Codi |
|
A4 |
Reflexionar sobre l’estructura, nivells, propietats i funcions de la llengua. |
A5 |
Conèixer les orientacions metodològiques per a l'apropament dels alumnes al text literari. |
A6 |
Valorar la riquesa de la diversitat lingüística. |
B1 |
Aprendre a aprendre. |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu. |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa. |
B5 |
Treballar de forma col•laborativa. |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb assertivitat a l'entorn laboral com a ciutadà. |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia. |
Objectius |
Competències |
Usar la llengua, tant parlada com escrita, amb correcció gramatical i seguretat.
|
A4 A5 A6
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7
|
C5
|
Reflexionar sobre els trets diferencials de la llengua catalana de cara a evitar o resoldre les possibles interferències lingüístiques amb la llengua castellana.
|
A4 A5 A6
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7
|
C5
|
Tema |
Subtema |
I. Fonètica i ortografia
II. Morfologia i sintaxi
III. Recursos expressius |
1. Estudi de la relació entre els sons i les seves representacions gràfiques.
2. Constituents de l'oració. Les funcions sintàctiques.
3. Pronominalització de les funcions sintàctiques.
4. Les preposicions febles.
5. Les conjuncions.
6. Els pronoms relatius.
7. La morfologisa verbal.
8. Literatura contemporània: comentari de textos literaris. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
30 |
50 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
45 |
75 |
Presentacions / exposicions |
|
9 |
13.5 |
22.5 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
0 |
2 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
1 |
1 |
2 |
Proves orals |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació del programa, planificació del curs, metodologia a seguir i criteris d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Explicació d'aquells continguts teòrics que es consideren fonamentals en cada un dels temes. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització i correcció de tot els exercicis facilitats, així com de les dificultat que puguin sorgir. |
Presentacions / exposicions |
Aniran a càrrec de grups de treball (3-4 alumnes). Cada grup triarà una obra literària d'un autor contemporani. La resta dels alumnes haurà de fer una valoració sobre totes les presentacions i lliurar-la l'endemà de l'exposició. |
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Proves objectives de tipus test |
|
Descripció |
Tots els alumnes hauran d'entrevistar-se amb la professora, com a mínim una vegada durant el curs. És obligatori a l'hora de triar l'autor per tal d'obtenir les orientacions necessàries. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves de Desenvolupament |
És la prova que haurà de desenvolupar cada grup. En ella es valoraran les formulacions d'opinions i criteris raonats sobre l'obra literària triada. |
Representarà el 25% sobre el total de l'assignatura. |
Proves objectives de tipus test |
Aquesta prova contindrà una sèrie d'exercicis sobre els coneixements adquirits durant els curs. La prova es farà en acabar els continguts teòrics i s'ha de treure com a mínim un 5 per poder fer la mitjana amb la resta de proves. |
Representarà el 50% sobre el total de l'assignatura. |
Altres |
Tots els alumnes hauran de fer un comentari sobre les exposicions del diversos grups i lliurar-los a la professora l'endemà de cada exposició |
Representaran el 25% sobre el total de l'assignatura. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Ruaix, J., Català complet (vols. I i II), 1998, Moià: edicions de l'autor
Badia,J; Brugarolas,N; Grifoll,J., Curs de llengua catalana. Nivell C, 1994, Castellnou
DD.AA., Diccionari d'ortografia i pronúncia, 1990, Enciclopèdia Catalana
Xuriguera, J.B., Els verbs catalans conjugats, 1990, Ed. Ruaix
Macià, J., Faci'ls fàcils els pronoms febles., 1992, Teide
Carreras, J; Comes,J; Pi, J., Fonètica catalana, 1989, Teide
Fabra, P., Gramàtica catalana, 1977, Teide
Riquer, Martí de; Comas. A., Història de la literatura catalana., , Ariel
Burguet i Ardiaca,F., Introducció a la fonologia, fonètica i ortografia del català., 1983, Edicions La Magrana
A cura d'Àlex Broch, Jocs d'asos, 1999, La Magrana
Cassany, D., La cuina de l'escriptura, 1993, Empúries
Sola, J., Lingüística i normativa, 1990, Empúries
Macià. J., Lliguem mots!, 1993, Teide
Castellanos, J.A., Manual de pronunciació., 1993, Eumo
Badia,J; Grifoll,J., Ortografia catalana. Mètode autocorrectiu., 1997, Teide
Pujol, J.M.; Sola, J., Ortotipografia. Manual de l'autor, l'auto editor i el dissenyador gràfic., 1995, Columna
Badia, R.M., ROC, reforç d'ortografia catalana., 1996, Castellnou
|
|
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Els alumnes que no assisteixen regularment a les classes hauran de passar una prova oral després de l'examen final. Seran convocats al despatx de la professora. La prova oral tindrà un 25% sobre el total.
|
|