Codi |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
A |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
B |
|
C |
|
Objectius |
Competències |
adquirir els coneixements bàsics de direcció que permetin dirigir grups vocals i instrumentals |
A19 A22 A26 A28 A65 A67
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B11 B12 B13 B15 B16
|
C5
|
conèixer i saber analitzar, interpretar i dirigir cançons populars catalanes i d'arreu del món. |
A19 A24 A25 A26 A27 A36 A48 A50 A54 A55 A57 A67 A69
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16
|
C5
|
prendre consciència de la importància del treball del mestre-director en la interpretació musical |
A36 A57 A67 A69 A70 A71 A73
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16
|
C5
|
Tema |
Subtema |
posició inicial |
equilibri corporal
presència corporal
braços paral.lels |
treball amb figures de direcció |
alla breve ( figura de dos )
figura de tres ( ternària)
figura de quatre (creu)
entrades als diferents temps de les figures
anacruses
qualitat del pols
punts d'inflexió |
El levare |
gest inicial, respiratori
|
l'expressió en el gest de direcció |
legato
staccato
piano
forte |
Preparació i pedagogía de l'assaig |
el repertori
la tècnica vocal |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
14 |
0 |
14 |
Presentacions / exposicions |
|
40 |
10 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
15 |
45 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. Continguts, avaluació, etc |
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts.
Els alumnes han d'assistir a totes aquestes classes |
Presentacions / exposicions |
cada alumne presentarà una cançó tradicional catalana al grup classe. Aquesta cançó s'ha d'analitzar i estudiar a fons per tal d'ensenyar-la als companys utilitzant el gest de direcció , una bona técnica vocal i els exemples i elements que l'alumne cregui convenients |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
La práctica és un element indispensable per l'aprenentatge de la técnica de direcció. Totes les classes tindran una part teórica i una práctica i es reoldran les dificultats sempre de forma individual i colectiva simultàneament. |
|
Presentacions / exposicions |
|
Descripció |
Abans de realitzar l'exposió de la cançó assignada, es convenient que els alumnes consultin sobre la metodología que utilitzaran. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
explicació dels continguts del programa. Aquestes classes aniràn acompanyades sempre d'unes pràctiques per part dels alumnes.
Exàmen oral individual dels continguts al final del quadrimestre. |
60% |
Presentacions / exposicions |
Els ensenyaran una cançó als companys duant 30 minuts. En aquesta activitat es valoraran : l'afinació, l'exemple vocal, la pedagogía de l'assaig i la creativitat. |
30% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
es realitzaran exercicis i propostes fetes per els alumnes d'obres corals amb diferents nivelles de deificultat. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
volums 1 al 5, Cançoner del secretariat de corals infantils de catalunya, clivis,
cançoner, L'esquitx 1,2,3,4,5..., m f,
Joaquim Maideu, Llibre de cançons, Eumo, 1992
Josep Crivillé i Bargalló, Música tradicional catalana, Clivis, Barcelona 1981
|
|
Complementària |
Joan Amades, Folklore de Catalunya, Ed. Selecta, 1951-1982
G. Vivó, Formación de coros, Ed. Santillana,
musica international, Música. International database of choral repertoire, Strasbourg, 1983
|
|
|
Altres comentaris |
La pràctica és fonamental en l'aprenentatge d'aquesta assignatura. Es recomana l'assistència a totes les classes dels primers dos mesos del quadrimestre. |
|