Codi |
|
A2 |
Dissenyar i desenvolupar projectes educatius i unitats de programació que permetin adaptar el currículum al context sociocultural. |
A24 |
Conèixer els fonaments de la cultura popular, amb especial referència al folklore propi de la localitat i la comunitat autònoma. |
A79 |
Buscar i utilitzar bibliografia i materials de suport de diferents cultrures |
A81 |
Utilitzar el joc musical com a element didàctic i com a contingut |
A84 |
Promoure la comprensió de les formes estètiques contemporànies, tonals i atonals |
A86 |
Conèixer, valorar i seleccionar obres musicals de refeència de tots els estils, èpoques i cultures |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col•laborativa. |
B9 |
Tenir capacitat d'anàlisi i sintesi |
B10 |
Tenir capacitat d'organització i planificació |
B12 |
Tenir un raonament crític |
B13 |
Ser creatiu |
B14 |
Tenir iniciativa i esprit emprenedor |
B15 |
Estar motivat per la qualitat |
B16 |
Tenir una actitud de valoració i respecte cap a la diversitat de l'alumnat. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal professional tenint una perspectiva àmplia i global del món. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Adquirir criteris per a la valoració del fet musical en les seves diferents èpoques. |
A84 A86
|
B1 B3 B5 B9 B10 B12 B13 B16
|
C3 C5
|
Conèixer els valors de la música i el folklore de la nostra terra. |
A24
|
B5 B9 B10 B13
|
|
Adquirir un repertori musical suficient que permeti seleccionar les audicions més adients a cada moment. |
A79 A86
|
B3 B4 B5 B13 B14 B15
|
|
Saber comunicar de forma adient la riquesa musical de la nostra cultura. |
A2 A79 A81 A84 A86
|
B1 B2 B3 B4 B5 B9 B12 B13 B14 B15 B16
|
C2
|
Tema |
Subtema |
La Història de la Música a través de les seves èpoques i estils. |
- Funció de la música segons l'entorn social en el qual es desenvolupa.
- Gèneres i Estils musicals a través dels temps.
- La Música dins l'àmbit cultural i artístic de cada època. |
L'aportació catalana a la música universal. |
- Les diverses escoles i moviments culturals catalans des de l'Edat Mitjana fins als nostres dies. |
La utilització dels mitjans audio visuals com a material didàctic. |
Utilització dels recursos informàtics per a d'edició i adequació del material musical a l'abast. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
7 |
7 |
14 |
Presentacions / exposicions |
|
9 |
9 |
18 |
Seminaris |
|
9 |
36 |
45 |
Treballs |
|
4 |
24 |
28 |
Pràctiques a través de TIC |
|
3 |
3 |
6 |
|
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Avaluació del nivell de coneixements actual de l'alumne. |
Sessió Magistral |
Exposició teòrica i exemplar de les diferents èpoques i estils del fet musical dins la nostra història. |
Presentacions / exposicions |
Exposicions dels diferents corrents artístiques a través de l'òpera. |
Seminaris |
Recerca i organització temàtica de material audio visual per a la seva incorporació al Treball a realitzar. |
Treballs |
Confecció d'una Història de la Música per a infants amb TIC. |
Pràctiques a través de TIC |
Aplicació didàctica de les tècniques informàtiques. |
|
Pràctiques a través de TIC |
|
Descripció |
Tutoria individual. |
|
|
Descripció |
Pes |
Activitats Introductòries |
Prova de nivell d'entrada. |
10% |
Treballs |
Arxiu audio visual realitzat amb Power Point que mostri el fet musical dins el context cultural de cada època. |
60% |
Altres |
Claredat Expositiva i facilitat per a la consulta de l'arxiu audio visual. |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Ulrich, M., Atlas de Música (II vol.)., Alianza Atlas, Madrid, 1992
Joaquim Icart, Ball de Bastons a Tarragona, URV, Tarragona, 1980
Joaquim Icart, Balls i Danses Catalanes, URV, Tarragona 1981
Joaquim Icart, Balls i Danses de Tortosa, URV, Tortosa 1981
Joan Amades, Costumari Català. El Curs de l'Any (V vol.)., Salvat Editores., Barcelona, 1987
Autors diversos, Historia de la Música Española (VIII vols.), Alianza Música, Madrid
Jay Grout,D/Palisca,C.V., Historia de la Música Occidental (II vol.)., Alianza Música, Madrid, 1993
Hoppin, R.H., La Música Medieval, Ed. Akal., Madrid, 2002
E. Fubini, Música y Lenguaje en la Estética Contemporánea., Alianza Editorial, Madrid, 1994
Autors diversos, New Growe Dictionary of Music and Musicians (XX vols.)., McMillan, 1995,
Pio Tur Mayans, Reflexiones sobre educación musical., Pub. Universitat de Barcelona., Barcelona, 1992
|
Els Instruments Musicals |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FORMACIÓ RÍTMICA I DANSA/11121011 | TÈCNIQUES PLÀSTIQUES EN EL MARC ESCOLAR/11121203 | APRENENTATGE DE PROCEDIMENTS/11121208 | ANÀLISI MUSICAL/11121212 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|