporal relacionats directament amb el fet musical i la dansa. |
A27 |
Conèixer les manifestacions musicals de diferents cultures. |
A28 |
Conèixer i valorar el propi cos, les seves possibilitats motrius i comunicatius i els beneficis que tenen sobre la salut. |
A30 |
Conèixer els fonaments biològics i fisiològics del cos humà i els processos d'adaptació a l'exercici físic i la seva relació amb la salut, la higiene i l'alimentació. |
A55 |
Tenir una imatge realista de si mateix, actuar conforme a les pròpies conviccions, assumir responsabilitats, prendre decisions i relativitzar les possibles frustracions. |
A66 |
Conèixer els principis de neurofisiologia sobre estimulació i percepció sonora, semíotica i simbolització en llenguatges musicals |
A67 |
Conèixer els fonaments del llenguatge musical, tècnica instrumental i vocal, harmonia, rítmica i dansa |
A68 |
Conèixer la dimensió musical de les àrees de coneixement: derivacions de l'acústica en educació musical |
A69 |
Prendre consciència dels elements temàtics des d'una perspectiva de l'escolta i elaborar documents, esquemes i partitures |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col•laborativa. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral com a ciutadà. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Conèixer l’aparell fonador, el seu funcionament i possibilitats |
A19 A28 A30 A67
|
B4 B5 B7
|
C5
|
Adquirir una posició corporal que permeti l’emissió sonora basada en una respiració correcta |
A28 A30 A67
|
B4 B7
|
C5
|
Prendre consciència de la importància del treball vocal en el resultat musical final: afinació |
A26 A28 A55 A66 A67 A68
|
B1 B2 B3 B4 B5
|
C5
|
Saber cantar a una dues o més veus i guals o mixtes |
A25 A26 A27 A28 A67 A69
|
B2 B3 B4 B5
|
C5
|
Tema |
Subtema |
Elements generals |
La veu humana
Els registres
La personalitat vocal
El cos com a instrument
La veu i la comunicació
Higiene vocal
|
La respiració |
Introducció al funcionament respiratori
Inspiració amb la panxa i el tòrax
La respiració abdominal
La mandíbula ( la boca oberta)
Relaxament de la mandíbula
Ritmes diferents de la respiració
Badalls
Treball amb els llavis
Sons tinguts i lligats
Sons curts: atacs
Sons i moviments corporals
|
La veu |
Les cordes vocals. La respiració
L’aparell fonador
Treball dels ressonadors
L’articulació
La frase musical: l’afinació i el ritme
Les emocions
|
Repertori |
Obres escrites per veus iguals i veus mixtes d’arreu del món i d’autor |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
10 |
25 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
15 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
0 |
15 |
15 |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
|
10 |
3 |
13 |
Presentacions / exposicions |
|
1 |
5 |
6 |
|
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves pràctiques |
|
9 |
0 |
9 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació del programa de l’assignatura de les activitats d’avaluació i tots aquells aclariments que es considerin necessaris per establir una bona atmosfera de treball a l’aula. |
Sessió Magistral |
Les sessions aniran acompanyades d’audicions enregistrades i de música interpretada en viu a l’aula. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
L’aprenentatge del repertori anirà precedit regularment per exercicis de respiració i de tècnica vocal. |
Resolució de problemes, exercicis |
La professora corregirà de forma continuada les dificultats individuals a l’hora de realitzar els exercicis. |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
Assistència a concerts-audicions de grups vocals |
Presentacions / exposicions |
Recerca de repertori i presentació al grup |
|
Presentacions / exposicions |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
Hi haurà un horari d’atenció a l’alumne que es concretarà a principi de curs i es podrà establir
sempre contacte amb la professora per correu electrònic.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es treballarà amb partitures de diferents nivells i dificultats de forma individual i colectiva |
0 % |
Presentacions / exposicions |
Els alumnes proposaran repertori per primària |
0 % |
Proves pràctiques |
Interpretació en grup de varies obres treballades a classe |
70% |
Altres |
Treball realitzat durant el curs a l'aula |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
|
Complementària |
Antonio Juvarra, Il canto e le sue tecniche, Edicions Ricordi, Roma 1987
Helmut Lips, Introducció a la tècnica vocal, Edicions de l’Orfeo Lleidatà,
Jean Abitbol, L'odyssée de la voix, Robert Laffont editeur, Paris 2005
Jacques Bonhomme, La voix énergie instrument de nos émotions., Editions Dangles,
Louis-Jacques Rondeleux, Trouver sa voix., Editions Seuil,
|
|
|
Altres comentaris |
portar diapassó i en algunes de les sessions, roba cómoda . |
|