Codi |
|
A3 |
Conèixer els fonaments lingüístics, psicolingüístics, sociolingüístics de les llengües i ser capaç d’avaluar el seu desenvolupament. |
A4 |
Reflexionar sobre l’estructura, nivells, propietats i funcions de la llengua. |
A34 |
Conèixer les bases cognitives, lingüístiques i comunicatives de l'adquisició de les llengües primeres i estrangeres. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B5 |
Treballar de forma col•laborativa. |
C1 |
Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger. |
Objectius |
Competències |
Conèixer i entendre els conceptes de la lingüística de la comunicació. |
A3
|
|
C1
|
Construir un saber en lingüística de la comunicació. |
A4
|
|
|
Saber interrelacionar els conceptes lingüístic per construir una xarxa conceptual. |
A4
|
B3
|
|
Saber relacionar els conceptes lingüístics amb situacions comunicatives quotidianes. |
A4
|
B3
|
|
Saber utilitzar els conceptes lingüístics per a l'ensenyament d'una llengua estrangera |
A34
|
B5
|
|
Tema |
Subtema |
Delimitació del concepte de lingüística
|
Representació del concepte de lingüística. Els diferents contextos d'ús de la paraula lingüística: lingüística, gramàtica, fonètica, semàntica. Llengua, llenguatge, parla. Codi lingüístic. Funcions lingüístiques. |
Característiques de la comunicació. |
Situació de comunicació. Els components de la comunicació. Els esquemes de la comunicació de Jakobson a Sperberg. |
La pragmàtica i/o la presència del locutor i de l'interlocutor. |
Enunciat, enunciació, paraula. La filosofia del llenguatge. Els actes de parla. La competència comunicativa.. El speaking de Hymes. El llenguatge no-verbal. La subjectivitat en el llenguatge. Intenció comunicativa i inferència |
Implicacions de la lingüística en l'ensenyament d'una llengua estrangera. |
Actes de parla i progressió gramatical. Competència. Centració sobre el locutor/centració sobre l'alumne. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
3 |
0 |
3 |
Fòrums de discussió |
|
10 |
10 |
20 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
20 |
20 |
40 |
Seminaris |
|
15 |
15 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
4 |
6 |
Proves pràctiques |
|
4 |
4 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Sessió Magistral |
S'exposaran els conceptes fonamentals relatives a la assignatura necessàris per el desenvolupament de la resta de les metodologies. |
Fòrums de discussió |
Es tractarà d'intercanviar idees sobre aspectes de cada tema del programa des de punts de vista diferents susceptibles de interpretacions diferents. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Un primer treball es basarà en tallers directius on s'aplicaran els conceptes assolits i casos pràctics de situacions comunicatives.
Un segon treball es basarà en l'organització de xarces de conceptes on els participants hauran de desenvolupar un sistema interrelacionat de concepte sobre la comunicació |
Seminaris |
Anàlisi i discussió del esquema de comunicació de Sperberg desenvolupat en el document "La communication et le sens". Es buscaran i analitzaran font d'informació variades i s'en extraurà conclusions relatives. |
|
Seminaris |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Fòrums de discussió |
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
|
Descripció |
Tutories quinzenals al desptax de 5 a 6 de la tarda el dilluns |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves objectives de tipus test |
es faran proves er determinar el grau d'acdquisició de les competències requerides. Les proves seran individuals |
50% |
Proves pràctiques |
Es proposaran problemes per resoldre en grup durant un temps limitat. |
40% |
Altres |
Es farà una prova a final de quadrimestre amb l'objectiu de sintetitzar les competències. La nota podrà ser 0 (l'alumna conserva la nota de les proves anteriors) o + 2. |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Moeschler, J. Auschlin, A, Introduction à la linguistique contemporaine, A. Colin, 2000
Kerbrat-Orecchioni, L'énonciation: de la subjectivité dans le langage, A. Colin, 1980
Sperberg, D, La communication et le sens, web, http://www.dan.sperberg.com/sens.htm
|
|
Complementària |
|
|
|