Codi |
|
A19 |
Conèixer les manifestacions del llenguatge artístic. |
A22 |
Conèixer la representació a través dels llenguatges plàstics i visuals. |
A24 |
Conèixer els fonaments de la cultura popular, amb especial referència al folklore propi de la localitat i la comunitat autònoma. |
A25 |
Conèixer, valorar i seleccionar obres musicals de referència de tots els estils, èpoques i cultures. |
A26 |
Conèixer i dominar els principis de l'expressió i la comunicació corporal relacionats directament amb el fet musical i la dansa. |
A27 |
Conèixer les manifestacions musicals de diferents cultures. |
A28 |
Conèixer i valorar el propi cos, les seves possibilitats motrius i comunicatius i els beneficis que tenen sobre la salut. |
A36 |
Tenir una actitud de valoració i respecte cap a la diversitat de l'alumnat. |
A48 |
Guiar-se per principis interdisciplinars a l'hora de programar les activitats i les tasques educatives de 6 a 12 anys. |
A50 |
Ser capaç de dissenyar, desenvolupar i avaluar activitats i materials que fomentin la creativitat de l’alumne. |
A54 |
Tenir un equilibri emocional en les circumstàncies variades de l'activitat professional. |
A55 |
Tenir una imatge realista de si mateix, actuar conforme a les pròpies conviccions, assumir responsabilitats, prendre decisions i relativitzar les possibles frustracions. |
A57 |
Assumir la necessitat del desenvolupament professional continuat, mitjançant l’avaluació de la pròpia pràctica. |
A65 |
Conèixer els fonaments i desenvolupament de la didàctica i la pedagogia musical i realitzar adaptacions per permetre que els nens gaudeixin de la música i del seu ús com a mitjà d'expressió |
A67 |
Conèixer els fonaments del llenguatge musical, tècnica instrumental i vocal, harmonia, rítmica i dansa |
A69 |
Prendre consciència dels elements temàtics des d'una perspectiva de l'escolta i elaborar documents, esquemes i partitures |
A70 |
Respectar les diferències culturals i personals dels alumnes i altres membres de la comunitat educativa |
A71 |
Preparar, seleccionar o construir materials didàctics i utilitzar-los en els marcs específics de les diferents disciplines |
A73 |
Ser sensible a l'interès dels alumnes, utilitzar els recursos adequats per motivar-los en l'aprenentatge de les ciències i fomentar en els alumnes una actitud favorable cap a la ciència i les seves aplicacions |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col•laborativa. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral com a ciutadà. |
B9 |
Tenir capacitat d'anàlisi i sintesi |
B10 |
Tenir capacitat d'organització i planificació |
B11 |
Ser capaç de prendre decisions |
B12 |
Tenir un raonament crític |
B13 |
Ser creatiu |
B14 |
Tenir iniciativa i esprit emprenedor |
B15 |
Estar motivat per la qualitat |
B16 |
Tenir una actitud de valoració i respecte cap a la diversitat de l'alumnat. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
adquirir els coneixements bàsics de direcció que permetin dirigir grups vocals i instrumentals |
A19 A22 A26 A28 A65 A67
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B11 B12 B13 B15 B16
|
C5
|
conèixer i saber analitzar, interpretar i dirigir cançons populars catalanes i d'arreu del món. |
A19 A24 A25 A26 A27 A36 A48 A50 A54 A55 A57 A67 A69
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16
|
C5
|
prendre consciència de la importància del treball del mestre-director en la interpretació musical |
A36 A57 A67 A69 A70 A71 A73
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B10 B11 B12 B13 B14 B15 B16
|
C5
|
Tema |
Subtema |
posició inicial |
equilibri corporal
presència corporal
braços paral.lels |
treball amb figures de direcció |
alla breve ( figura de dos )
figura de tres ( ternària)
figura de quatre (creu)
entrades als diferents temps de les figures
anacruses
qualitat del pols
punts d'inflexió |
El levare |
gest inicial, respiratori
|
l'expressió en el gest de direcció |
legato
staccato
piano
forte |
Preparació i pedagogía de l'assaig |
el repertori
la tècnica vocal |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
14 |
0 |
14 |
Presentacions / exposicions |
|
40 |
10 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
15 |
45 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. Continguts, avaluació, etc |
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts.
Els alumnes han d'assistir a totes aquestes classes |
Presentacions / exposicions |
cada alumne presentarà una cançó tradicional catalana al grup classe. Aquesta cançó s'ha d'analitzar i estudiar a fons per tal d'ensenyar-la als companys utilitzant el gest de direcció , una bona técnica vocal i els exemples i elements que l'alumne cregui convenients |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
La práctica és un element indispensable per l'aprenentatge de la técnica de direcció. Totes les classes tindran una part teórica i una práctica i es reoldran les dificultats sempre de forma individual i colectiva simultàneament. |
|
Presentacions / exposicions |
|
Descripció |
Abans de realitzar l'exposió de la cançó assignada, es convenient que els alumnes consultin sobre la metodología que utilitzaran. |
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
explicació dels continguts del programa. Aquestes classes aniràn acompanyades sempre d'unes pràctiques per part dels alumnes.
Exàmen oral individual dels continguts al final del quadrimestre. |
60% |
Presentacions / exposicions |
Els ensenyaran una cançó als companys duant 30 minuts. En aquesta activitat es valoraran : l'afinació, l'exemple vocal, la pedagogía de l'assaig i la creativitat. |
30% |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
es realitzaran exercicis i propostes fetes per els alumnes d'obres corals amb diferents nivelles de deificultat. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
volums 1 al 5, Cançoner del secretariat de corals infantils de catalunya, clivis,
cançoner, L'esquitx 1,2,3,4,5..., m f,
Joaquim Maideu, Llibre de cançons, Eumo, 1992
Josep Crivillé i Bargalló, Música tradicional catalana, Clivis, Barcelona 1981
|
|
Complementària |
Joan Amades, Folklore de Catalunya, Ed. Selecta, 1951-1982
G. Vivó, Formación de coros, Ed. Santillana,
musica international, Música. International database of choral repertoire, Strasbourg, 1983
|
|
|
Altres comentaris |
La pràctica és fonamental en l'aprenentatge d'aquesta assignatura. Es recomana l'assistència a totes les classes dels primers dos mesos del quadrimestre. |
|