Tema |
Subtema |
Objectius de la didàctica de la llengua. |
L'àrea d'intercomunicació i llenguatges en els dissenys curriculars d'Educació Primària. Les darreres reformes educatives: canvis en l'àrea de llengua.
|
L'aprenentatge de la llengua com a instrument de comunicació i ús. |
Elements de la lectura i l'escriptura: mecànica, comprensió, expressió i motivació. |
Mètodes tradicionals i científics. |
Anàlisi específica dels mètodes analítica, global i natural. |
Fonologia aplicada a l'ensenyament de la lectura i l'escriptura. |
Treball amb els conceptes fonètics, fonològics i ortogàfics. Rendiments didàctics de la seva aplicació. Observació de dificultats, aprofitament de recursos. |
L'ortografia i el seu aprenentatge. |
Classificació de les errades ortogràfiques: ortografia natural i ortografia arbitrària.
Situacions d'ensenyament/aprenentatge: ajuts, sistematització, automatització. |
Descripció |
Tots els alumnes hauran d'entrevistar-se amb la professora, com a mínim una vegada durant el curs. així com per rebre l'assessorament bibliogràfic i didàctic sobre la prova a desenvolupar.
Caldrà que accediu a l'espai virtual de l'assignatura, on hi trobareu material, esquemes i altres fonts complementàries. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per absència justificada a les classes, existeix l'opció d'un examen escrit sobre el temari del curs. Caldrà tenir una entrevista en començar el curs per rebre les orientacions adients. Vegeu horari de tutorìes, que seran facilitades a la bústia de cada alumne.Aquesta prova consisteix en l'aplicació, sobre casos pràctics, d'elements treballats a classe, i en la formulació de criteris i opinions raonats sobre el caràcter didàctic de diferents exercicis, tècniques, et. En tot moment es tindrà molt en compte la correcció en l'expressió escrita. Es recomana de portar un llibre de Llengua catalana o de Llengua castellana, preferentment del Cicle Inicial (actual). |
Bàsica |
Galí, A., L'ensenyament de l'ortografia als infants., 1985, Barcino
DD.AA., Dossiers de Rosa Sensat sobre l'aprenentatge de la lectura i l'escriptura, , Rosa Sensat
Decroly, O., La funció globalitzadora i altres escrits., 1987, Eumo
Codina, F.; Fargas, A., Proposta de classificació dels errors d'ortografia, 1988, Eumo
Correig, M., Fonologia aplicada., 1985, Rosa Sensat/Ed. 62
Cassany et alt., Ensenyar llengua, 1993, Graó
Colomer, T.; Camps, A., Ensenyar a llegir, ensenyar a comprendre, 1991, Rosa Sensat/Ed. 62
Cormand, J.M.; ; Mata, M., Quadres de fonologia catalana per a l'ensenyament de la lectura i l'escriptura., 1979, Biblograf
Cormand, J.M.; Mata, M., Cuadros de fonología castellana para la enseñanza de la lectura y la escritura., 1978, Biblograf
Solé, I., L'ensenyament de la comprensió lectora., 1987, CEAC
Solé, I., Estratègies de lectura., 1992, Graó
Cassany, D., La cuina de l'escriptura., 1995, Les Naus d'Empúries
DD.AA., Com treballar l'ortografía., 1994, Guix
DD.AA., Catalunya. Europa. Una mirada pedagògica. Montessori, Decroly, Piaget, Freinet., 1988, Eumo
Badia, D.; Vilà, M., Jocs d'expressió oral i escrita., 1987, Eumo
Badia, D.; Vilà, M.; Vilà, N., Joc de ploma. Propostes per a l'expressió escrita., 1988, Graó
Camps, A., La gramàtica al'escola bàsica., 1998, Barcanova
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|