DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura EDUCACIÓ FÍSICA I LA SEVA DIDÀCTICA I Codi 11131009
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Primària (1997)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Troncal Primer Segon
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
GIMENO MARTIN, SATURNINO
Adreça electrònica saturnino.gimeno@urv.cat
Professors/es
GIMENO MARTIN, SATURNINO
Web
Descripció general i informació rellevant

Competències
Codi  
A

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Tenir una capacitat crítica, d´anàlisi i aplicació sobre continguts teòrics i pràctics per a poder elaborar propostes d´acció a l´'area d´Educació física que siguin adequades davant qualsevol circumstància. Conèixer i aplicar les diferents estratègies, mètodes i estils d´´ ensenyament en Educació física. Conèixer i aplicar els coneixements bàsics d´organització i desenvolupament d´una sessió d´Educació física.Conèixer i aplicar els diferents elements que defineixen i integren la Programació a l´àrea d´Educació física en un centre escolar.
Conèixer quines característiques defineixen i determinen l´Educació física actual dins de l´Educació Primaria. A1
Conèixer i comprendre el processos bàsics d´interacció i comunicació que es produeixen a les situacions d´ensenyament-aprenentatgede de les activitats físiques.

Continguts
Tema Subtema
Bloc I BASES TEÒRIQUES DE L´EDUCACIÓ fÍSICA T.1.-L´Educació física i els seus fins: aproximació conceptual.
T.2.- Bases biológiques i fisiològiques de l´activitat física.
T.3.- Fonaments bàsics de l´aprenen-
tatge i desenvolupament motor.
Bloc II.L´ÀREA DE L´EDUCACIÓ FÍSICA EN L´EDUCACIÓ PRIMARIA. T.4.- Contol i consciència corporal.
T.5.- Utilització de capacitats condicionals.
T.6.- Expressió corporal i dramatització.
T.7.- Execució de habilitats coordinatives.
T.8.- Realització de jocs.
Bloc III. ELS CONTINGUTS CURRICULARS DE L´EDUCACIÓ FÍSICA. T.9.- Marc Institucional.
- PrimerNivell de concreció(DCB)
- Segon Nivell de cocreció(PCC/PEC)
- Tercer Nivell de concreci(UD "UP")
T.10.-Els objectius en Educació física
(categorització, formulatció i
planificació)
Bloc IV. DIDÀCTICA APLICADA A L´EDUCACIÓ FÍSICA T.11.- El prcés d´apreentatge en Educació física( Aspctes metodològics en la ensenyança de l´Educació física)
T.12.- La sessió d´Educació física
12.1. L´organització espaial i
material per a la pràctica.
12.2. La taca en Educació física.
T.13.-Estratègies i estils d´ensenyança
T.14.-L´avaluació en Educació física.
T.15.Altres aspectes relacionats amb l´ensenyament de l´Educació física.
- El Departamend´Educació física
- Les Activitats físiques extraescolars
- Els temes transversals i l´Educació física


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
0 0 0
 
 
Atenció personalitzada
0 0 0
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Ainscow, M. et al., Hacia escuelas eficaces para todos . Manual de formación para equipos docentes, 2001, Madrid. Narcea
Blandez, J., Investigación acción: un reto para el profesorado, 1996, Barcelona : INDE
Alonso, M y Pedro, M., La Educación Física y su Didáctica, 1993, Madrid: PublicacionesICCE

Complementària

Recomanacions