DADES IDENTIFICATIVES 2006_07
Assignatura METODOLOGIA ELEMENTAL DE LA MÚSICA Codi 11131213
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Primària (1997)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Optativa Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Història i història d'art
Coordinador/a
ICART GARCIA, JOAQUIN
Adreça electrònica joaquim.icart@urv.cat
Professors/es
ICART GARCIA, JOAQUIN
Web http://www.sre.urv.es/formacio/fcep/musica/
Descripció general i informació rellevant Reflexió sobre els elements musicals: la seva essència, la seva vivència, i llur representació simbòlica.

Competències
Codi  
A
A
A
A
A
A
B
B
B
B
B
C

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Aprofundir en el coneixement de la nostra intuició espai-temporal com la condició a priori per a l'adquisició de les nostres capacitats musicals. A52
A59
A60
A62
B1
B3
B4
C3
Aprofundir en el coneixement de les nostres imatges i vivències musicals. A52
A60
A62
B1
B3
B4
Reflexió sobre les funcions de la memòria i el record en la nostra capacitat d'apreciació dels elements musicals, i la seva aplicació a la didáctica. A52
A59
A61
A63
B1
B2
B3
B4
B5

Continguts
Tema Subtema
La imitació en l'expressió musical L'expressió espontània.
La memòria i el record La significació dels valors musicals
El problema de la unitat La discrecionalitat dels valors musicals.
L'educació per la Música La reversibilitat en l'apreciació musical

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
15 15 30
Treballs
3 9 12
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
15 15 30
Debats
3 6 9
Presentacions / exposicions
0 30 30
 
Atenció personalitzada
1 0 1
 
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Justificació dels objectius i dels continguts.
Sessió Magistral Exposició i documentació dels temes.
Treballs Propostes didàctiques dels alumnes.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Activitats pràctiques a l'aula.
Debats Debats sobre temes prèviament exposats.
Presentacions / exposicions Comentari crític sobre els continguts.

Atenció personalitzada
 
Treballs
Atenció personalitzada
Descripció
Tutories fora de l'aula

Avaluació
  Descripció Pes
Treballs Presentació de propostes didàctiques. 30
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Activitats pràctiques a l'aula, 20
Debats Anàlisi crítica dels temes tractats. 20
Presentacions / exposicions Comprensió dels temes tractats. 30
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Al principi de Curs es donara una selecció bibliogràfica de lectures escollides adients.

Complementària

Recomanacions


Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
INTERVENCIÓ PSICOEDUCATIVA EN L´APRENENTATGE DE LA LECTO-ESCRIPTURA/11091022
 
Altres comentaris
Es demana un interès real pels principis que condicionen l'assimilació dels elements musicals.