DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura IDIOMA ESTRANGER I LA SEVA DIDÀCTICA I (FRANCÈS) Codi 11141037
Ensenyament
Mestre Especialitat en Llengua Estrangera (1997)
Cicle 1er
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Troncal Segon Segon
Llengua d'impartició
Francés
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
VERRIER DELAHAIE, JAIME
Adreça electrònica jaime.verrier@urv.cat
Professors/es
VERRIER DELAHAIE, JAIME
Web
Descripció general i informació rellevant Aquest curs es proposa establir pautes metodològiques i desenvolupar eines per a l'ensenyament del francès.

Competències
Codi  
A33 Conèixer i saber desenvolupar els corrents principals didàctics de l'ensenyament de les llengües estrangeres a l’aula.
A34 Conèixer les bases cognitives, lingüístiques i comunicatives de l'adquisició de les llengües primeres i estrangeres.
A48 Ser capaç de crear, seleccionar i avaluar materials curriculars destinats a promoure un aprenentatge significatiu.
B2 Resoldre problemes de forma efectiva.
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu.
C1 Dominar l'expressió i la comprensió d'un idioma estranger.

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
Conèixer les metodologies de l'ensenyament del francès llengua estrangera. A33
B3
Saber relacionar els conceptes lingüístics i cognitius a la didàctica de la llengua estrangera A34
Saber elaborar, realitzar i avaluar activiats d'ensenyament-aprenentatge de la llengua estrangera A48
B2
C1

Continguts
Tema Subtema
Les corrents didàctiques - Els referencials europeus (Niveau-seuil i CECR).
- Els diferents mètodes de l'ensenyament del FLE.
- El paper del professor i de l'alumne.
- La funció de la llengua.
- Llengua i comunicació.
Les aportacions de la lingüística. - Des del estructuralisme a la pragmàtica.
- De l'estudi de la llengua a l'estudi de la comunicació.
Les activitats d'ensenyament-aprenentatge a l'aula. - Com elaborar i utilizar activitats per desenvolupar les competències orals i escrites.
- Com i què avaluar.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 0 2
 
Sessió Magistral
4 0 4
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
30 60 90
 
Atenció personalitzada
7 0 7
 
Proves pràctiques
5 0 5
Proves objectives de tipus test
5 0 5
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació i organització de l'assignatura.
- Objectius.
- Temporalització.
- Funcionament dels grups de treballs.
- Organització de les activitats
- Sistema d'avaluació
Sessió Magistral - Presentació dels conceptes necessaris per al desenvolupament de les activitats.
- Lectures prèvies obligatòries. Anàlisi i comentaris.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària - Es proposaran una sèrie de problemes d'ensenyament que els alumnes, per grups, hauran de resoldre. Problemes relatius a:
- Dificultats de pronunciació.
- Ensenyament d'aspectes gramaticals i lexicals.
- Com lligar ensenyament de la llengua i ensenyament de la comunicació.
- Com avaluar la llengua i la comunicació.

Atenció personalitzada
 
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
Atenció personalitzada
Descripció
Sessions de seguiment de la resolució de problemes en grups

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Presentació escrita i oral del procès de resolució de l'activitat. 30%
Proves pràctiques Presentació escrita i oral dels diferents casos proposats. 50%
Proves objectives de tipus test Proves de síntesi dels sabers adquirits corresponent a les sessions magistrals. 20%
Altres

Avaluació continua

 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

Bérard E. L’approche communicative. Théorie et pratiques, Paris, CLE Inter, 1991

Boucher, Anne-Marie, Duplantié, Monique et Leblanc, Raymon. Pédagogie de la communication dans l’enseignement d’une langue étrangère, Bruxelles, Éditions Universitaires De Boeck, 1988

Besse, H. Méthodes et pratiques des manuels de langue, Paris, Didier, 1985

Germain, Claude et Séguin, Hubert. Le point sur la grammaire. Collection D.L.E, Cle International, Paris, 1998

Besse, H. Porquier, R. Grammaire et didactique des langues, Paris, Crédif-Hatier, Coll LAL, 1985

Puren, Christian. Histoire des méthodologies de l’enseignement des langues, Paris, Coll.D.L.E, Éd.Nathan / Cle International, 1988

Galisson, R. De la langue à la culture par les mots, Paris, CLE inter, 1991

Hymes, D. H. Vers la compétence de communication, Paris, Crédif-Hatier, 1984

Martinez, P. La didactique des langues étrangères, Paris, Puf, 1996

Consulteu el Moodle.

Complementària

Recomanacions