DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) FORMACIÓ INSTRUMENTAL II Codi 11121022
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Musical (1997)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 1.5 3 Troncal Segon Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Història i Història de l'Art
Coordinador/a
CAZURRA BASTÉ, ANA EULALIA
Adreça electrònica anaeulalia.cazurra@urv.cat
Professors/es
CAZURRA BASTÉ, ANA EULALIA
Web
Descripció general i informació rellevant Coneixement i experimentació sobre l'aplicació dels instruments musicals escolars. Adquisició dels recursos musicals suficients per a la tasca de dinamitzador cultural de l'entorn escolar a través de l'expressió musical.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudis que estàs cursant, en aquesta assignatura es realitza a través de tutoria (excepte en els estudis de l'ETSE). Per a més informació cal consultar l'horari d'atenció personalitzada del professor.

Continguts
Tema Subtema
Adquirir un coneixement teòric i pràctic de la flauta de bec i la seva utilització a l'escola. Digitació i emisió del so.
Procés d'aprenentatge.
Nivells de dificultat d'execució.
Harmonització i instrumentació de cançons amb l'instrumental Orff. Aplicació dels principis harmònics en la conducció del baix i de notes de pas que resaltin el sentit expressiu de la melodia.

Aplicació d'esquemes rítmics que donin forma adequada la pulsació pròpia de la cançó.
Estudi d'una obra apropiada per al nivell de l'alumne, amb l'instrument musical que li és propi. Nivell adquirit en la capacitat expresiva:
Interpretació pública d'una obra a través de la qual es valorarà la capacitat comunicativa amb prioritat a qualsevol exibició de virtuosisme.
Els Instruments Musicals. Conéixer les característiques dels instruments musicals més rellevants: els seus orígens i la seva evolució històrica.

Coneixer els instruments de l'orquestra simfònica actuals, de bandes i agrupacions populars pròpies del nostre folklore.
Edició Musical Aprofundiment teòric i pràctic dels editors musicals elementals:
Habilitat en la utilització de tots signes musicals
Improvització, i organització d'una sessió de música a l'escola Capacitació per a la solució de situacions no previstes en la utilització d'instrumental sonor.

Saber adequar els elements musicals i instrumentals adients en l'acompanyament d'una cançó.

Atenció personalitzada
Descripció
Tutories individualitzades d'orientientació i discussió de les possibles solucions als problemes plantejats a clase.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació
Bàsica Paul Hindemith, ARMONIA TRADICIONAL, Ed. Ricordi Americana, Buenos Aires, 1949
Diagram Group, COMO CONOCER LOS INSTRUMENTOS DE LA ORQUESTA, Ed. Edaf, Madrid, 1990
Joan Amades, FOLKLORE DE CATALUNYA (Cançoner), Ed. Selecta, Barcelona, 1974.
Copes, LA ORQUESTA ESCOLAR, Ed. Ricordi, Buenos Aires, 1979
Edgar Willems, LE RYTHME MUSICAL, Ed. Pro Música, Fribourg (Suisse)
Francesc Vila, MÚSICA PER A INFANTS (Instrumental Orff), Ed. Dinsic, Barcelona, 2002
Joaquim Serra, TRACTAT D'INSTRUMENTACIÓ PER A COBLA, Ed. Dep. de Cultura de la Generalitat de Catalunya, Barcelona, 1987

Complementària Jordi Domingo, CANTEM I TOQUEM (Cançons amb acompanyament Orff), Ed. Dinsic, Barcelona, 1999
Oliveras, I. Taixés, I. Tell, R., EL CONJUNT INSTRUMENTAL ORFF, Ed. Eumo, Vic, 1999
Casella, R. Mortari, V., LA TÉCNICA DE LA ORQUESTA CONTEMPORÁNEA, Ed. Ricordi, Buenos Aires
, NEW GROWE DICTIONARY OF MUSIC AND MUSICIANS, Ed. McMillan, 1995

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent