DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) DIAGNÒSTIC EN EDUCACIÓ Codi 11151105
Ensenyament
Pedagogia (2002)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Obligatòria Tercer Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
TERRADELLAS MARÉ, PATRÍCIA
Adreça electrònica patricia.terradellas@urv.cat
Professors/es
TERRADELLAS MARÉ, PATRÍCIA
Web http://www.moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant Conèixer els fonaments del Diagnòstic en Educació, les fases del procés diagnòstic i els objectius específics de cadascuna d´elles.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudis que estàs cursant, en aquesta assignatura es realitza a través de tutoria (excepte en els estudis de l'ETSE). Per a més informació cal consultar l'horari d'atenció personalitzada del professor.

Continguts
Tema Subtema
1.- Teoria del diagnòstic educatiu
Concepte. Evolució històrica.
Objectius. Funcions.
Àmbits del diagnòstic educatiu.
El Diagnòstic educatiu en el context pedagògic actual. L´actitud del professional de l’educació davant el diagnòstic.
2.-Disseny del diagnòstic educatiu : Fases del procés diagnòstic.
-fase prèvia : anàlisi de la demanda

-fase inicial : planificació, recollida de dades inicials, camps d’observació, anamnesi, elaboració hipòtesi

-fase central : instruments i tècniques d´avaluació :
o observació
o qüestionari
o entrevista
o bateries o tests :
sociograma, tests projectius (PN, Test de la família, test de l’arbre, test de la figura humana), tests d’intel-ligència i desenvolupament (Raven, WISC, McCarthy, ....), qüestionaris de personalitat ( A-D, AFA, CEP, HSPQ,...), tests pedagògics i d’aptituds acadèmiques (TALE, TEA, DAT, ...) , orientació professional (IPP, KUDER)
o proves pedagògiques : expressió oral, expressió escrita, lectura, matemàtiques,...

- fase final : aplicació del diagnòstic educatiu
3.-Aplicació del diagnòstic educatiu. Camps d´observació
-Aplicació del diagnòstic educatiu
-Camps d´observació
-Procediments d’aplicació. Clima de passació
-Anàlisi del diagnòstic. Interpretació de la informació.
-Orientacions i assessorament derivades de l´anàlisi
-Informe diagnòstic. Elaboració. Protocol

Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació
Bàsica

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent