DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) ORGANITZACIÓ I GESTIÓ DE CENTRES EDUCATIUS II Codi 11151007
Ensenyament
Pedagogia (2002)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Troncal Segon Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
JIMÉNEZ GONZÁLEZ, JOSÉ MIGUEL
Adreça electrònica belen.parera@urv.cat
josemiguel.jimenez@urv.cat
Professors/es
PARERA POZUELO, BELÉN
JIMÉNEZ GONZÁLEZ, JOSÉ MIGUEL
Web
Descripció general i informació rellevant Es realitzarà l'anàlisi dels centres educatius per dins. És a dir, la seva composició així com també la funció directiva i l'avaluació.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema
BLOC III: EL GOVERN INSTITUCIONAL I EL SISTEMA RELACIONAL 8. Direcció i participació en la gestió educativa
9. La comunicació
10. Les reunions
11. El clima i la cultura
12. Els conflictes organitzatius
BLOC IV: AVALUACIÓ DE CENTRES EDUCATIUS 13. Avaluació i política de centres educatius
14. Metodologia de l’avaluació de centres
15. Avaluació interna i externa i autoavaluació
16. Usos de l’avaluació de centre

Atenció personalitzada
Descripció
Es portarà a terme al despatx del professor. Edifici VG- 2ª planta Despatx nº11. És el temps que el professor orientarà i guiarà el procés d’aprenentatge de l’alumne. Aquesta activitat cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes i persegueix els següents objectius: Atendre, fer el seguiment i orientar a nivell professional a l’alumne. Intercanviar informació, opinió i coneixements. Afavorir el feedback entre professor i alumne sobre els treballs de l’assignatura. Realitzar un seguiment de la comprensió de conceptes i continguts i aclariment de dubtes. Assessorar en la recerca d’informació.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Totes les activitats descrites anteriorment tenen repercussió en l'avaluació. El professor tindrà evidències molt diversificades, la majoria d'elles escrites, sobre el treball i el progrés de l'alumne, recollides totes elles en el portafoli de l'alumne. Aquestes evidències les anirà registrant, alhora que valorarà la seva qualitat. Hi haurà aspectes de l'assignatura, els més vinculats a les competències del “Saber”, que el professor podrà valorar mitjançant algun tipus de prova (normalment una prova de desenvolupament). En el bloc que ens ocupa, donat el seu caràcter marcadament orientat a la pràctica educativa, el professor utilitzarà també proves pràctiques per a avaluar les competències del “Saber Fer”.


Fonts d'informació
Bàsica

BIBLIOGRAFIA

ALVAREZ, M. (1988): El equipo directivo. Recursos técnicos de gestión. Madrid:

ALVAREZ, M. (coord) (1992): La dirección escolar: formación y puesta al dia.

ARMENGOL, C.; FEIXAS, M. i PALLARÉS, R.M.(2000): Seguint el fil de l’organització.Col·leció Materials, Univesitat Autònoma de Barcelona, Servei de Publicacions.

AVILA MORERA, Li. (1994): Como organizar unas colonias escolares. Barcelona: CEAC

BONALS, J. (1996). El trabajo en equipo del profesorado. Barcelona: Graó

CISCAR,C.; URIA, M.E. (1986). Organización escolar y función directiva. Madrid : Narcea.

CONNORS, T.D. (Ed.) (1998): Manual de les organitzacions no lucratives. Barcelona: Pleniluni.

DIVERSOS AUTORS (1995): Centros cívicos, presente y futuro. Madrid: Popular

GENTO PALACIOS (1994): Participación en la gestión educativa. Madrid: Santillana.

GORROCHOTEGUI, A. (1997). Manual de liderazgo para directivos escolares. Madrid: La Muralla.

HERMEL, Ph. (1990): La gestión participativa (Management participativo).

IBAR, M./ LONGÁS, J. (1992): Como organizar y gestionar una entidad de animación socio cultural. Madrid: Narcea.

LAMATA, R. i DOMIONGUEZ, R. (2003). La construcción de procesos formativos en educación no formal. Madrid: Narcea.

LOPEZ RUPEREZ (1994): La gestión de calidad en educación. Madrid: La Muralla.

LORENZO , M. (1994): El liderazgo en los centros educativos. Madrid: La Muralla.

LORENZO, M., ORTEGA, J.A. i SOLÀ, T. (1998). Enfoques en la organización y dirección de instituciones educativas formales y no formales. Grupo Editorial Universitario

LORENZO, M.; ORTEGA, J.A.; PEÑAFIEL, F. y ARROYO, R. (1999): Organización y Dirección de Instituciones Educativas en Contextos Interculturales. Grupo Editorial Universitario

PEREZ, R. / MARTINEZ, L. (1989): Evaluación de centros y calidad educativa. Madrid: Cincel.

RUL, J. (1990): El Projecte de gestió del centre educatiu. Barcelona: Generalitat de Catalunya. Departament d’Ensenyament.

SÁENZ, O. (1985). La organización escolar. . Madrid: Anaya

Santillana

SANTOS, M.A. (1990): Hacer visible lo cotidiano. La evaluación cualitativa del centro escolar. Madrid: Akal

SANTOS, M.A. (1990): Investigar en Organización. Málaga: EAC. Servicio Publicaciones Univeridad de Málaga.

SARRAMONA, J. (2003). Educación no formal. Barcelona: Ariel.

TORREGO, J.C. (2000). Mediación de conflictos en instituciones educativas. Manual para la formación de “mediadores. Madrid: Narcea.

TRILLA, J. (1998). La educación fuera de la escuela: ámbitos no formales y educación social. Barcelona: Ariel.

VECIANA, J. Mª (1999): Función Directiva. Barcelona: UAB: Horsori

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent