DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) ANTROPOLOGIA DE L'EDUCACIÓ Codi 11151001
Ensenyament
Pedagogia (2002)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Troncal Segon Primer
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
FUENTES GOYANES, ENRIQUE
Adreça electrònica enrique.fuentes@urv.cat
Professors/es
FUENTES GOYANES, ENRIQUE
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant Objectius BOE : 1. El hombre como fundamento de la Educación 2. Fundamentos antropológicos de la evolución cultural y educativa. 3. Procesos de aculturación y educación.

Competències
Codi  

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències

Continguts
Tema Subtema
I. Fonaments metodologics 1.- El discurs antropològic i la posmodernitat. Relació entre Antropologia i educació.
2.- Teories i models interpretatius. Evolucionisme, influencionisme, historicisme, estructures cultures y vida social. Antropología multicultural e intercultural.
3.- Metodes i proces: Els mitjans bibliogràfics, filmics i tecnologies informatiques.
II. Temari 4.- El totemismo en la actualidad. Culturas basadas en tótem y tabu. Conductas totemistas en las actitudes sociales contemporáneas.
5.- La vida y la muerte. El porvenir de la ilusión.
6.- Mitologías y sistemas simbólicos. La trasformación de las culturas. Sincretismo.
7.- La cultura y las tradiciones. Organización social en base a la familia.
8.- El nacimiento de una nación. Versalles.
9.- Visiones del arte.
10.- La modernidad y la calidad de vida. Bauhaus.
11.- La ciudad y los grupos multiculturales.
12.- La juventud y la contracultura. Nuevos rituales de iniciación.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció

Atenció personalitzada
 
Descripció

Avaluació
  Descripció Pes
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica

·  CASSIRER,E.(1968); Antropología Filosófica.De.FCE. México.

·  FUENTES,E. (1996); Estudios de cine y antropología de la educación. Revista de CC de L´Educació.TU.Tarragona.

·  FUENTES,E.(1997); Etnociencia y Mercadoetnia. Revista de CC de L´Educació.TU.Tarragona.

·  FUENTES,E.(2000): Cuaderno de viaje. Marruecos.CDROM/ICE/URV/Tarragona

·  GEERTZ,C.(1972); La interpretación de las culturas.Ed.Gedisa. Madrid.

·  GRAU,J.(2001), Antropologia Social y Audiovisuales. Ed UAB. Barcelona

 

Manual de la asignatura de las sesiones prácticas:

·  HARRIS,M.(1981), Introducción a la Antropología Social. Ed.Alianza. Madrid.

·  KUPER, A.(2001), CULTURA. Paidos.Barcelona.

·  Levi-Strauss,C.(1958); Antropologie Structurale.Ed.Plon. Paris.

·  MAIR,L.(1965) Introduction to social Anthropology.Ede.Oxford UP.U.K.

·  MARRUECOS: Fondo Documental 916.4(036)Biblioteca Fcep.Tgn.

·  MELIEs,G et Spielberg,S.(1984); Cine Tele Guide 10.000films.Ede.Solar. Paris.

·  ROQUER,M.A.(1997) Identidades y Conflicto de valores. I.C.Mediterranea. Barcelona.

Complementària

Recomanacions


 
Altres comentaris
Simultaneamente se ofrece como creditos libres el curso OPERA-OBERTA 3creditos
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent