Codi |
|
A32 |
Tenir una plena competència comunicativa i un bon coneixement lingüístic i socio-cultural de la llengua estrangera. |
A35 |
Tenir una competència comunicativa suficient almenys en una altra llengua de la UE o d'altres països. |
A80 |
Estimular el desenvolupament d'aptituds metalingüístiques/metacognitives i cognitives per a l'adquisició de la nova llengua, mitjançant tasques rellevant, significatives i properes a l'alumne. |
B5 |
Treballar de forma col•laborativa. |
C1 |
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC. |
Objectius |
Competències |
Desenvolupar les quatre destreses bàsiques |
A32 A80
|
B5
|
C1
|
Consolidar el domini de les competències lingüístiques del francès (gramàtica, lèxic, escriptura, fluïdesa oral, etc.) |
A32
|
B5
|
C2
|
Desenvolupar les competències necessàries per a una comunicació operativa. |
A35
|
|
C1
|
Tema |
Subtema |
Gramàtica |
- consolidació dels coneixements adquirits: determinació, pronoms subjecte i complement, demostratius i possessius, sistema adjectival, la negació, els temps de l’indicatiu- el subjuntiu- pronoms relatius- els indefinits (pronoms i adjectius) |
Expressió escrita |
- Exercici d’escriptura en diverses modalitats textuals : la carta, demanar i reclamar, descripció de lloc i persones.- Extensió en el domini de vocabulari variat |
Comprensió escrita |
- Llegir i comprendre el sentit global de textos autèntics sobre temàtiques generals. |
Expressió oral |
- Saber-se expressar en situacions de la vida corrent amb fluïdesa des del punt de vista de l’estructura i amb una pronunciació que respecti de manera acceptable les regles del francès estàndard (grups rítmics, liaisons, la distinció de [v-b], les nasalitzacions, les semi-consonants, la no-pronunciació de les terminacions corresponents, etc.) |
Comprensió oral |
- Comprendre el sentit d'un text oral sobre temes generals, converses sobre situacions de la vida quotidiana.
- Comprendre les intencions comunicatives d'un discours oral. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
10 |
10 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
35 |
35 |
70 |
Treballs |
|
5 |
5 |
10 |
|
Atenció personalitzada |
|
8 |
0 |
8 |
|
Proves orals |
|
3 |
0 |
3 |
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
- Presentació i organització de l'assignatura.
- Test de diagnòstic per a determinar el nivell general. |
Sessió Magistral |
- Explicació dels temes de llengua necessaris al llarg del quadrimestre. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
- Realització d'activitats de llengua: Comprensió i expressió oral, comprensió i expressió escrita. |
Treballs |
- Realització de treballs individuals o en grup sobre aspectes de la llengua. |
|
Treballs |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
- Tutoria acadèmica sobre aspectes del programa. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Proves regulars sobre el temari |
40% |
Treballs |
Exercicis ecrits individuals o en grups. |
20% |
Proves orals |
Exercicis d'expressió oral |
20% |
Proves objectives de tipus test |
Exercicis sobre les estructures de la llengua |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
Rond Point 2, Ed. Difusión
Grammaire
Progressive du français. Niveau Intérmediaire. Ed.:
CLE International.
Grammaire
expliquée du français. Niveau
Intérmediaire. Ed.: CLE International.
Le Petit
Robert, Ed.: Larousse
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Es recomana que els alumnes, futurs mestres de francès llengua estrangera, procurin fer estades a països francòfons per tal de millorar les seves competències lingüístiques. Existeixen moltes fórmules : intercanvis universitaris, cursos d’estiu en una universitat, lectorats universitaris i d’institut, au-pair, etc. |
|