DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura LLENGUA ESTRANGERA (FRANCÈS) Codi 11141031
Ensenyament
Mestre Especialitat en Llengua Estrangera (1997)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Troncal Primer Segon
Llengua d'impartició
Francés
Departament Filologia Anglogermànica
Filologies Romàniques
Coordinador/a
VERRIER DELAHAIE, JAIME
Adreça electrònica jaime.verrier@urv.cat
Professors/es
VERRIER DELAHAIE, JAIME
Web
Descripció general i informació rellevant Millorar les competències en les quatre destreses bàsiques de la llengua francesa, comprensió oral i escrita, expressió oral i escrita.

Competències
Codi  
A32 Tenir una plena competència comunicativa i un bon coneixement lingüístic i socio-cultural de la llengua estrangera.
A35 Tenir una competència comunicativa suficient almenys en una altra llengua de la UE o d'altres països.
A80 Estimular el desenvolupament d'aptituds metalingüístiques/metacognitives i cognitives per a l'adquisició de la nova llengua, mitjançant tasques rellevant, significatives i properes a l'alumne.
B5 Treballar de forma col•laborativa.
C1 Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger.
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Desenvolupar les quatre destreses bàsiques A32
A80
B5
C1
Consolidar el domini de les competències lingüístiques del francès (gramàtica, lèxic, escriptura, fluïdesa oral, etc.) A32
B5
C2
Desenvolupar les competències necessàries per a una comunicació operativa. A35
C1

Continguts
Tema Subtema
Gramàtica - consolidació dels coneixements adquirits: determinació, pronoms subjecte i complement, demostratius i possessius, sistema adjectival, la negació, els temps de l’indicatiu- el subjuntiu- pronoms relatius- els indefinits (pronoms i adjectius)
Expressió escrita - Exercici d’escriptura en diverses modalitats textuals : la carta, demanar i reclamar, descripció de lloc i persones.- Extensió en el domini de vocabulari variat
Comprensió escrita - Llegir i comprendre el sentit global de textos autèntics sobre temàtiques generals.
Expressió oral - Saber-se expressar en situacions de la vida corrent amb fluïdesa des del punt de vista de l’estructura i amb una pronunciació que respecti de manera acceptable les regles del francès estàndard (grups rítmics, liaisons, la distinció de [v-b], les nasalitzacions, les semi-consonants, la no-pronunciació de les terminacions corresponents, etc.)
Comprensió oral - Comprendre el sentit d'un text oral sobre temes generals, converses sobre situacions de la vida quotidiana.
- Comprendre les intencions comunicatives d'un discours oral.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
1 0 1
 
Sessió Magistral
10 10 20
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
35 35 70
Treballs
5 5 10
 
Atenció personalitzada
8 0 8
 
Proves orals
3 0 3
Proves objectives de tipus test
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries - Presentació i organització de l'assignatura.
- Test de diagnòstic per a determinar el nivell general.
Sessió Magistral - Explicació dels temes de llengua necessaris al llarg del quadrimestre.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària - Realització d'activitats de llengua: Comprensió i expressió oral, comprensió i expressió escrita.
Treballs - Realització de treballs individuals o en grup sobre aspectes de la llengua.

Atenció personalitzada
 
Treballs
Atenció personalitzada
Descripció
- Tutoria acadèmica sobre aspectes del programa.

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Proves regulars sobre el temari 40%
Treballs Exercicis ecrits individuals o en grups. 20%
Proves orals Exercicis d'expressió oral 20%
Proves objectives de tipus test Exercicis sobre les estructures de la llengua 20%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica
Rond Point 2, Ed. Difusión

Grammaire Progressive du français. Niveau Intérmediaire. Ed.: CLE International.

Grammaire expliquée du français. Niveau Intérmediaire. Ed.: CLE International.

Le Petit Robert
, Ed.: Larousse
Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Es recomana que els alumnes, futurs mestres de francès llengua estrangera, procurin fer estades a països francòfons per tal de millorar les seves competències lingüístiques. Existeixen moltes fórmules : intercanvis universitaris, cursos d’estiu en una universitat, lectorats universitaris i d’institut, au-pair, etc.