DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura CIÈNCIES EXPERIMENTALS I LA SEVA DIDÀCTICA I Codi 11131010
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Primària (1997)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Troncal Primer Segon
Llengua d'impartició
Castellà
Català
Francés
Departament Bioquimica i Biotecnologia
Coordinador/a
ANTON GRAU, ENRIQUE ROMUALDO
Adreça electrònica enricromuald.anton@urv.cat
Professors/es
ANTON GRAU, ENRIQUE ROMUALDO
Web
Descripció general i informació rellevant Iniciar els alumnes de l’Ensenyament en la Didàctica de les Ciències Experimentals mitjançant l’elaboració d’una activitat pràctica per la classe d’E.P.

Competències
Codi  
A
A
A
A
A
A
A
A
A
A
A
A
A
A
A
B
B
B
B
B
B
B
B
B
B
B
B
B
B
B
B
B
C
C

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Analitzar el Disseny Curricular de Ciències Experimentals -part de Ciències Naturals- d'Educació Primària, amb la finalitat de desenvolupar un 3r. Nivell de Concreció A1
A11
A12
A13
A72
B1
B5
B20
Afiançar el coneixement científic adequat envers els conceptes implícits en el Disseny Curricular A1
A2
A64
A65
A66
A67
A68
A69
A70
A71
B2
B8
B9
B12
C3
Elaborar un exemple pràctic de 3r. Nivell de Concreció A2
A46
A65
A66
A67
A68
A69
A70
A71
B3
B4
B5
B8
B10
B11
B13
B14
B15
B16
B17
B18
C3
C5

Continguts
Tema Subtema
PRESENTACIÓ DISSENY CURRICULAR DE CIÈNCIES EXPERIMENTALS A EDUCACIÓ PRIMÀRIA -PART CORRESPONENT A LES CIÈNCIES NATURALS- Blocs temàtics del Disseny Curricular de Ciències Experimentals per a l’Educació Primària –Part de Ciències Naturals-
DIVERSITAT DE COSES QUE ENS ENVOLTEN Unitat Temàtica 2- Diversitat d’organismes
Estudi dels continguts i objectius terminals de: fets, conceptes i sistemes conceptuals
CANVIS QUE ES PRODUEIXEN EN NOSALTRES I EN EL NOSTRE ENTORN Unitat Temàtica 6- Processos en el éssers vius: Cicles vitals
Estudi dels continguts i objectius terminals de: fets, conceptes i sistemes conceptuals
CANVIS QUE ES PRODUEIXEN EN NOSALTRES I EN EL NOSTRE ENTORN Unitat Temàtica 7- Processos en el éssers vius: Locomoció
Estudi dels continguts i objectius terminals de: fets, conceptes i sistemes conceptuals
CANVIS QUE ES PRODUEIXEN EN NOSALTRES I EN EL NOSTRE ENTORN Unitat Temàtica 8- Processos en el éssers vius: Nutrició i Reproducció
Estudi dels continguts i objectius terminals de: fets, conceptes i sistemes conceptuals
CANVIS QUE ES PRODUEIXEN EN NOSALTRES I EN EL NOSTRE ENTORN Unitat Temàtica 9- Dinàmica de la erra. Efectes observables
Estudi dels continguts i objectius terminals de: fets, conceptes i sistemes conceptuals

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
5 0 5
Debats
4 8 12
Presentacions / exposicions
8 16 24
Pràctiques a laboratoris
23 46 69
 
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
Proves pràctiques
4 0 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació dels continguts, organització i avaluació de l'assignatura
Sessió Magistral Explicar com analitzar el Disseny Curricular de Ciències Experimentals –part de Ciències Naturals- amb la finalitat de desenvolupar, a 3r. NIVELL DE CONCRECIÓ, una Activitat que correspongui a una Unitat Didàctica.
Es donaran les consignes bàsiques següents per al desenvolupament de l'assignatura:
L’alumne determinarà el Cicle al que va destinada.
Cada activitat haurà de tenir:
*un llistat de continguts que ha de saber el professor per tal de poder-la treballar
*un llistat dels coneixements inicials de l’alumne
*els objectius de Fets, Procediments i Actituds que es treballen a l’activitat
Debats Discussió i anàlisi dels continguts que cada grup elaborarà dins de la seva unitat de presentació
Presentacions / exposicions Exposició del treball realitzat pel grup davant de la resta de la classe, amb una avaluació a continuació, conjunta classe-professor del treball presentat.
Pràctiques a laboratoris Treball en grup per confeccionar l'activitat a presentar, assumint el paper de professor-alumne segons les circumstàncies educatives d'una possible classe

Atenció personalitzada
 
Debats
Presentacions / exposicions
Pràctiques a laboratoris
Descripció
A més de la ½ hora que destinarem a cada alumne, pot accedir al professor a qualsevol hora d’atenció a l’alumnat. L’atenció pot ser individualitzada i grupal.

Avaluació
  Descripció Pes
Debats Avaluació, juntament amb el professor, de cada grup i de cadascun dels seus components, per part dels que actuen com oients 40%
Presentacions / exposicions Observació i valoració, per part del professor, de la participació i crítica de cada grup, per part dels altres 30%
Pràctiques a laboratoris Observació i valoració, per part del Professor, del treball de preparació dels diferents grups 30%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Proves pràctiques: Prova avaluació inicial de nivell


Fonts d'informació

Bàsica

Bibliografia bàsica: Continguts de Ciències Naturals dels llibres d'Educació Primària
Difrents www, proporcionades pel professor o cercades per temes, al buscado Google

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
CIÈNCIES EXPERIMENTALS I LA SEVA DIDÀCTICA II/11131019
EL MEDI NATURAL I LA SEVA DIDÀCTICA/11131104
CIÈNCIA DE LA VIDA/11131223


 
Altres comentaris
Es recomana l’assistència a classe en la fase de preparació. És imprescindible assistir a les presentacions/avaluacions dels diferents grups.