DADES IDENTIFICATIVES 2010_11
Assignatura (*) INVESTIGACIÓ DIDÀCTICA A L'AULA Codi 11121205
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Musical (1997)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
MARQUÉS MOLÍAS, LUIS
Adreça electrònica luis.marques@urv.cat
josemaria.cela@urv.cat
Professors/es
MARQUÉS MOLÍAS, LUIS
CELA RANILLA, JOSÉ MARÍA
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Codi  
A56 Assumir la dimensió ética del mestre tot fomentant en els alumnes una actitud de ciutadania crítica i responsable
A57 Assumir la necessitat del desenvolupament professional continuat, mitjançant l’avaluació de la pròpia pràctica.
B1 Aprendre a aprendre.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa.
B5 Treballar de forma col•laborativa.
B6 Comprometre's amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional.
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral com a ciutadà.
C3 Desenvolupar la vida personal professional tenint una perspectiva àmplia i global del món.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Comprendre la investigació educativa lligada a la pràctica educativa i, per tant, com a eina de desenvolupament professional. A56
A57
B1
B6
C3
- Fonamentar i desenvolupar les bases dels processos d’investigació educativa en les institucions educatives. A56
A57
B1
B4
B5
B6
C3
- Elaborar un disseny d’investigació didàctica a l’aula a partir d’un problema i preparar tot el procés de recollida de dades i anàlisi d’informació. A56
A57
B1
B2
B3
B4
B5
B6
B7
C3

Continguts
Tema Subtema
1. La investigació educativa
1.1. El problema objecte d'estudi.
1.2. Paradigmes i metodologies d'investigació
1.3. Recollida i anàlisi d'informació
1.4. Búsqueda del rigor científic

2. Context de la pràctica educativa
2.1. Centre com a institució.
2.2. Processos d’innovació.
2.3. Bases curriculars.
2.4. El docent com a professional
3. La investigació-acció com a instrument de millora
3.1. Què és la investigació-acció
3.2. Els diferents tipus d'investigació-acció
3.3. Dinàmica del procés d'investigació-acció dins de l'àmbit escolar.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
Sessió Magistral
15 0 15
Seminaris
15 15 30
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
5 10 15
Treballs
10 20 30
 
Atenció personalitzada
3 0 3
 
Proves de desenvolupament
2 17 19
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries
Sessió Magistral Sessió magistral del contingut teòric


Seminaris Els alumnes aportaran material per a aprofundir en el contingut teòric.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Resolució de problemes a l'aula.
Treballs Realització del disseny d'una investigació

Atenció personalitzada
 
Treballs
Descripció
Tres tutories al llarg del curs

Avaluació
  Descripció Pes
Seminaris
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Treballs
Atenció personalitzada
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent