DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura EXPRESSIÓ MUSICAL I LA SEVA DIDÀCTICA Codi 11131005
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Primària (1997)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 1.5 3 Troncal Primer Primer
Llengua d'impartició
Departament Història i història d'art
Coordinador/a
TAMARIT SUMALLA, MARIA ROSA
Adreça electrònica mariarosa.tamarit@urv.cat
Professors/es
TAMARIT SUMALLA, MARIA ROSA
Web
Descripció general i informació rellevant L’assignatura vol oferir una descoberta del fet musical, i un aprenentatge dels llenguatges més bàsics de la comunicació sonora. Es tracta de prendre consciència de les possibilitats educatives de la música, de gaudir-ne i d’assolir el grau de formació cultural que correspon a un futur mestre en aquesta matèria.

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Els objectius són els mateixos per a totes les especialitats on s'imparteix l'assignatura

Continguts
Tema Subtema
El Renaixement Mosaic de l’època i principals manifestacions musicals
(principals compositors, escoles i gèneres).

Audició comentada d’obres a l’aula.
Grans obres per als més petits: tria d’obres del repertori clàssic per a ser utilitzades amb finalitat didàctica.
El Barroc Mosaic de l’època i principals manifestacions musicals
(principals compositors, escoles i gèneres).

Audició comentada d’obres a l’aula.
Grans obres per als més petits: tria d’obres del repertori clàssic per a ser utilitzades amb finalitat didàctica.
El Classicisme Mosaic de l’època i principals manifestacions musicals
(principals compositors, escoles i gèneres).

Audició comentada d’obres a l’aula.
Grans obres per als més petits: tria d’obres del repertori clàssic per a ser utilitzades amb finalitat didàctica.
El Romanticisme Mosaic de l’època i principals manifestacions musicals
(principals compositors, escoles i gèneres).

Audició comentada d’obres a l’aula.
Grans obres per als més petits: tria d’obres del repertori clàssic per a ser utilitzades amb finalitat didàctica.
Música i valors Itineraris d’audició comentada, analitzant el contingut musical en funció dels valors intrínsecs, a partir d’una visió oberta i amb un criteri que en cap cas associarà transmissió de paràmetres ètics amb qualitat artística.
La cançó Aprenentatge continuat de repertori de cançó infantil, acompanyat d’exercicis de tècnica vocal, postural i respiratòria.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
15 10 25
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
30 15 45
Resolució de problemes, exercicis
0 15 15
Pràctiques externes (de camp/sortides)
10 3 13
Presentacions / exposicions
1 5 6
 
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
Proves pràctiques
9 0 9
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Explicació del programa de l’assignatura i tots aquells aclariments que es considerin necessaris per establir una bona atmosfera de treball a l’aula.
Sessió Magistral Les sessions aniran acompanyades d’audicions enregistrades i de música interpretada en viu a l’aula.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària L’aprenentatge de les cançons anirà precedit regularment per exercicis de respiració i de tècnica vocal.
Resolució de problemes, exercicis La professora corregirà, sempre que ho permeti el nombre d’alumnes , de forma continuada les possibles dificultats individuals a l’hora de realitzar els exercicis.
Pràctiques externes (de camp/sortides) S’assistirà en grup durant el període lectiu a un mínim de dos concerts fora de la facultat.
Presentacions / exposicions Cada alumne farà partícip al grup de les experiències musicals a les quals ha assistit de forma individual.

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Proves pràctiques
Descripció
Hi haurà un horari d’atenció a l’alumne que es concretarà a principi de curs i es podrà establir sempre contacte amb la professora per correu electrònic.

Avaluació
  Descripció Pes
Proves pràctiques Caldrà interpretar una cançó infantil extreta del repertori d'exàmen

40%
Altres

Es demanaràun treball en equip que proposarà la professora a l'inici del quadrimestre Caldrà també acreditar l'assistència a tres manifestacions musicals on la música sigui interpretada en viu.

30%




15%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Cal assistir amb roba còmoda i uns mitjons gruixuts a les sessions pràctiques. Aquelles persones que tinguin dificultats vocals, cal que contactin amb la professora durant les primeres quatre setmanes del quadrimestre.