DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) IDIOMA ESTRANGER I LA SEVA DIDÀCTICA I (FRANCÈS) Codi 11121030
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Musical (1997)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Troncal Segon Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
VERRIER DELAHAIE, JAIME
Adreça electrònica jaime.verrier@urv.cat
Professors/es
VERRIER DELAHAIE, JAIME
Web
Descripció general i informació rellevant Aquest curs es proposa establir pautes metodològiques i desenvolupar eines per a l'ensenyament del francès.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudis que estàs cursant, en aquesta assignatura es realitza a través de tutoria (excepte en els estudis de l'ETSE). Per a més informació cal consultar l'horari d'atenció personalitzada del professor.

Continguts
Tema Subtema
L'enfocament comunicatiu - Objectius:
Aprendre a comunicar.
Desenvolupar competències comunicatives
Aplicar els principis de la metodologia de l’enfocament comunicatiu
- Bases psicolingüístiques:
Sociocontructivisme.
Pragmàtica.
- Principis didàctics:
El paper de l'alumne i del professor.
Funcions de la llengua.
Funcions de l'error.-
L'avaluació.
Com avaluar el nivell de llengua
Com avaluar la competència comunicativa


Les activitats d'ensenyament-aprenentatge a l'aula. - Planificació d'unitats didàctiques.
- Elaboració d'activitats per desenvolupar les competències orals i escrites dels alumnes d'Educació Infantil i Primària.
Continguts de llengua francesa - Unitats 1 a 3 del mètode Rond Point

Atenció personalitzada
Descripció
Sessions de seguiment de la resolució de problemes en grups.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Totes les proves es realitzen a l'aula. Són obligatòries. La nota final és la mitjana de les proves realitzades. No hi ha possibilitat de pujar nota. Una prova no realitzada té la nota 0.

La segona convocatòria portarà sobre les parts de matèria no assolides durant el curs.


Fonts d'informació
Bàsica

Bérard E. (1991). L’approche communicative.Théorie et pratiques, Paris, CLE International.

Besse, H. (1985). Méthodes et pratiques des manuels de langue, Paris, Didier, 1985

Besse, H. Porquier, R. Grammaire et didactique des langues, Paris, Crédif-Hatier, Coll LAL.

Boucher, Anne-Marie, Duplantié, Monique et Leblanc, Raymon. (1988). Pédagogie de la communication dans l’enseignement d’une langue étrangère, Bruxelles, Éditions Universitaires De Boeck.

Galisson, R. (1991). De la langue à la culture par les mots, Paris, CLE international.

Germain, Claude et Séguin, Hubert. (1998). Le point sur la grammaire, Paris, Cle International.

Hymes, D. H. (1984). Vers la compétence de communication, Paris, Crédif-Hatier.

Labascoule, J.; Lause, Ch.; Royer, C. (2004). Rond Point, 1. Méthode de français, Grenoble, PUG.

Puren, Christian. (1988). Histoire des méthodologies de l’enseignement des langues, Paris, Éd.Nathan / Cle International.

Martinez, P. (1996). La didactique des langues étrangères, Paris, PUF.

Consulteu el Moodle.

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent