DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura PRACTICUM I Codi 11121017
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Musical (1997)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 0 4.5 Troncal Segon Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Història i història d'art
Pedagogia
Coordinador/a
Adreça electrònica enriqueta.barniol@urv.cat
franciscojavier.vivas@urv.cat
antoni.santisteban@urv.cat
mariadolors.roige@urv.cat
antoni.gavalda@urv.cat
jaime.verrier@urv.cat
cristina.salmeron@urv.cat
manel.margalef@urv.cat
Professors/es
BARNIOL TERRICABRAS, ENRIQUETA
VIVAS MORTE, FRANCISCO JAVIER
SANTISTEBAN FERNÁNDEZ, ANTONIO MANUEL
ROIGE RIOLA, MARIA DOLORES
GAVALDÀ TORRENTS, ANTONI
VERRIER DELAHAIE, JAIME
SALMERON GONZALEZ, CRISTINA
MARGALEF ARCE, JOSE MANUEL
Web
Descripció general i informació rellevant -Conèixer el funcionament i organització del centre. -Conèixer els plans, projectes i experiències innovadores que es duen a terme en el centre. -Analitzar el funcionament i organització de l'aula en què es realitzen les pràctiques mitjançant una observació participativa i orientada pels tutors. -Col·laborar amb el mestre tutor o la mestra tutora en les labors que caracteritzen l'acció professional. -Participar en tasques habituals i en activitats puntuals que permetin a l'alumnat integrar-se en la dinàmica de la classe. -Participar en la vida del Centre, en les reunions i activitats extraescolars del curs i etapa en què es realitzen les pràctiques.

Objectius
-Conèixer el funcionament i organització del centre. -Conèixer els plans, projectes i experiències innovadores que es duen a terme en el centre. -Analitzar el funcionament i organització de l'aula en què es realitzen les pràctiques mitjançant una observació participativa i orientada pels tutors. -Col·laborar amb el mestre tutor o la mestra tutora en les labors que caracteritzen l'acció professional. -Participar en tasques habituals i en activitats puntuals que permetin a l'alumnat integrar-se en la dinàmica de la classe. -Participar en la vida del Centre, en les reunions i activitats extraescolars del curs i etapa en què es realitzen les pràctiques.

Recomanacions



Metodologia docent
Realització de seminaris i tutories. Assistència a l’escola: recollida d’informació, participació en la vida escolar, .... (tot allò que és necessari pel teu aprenentatge i l’elaboració de la memòria i que s’especifica en la guia per a la realització de dita memòria)

Metodologia avaluació
Redacció de la memòria de pràctiques L’avaluació es realitzarà a partir de la coordinació entre el mestre-tutor d’aula i el professor-tutor de la Facultat En aquesta avaluació es valoraran els següents indicadors amb el respectiu percentatge: Presentació, coherència a la redacció, ortografia i capacitat d’argumentació (citació) Assistència als seminaris i utilització de les tutories presencials o electròniques Observació i anàlisis de les metodologies emprades a l’aula Creació i utilització d’instruments de recollida de dades Capacitat de reflexió crítica argumentada i constructiva. Nota del professor-tutor (de la facultat) 60% Nota del mestre-tutor (de l’escola) 40%

Programa
Tema Subtema
El procés d’ensenyament-aprenentatge i la seva posada en pràctica a l’escola. - El PEC i el PCC a l’escola
- Organització i funcionament d’un o diferents cicle/s
- La dinàmica de diferents aules de l’escola
- L’observació com a sistema de recollida d’informació
- El material didàctic, el material tècnic i el material informàtic a l’escola

Perfil de competències

Fonts d'informació
Bàsica

VILLAR ANGULO, LM (1999): Construcción y análisis de procesos de enseñanza, teoría e investigación. Ed. OIKOS-TAU. Vilassar de Mar.

 

SARRAMONA Y LÓPEZ (Coord) (1999): Formació i actualització de la funció docent. Ed. UOC. Barcelona.

 

SANTIBÁÑEZ GRUBER, R (1998): Practicum d’educación. Materiales de trabajo. Ed. Universidad de Deusto. Bilbao.

 

GIOVANNINI, A (1996): Profesor en acción. Ed. Edelsa. Madrid.

 

PÉREZ PÉREZ, R (1994): El currículum y sus componentes. Hacia un modelo integrador. Ed. OIKOS-TAU. Barcelona.

 

RUIZ OLABUÉNAGA, JI (1996): Metodología de la investigación cualitativa. Universidad de Deusto. Bilbao

Complementària