DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura PRACTICUM II Codi 11131017
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Primària (1997)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
28.5 0 28.5 Troncal Tercer Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Bioquimica i Biotecnologia
Enginyeria Informatica i Matematiques
Psicologia
Coordinador/a
Adreça electrònica esmeralda.rubio@urv.cat
marialuisa.girondo@urv.cat
enricromuald.anton@urv.cat
jordi.valles@urv.cat
agusti.salvat@urv.cat
jaime.verrier@urv.cat
Professors/es
RUBIO ASENSIO, ESMERALDA
GIRONDO PEREZ, MARIA LUISA
ANTON GRAU, ENRIQUE ROMUALDO
VALLES GENE, JORDI
SALVAT ALTES, AGUSTIN
VERRIER DELAHAIE, JAIME
Web
Descripció general i informació rellevant -Conèixer el context real en el qual es desenvolupa l’activitat professional. -Aprendre i desenvolupar habilitats i estratègies pràctiques adequades a l’àmbit professional. -Tenir contacte amb professionals i conèixer situacions, experiències, treball, activitats, etc., relacionades amb la tasca professional. -Aplicar i practicar, de forma guiada i orientada, els coneixements i destreses apreses en l'aula. -Unir experiència i reflexió, aprenentatge teòric i pràctic, sabers acadèmic i aprenentatge per experiència. -Conèixer-se a si mateix en una situació real de pràctica professional, conèixer les dificultats i capacitats d’un mateix, així com els aspectes en els quals pot destacar i aquells que hauria de millorar. -Comprendre la complexitat de les situacions educatives i la necessitat d'un aprenentatge continu per a poder afrontar aquest futur professional. -Desenvolupar la capacitat de treball en equip i de coordinació amb altres professionals. -Aprendre a afrontar situacions de tensió i desenvolupar habilitats de resolució de conflictes de forma educativa. -Comprendre el que significa ser un bon professional de l'educació i la càrrega ètica d'autoexigència i responsabilitat que implica treballar en el món educatiu.

Objectius
-Conèixer el context real en el qual es desenvolupa l’activitat professional. -Aprendre i desenvolupar habilitats i estratègies pràctiques adequades a l’àmbit professional. -Tenir contacte amb professionals i conèixer situacions, experiències, treball, activitats, etc., relacionades amb la tasca professional. -Aplicar i practicar, de forma guiada i orientada, els coneixements i destreses apreses en l'aula. -Unir experiència i reflexió, aprenentatge teòric i pràctic, sabers acadèmic i aprenentatge per experiència. -Conèixer-se a si mateix en una situació real de pràctica professional, conèixer les dificultats i capacitats d’un mateix, així com els aspectes en els quals pot destacar i aquells que hauria de millorar. -Comprendre la complexitat de les situacions educatives i la necessitat d'un aprenentatge continu per a poder afrontar aquest futur professional. -Desenvolupar la capacitat de treball en equip i de coordinació amb altres professionals. -Aprendre a afrontar situacions de tensió i desenvolupar habilitats de resolució de conflictes de forma educativa. -Comprendre el que significa ser un bon professional de l'educació i la càrrega ètica d'autoexigència i responsabilitat que implica treballar en el món educatiu.

Recomanacions



Metodologia docent
Realització de seminaris i tutories. Es realitzaran un mínim de quatre tutories presencials, en un horari a establir entre la tutora i l’alumne/a . L’objectiu de les mateixes serà preparar la unitat de programació i la memòria del pràcticum, així com resoldre incidències o comentar les experiències que es van vivint al llarg del pràcticum Assistència a l’escola i participació en la vida diària del centre Presentació de la unitat didàctica elaborada davant de la tutora i els companys, de forma prèvia a la implementació Elaboració i implementació de la unitat didàctica a l’escola Redacció de la memòria de pràctiques que s'ha d'entregar durant el mes de gener i exposar davant dels companys i la tutora de practicum a finals de gener Nota del professor-tutor (de la facultat) 60% Nota del mestre-tutor (de l’escola) 40%

Metodologia avaluació
L’avaluació es realitzarà a partir de la coordinació entre el mestre-tutor d’aula i el professor-tutor de la Facultat En aquesta avaluació es valoraran els següents indicadors amb el respectiu percentatge: Presentació, coherència a la redacció, ortografia i capacitat d’argumentació (citació Planificació i posada en pràctica de la Unitat de Programació Reflexió crítica Nota del professor-tutor (de la facultat) 60% Nota del mestre-tutor (de l’escola) 40%

Programa
Tema Subtema
El procés d’ensenyament-aprenentatge i la seva posada en pràctica a l’escola. Les unitats Didàctiques.
Organització i funcionament del centre escolar. Els documents del Centre
La dinàmica de diferents aules de l’escola
Els instruments de recollida d’informació com a font de coneixements i sistematització de l’aprenentatge.
El material didàctic, el material tècnic i el material informàtic a l’escola

Perfil de competències

Fonts d'informació
Bàsica

SEVILLANO GARCÍA (2005): Estrategia innovadoras para una enseñanza de calidad.  Ed. Pearson. Madrid

 

MORENO, C (Coord) (2005): La práctica del asesoramiento educativo a examen. Ed. Graó.  Barcelona

 

FERNÁNDEZ CONDE (2004):  La enseñanza de la cultura en la clase. Ed. Arco Libros. Madrid

 

VILLAR ANGULO, LM (1999): Construcción y análisis de procesos de enseñanza, teoría e investigación. Ed. OIKOS-TAU. Vilassar de Mar.

 

SARRAMONA Y LÓPEZ (Coord) (1999): Formació i actualització de la funció docent. Ed. UOC. Barcelona.

 

SANTIBÁÑEZ GRUBER, R (1998): Practicum d’educación. Materiales de trabajo. Ed. Universidad de Deusto. Bilbao.

 

GIOVANNINI, A (1996): Profesor en acción. Ed. Edelsa. Madrid.

 

PÉREZ PÉREZ, R (1994): El currículum y sus componentes. Hacia un modelo integrador. Ed. OIKOS-TAU. Barcelona.

 

RUIZ OLABUÉNAGA, JI (1996): Metodología de la investigación cualitativa. Universidad de Deusto. Bilbao

Complementària