Codi |
|
A1 |
Conèixer i contextualitzar els sistemes educatius i formatius actuals en el context internacional i, especialment, en els països de la unió europea. |
A2 |
Conèixer els processos històrics dels sistemes, les professions i les institucions i/o organitzacions d’educació i formació. |
A3 |
Conèixer les bases teòriques i epistemològiques dels processos educatius i formatius. |
A4 |
Conèixer els fonaments i la metodologia d’avaluació, referida a programes, contextos, processos, productes, professionals, institucions i/o organitzacions i sistemes educatius. |
A6 |
Conèixer les bases teòriques, evolutives i socioculturals del desenvolupament humà. |
A8 |
Conèixer els principis i fonaments d’atenció a la diversitat en educació. |
A11 |
Conèixer els mètodes i estratègies de la investigació educativa. |
A21 |
Dissenyar i desenvolupar processos d’investigació aplicats a diferents contextos i amb enfocaments metodològics diversos. |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B9 |
Capacitat d’anàlisi i síntesi |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
Objectius |
Competències |
Conèixer els fonaments teòrics de l´Educació Comparada |
A1 A2 A3
|
B1
|
C3
|
Ser conscient de la problemàtica educativa del món d´avui, entenent les interrelacions que es donen amb els factors econòmics, polítics, històrics, culturals, etc |
A6 A8
|
B1 B3
|
C2
|
Conèixer les activitats que dintre del camp de l´educació porten a terme diferents organismes internacionals: UNESCO, CEDEFOP, EURYDICE, OFICINA INTERNACIONAL D´EDUCACIÓ, etc |
A2
|
B1
|
C2 C4
|
Saber aplicar el mètode comparatiu, així com analitzar, críticament, reformes i polítiques educatives que es dugui a terme en l´actualitat, tant en el seu conjunt com en aspectes específics |
A4 A11 A21
|
B2 B4 B5 B9
|
C2
|
Tema |
Subtema |
Bloc temàtic 1 |
Naturalesa, evolució i metodologia de l´Educació Comparada
|
Bloc temàtic 2 |
Panoràmica Mundial de l´Educació
|
Bloc temàtic 3 |
Descripció de sistemes educatius i anàlisi comparatiu |
Bloc temàtic 4 |
Fonts en Educació Comparada |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
20 |
10 |
30 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
4 |
2 |
6 |
Debats |
|
8 |
2 |
10 |
Presentacions / exposicions |
|
4 |
4 |
8 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
6 |
4 |
10 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
3 |
2 |
5 |
Treballs |
|
0 |
40 |
40 |
Estudis previs |
|
0 |
6 |
6 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
30 |
30 |
|
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l’assignatura teòrica i pràctica. Descripció dels treballs i de la nova eina del Moodle a la matèria ( el 30% de l’assignatura serà virtural a través d’aquesta eina) |
Sessió Magistral |
-Classes magistrals per presentar cada tema (amb suport de power-point, textos, vídeos, etc.) |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Aprofitament d'alguna conferència o acte relacionat amb l'assignatura |
Debats |
Comentar i debatir noticies actuals sobre educació |
Presentacions / exposicions |
Exposició a través de les TIC del treball de recerca |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
-Activitats de reflexió i crítica sobre textos educatius actuals. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
-Pràctiques a l’aula de TIC de recerca de l’educació a diferents països del món |
Treballs |
-Introducció a diferents metodologies de recerca comparada i posada en pràctica a través d’un treball comparatiu. |
Estudis previs |
Alguns temes és necessari fer un estudi previ a traves d'internet o biliogràfic |
Pràctiques a través de TIC |
-Pràctiques a l’aula de TIC de recerca de l’educació a diferents països del món
-Utilització de l’eina Moodle com a suport a la docència |
|
Presentacions / exposicions |
Debats |
Treballs |
|
Descripció |
Atenció al despatx o virtualment sempre que sigui necessri |
|
|
Descripció |
Pes |
Presentacions / exposicions |
Exposició a través de les TIC del treball de recerca |
20% |
Treballs |
Presentació a través del moodle del treball de recerca |
60% |
Altres |
Participació a l'aula i virtualment |
20% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Davila y Naya, Infancia, derechos y educación, 2010, Donostia
Martínez, Educación Internacional, 2009, Valencia
Hörner, Döbert, Kopp, Mitter, The education systems in Europe, 2007, Springer
Trillo, Reflexiones sobre el rendimiento educativo, 2007, Madrid
Rosselló, La teoría de las correintes educativas y otros ensayos, 2007, Madrid
García, La máquina de la educación, 2006, Barcelona
Naya, Davila, El derecho a la educación en un mundo globalizado, 2006, Donostia
Valle, La Unión Europea y su política educativa, 2006, Madrid
García, Sistemas educativos de hoy, 2005, Madrid
García, Temas candentes de la educación en el siglo XXI, 2005, Madrid
Naya, La educación y los derechos humanos, 2005, Donostia
Prats, Raventós, Los sistemas educativos europeos ¿Crisis o transformaión?, 2005, Barcelona
Vega, Claves de Educación Comparada en perspectiva social, 2005, Valencia
Lazaro, Estudios de educación comparada, 2003, Valencia
Ferrer, La educación comparada actual, 2002, Barcelona
Viñao, Sistemas educativos, culturas escolares y reformas, 2002, Madrid
, Revista Española de Educación Comparada, ,
Ferrer, Educación Comparada. Fundamentos teóricos, metodología y modelos, 1990, Barcelona
Martinez, Educación comparada. Nuevos retos. Renovados desafíos, 2003, Madrid
|
ALTBACH, P.G. i KELLY, G.P. (1990): Nuevos enfoques en educación comparada. Madrid. Mondadori. CALATAYUD, R. (1992): Lecturas de Educación comparada. València. Universitat de València. COMISSIÓ DE LES COMUNITATS EUROPEES (1997): Las cifras claves de la educación de la Unión Europea. Luxemburgo. CORRAGIO, J.L. i TORRES, R.M. (1999): La educación según el Banco Mundial. Un análisis de sus propuestas. Madrid. Pedro Miño. DELORS, J. i altres (1996): Educació: hi ha un tresor amagat a dins. Centre UNESCO de Catalunya. EURYDICE (1996): Directores de centros docentes en la Unión Europea. Bruselas. Comisión Europea. EURYDICE (1997): Las cifras clave de la educación en la Unión Europea. Luxemburgo. EURYDICE (1997): Una década de reformas en la educación obligatoria de la Unión europea. Bruselas. Comisión Europea. FERRER, F. (1990): Educación Comparada. Fundamentos teóricos, metodología i modelos. Barcelona. PPU. GARCÍA GARRIDO, J.L. (1991): Fundamentos de educación comparada. Madrid. Dykinson. GARCÍA GARRIDO, J.L. i altres (1992): Reformas e innovaciones educativas en el umbral del s. XXI: una prespectiva comparada. Madrid. UNED. GARCÍA GARRIDO, J.L (1992): Problemas mundiales de la educación. Madrid. Dykinson. GARCÍA GARRIDO, J.L. (1993): Sistemas educativos de hoy. Madrid. Dykinson. GARCÍA GARRIDO, J.L. (1994): Reformas educativas en Europa. Madrid. CC/ITE. GARCÍA GARRIDO, J.L. (1996): Diccionario europeo de la educación. Madrid. Dykinson. GONZÁLEZ HERNÁNDEZ, A. (1996): La comparación en educación y lecturas de pedagogía comparada. Murcia. D.M. GROUX, D. I PORCHER, l. (1997): Le education comparée. París. Natan. LLORENT, V. (1999): Aproximación a la educación comparada desde la praxis investigadora. Sevilla. GIECSE. REVENTÓS, F. (1990): Metodología comparativa y pedagogía comaprada. Barcelona. Boixareu Univ. ROSSELLÓ, P. (1987): La teoria dels corrents educatius. Vic. Eumo. SCHRIEWER, J. i PEDRÓ, F. (1993): Manual d ela educación comparada v. II. Teorías, investigaciones, perspectivas. Barcelona. PPU UNESCO (1996): Informe mundial sobre la educación. Madrid. UNESCO/ Santillana. VELLOSO, A. I PEDRÓ, F. (1991): Manual de la educación comparada v. I. conceptos básicos. Barcelona. PPU. VALLS, R. (1998): Pedagogos comparatistas catalanes del siglo XX: Rosselló, Tusquests, Sanvisens. Una visión prospectiva. Barcelona. Universitat de Barcelona. VERGARA, J. (1997): Apuntes de la educación comparada. Pamplona. Newbook Ediciones. |
Complementària |
Naya, La educación y los derechos humanos, 2003, Donostia
|
Al ser dinàmica aquesta matèria, durant el curs es proporcionarà a l'alumne articles novedosos sobre la mateixa.
|
|
Altres comentaris |
Els alumnes que regularment no poden assistir han de posar-se en contacte amb la professora per fer un itinerari alternatiu durant el mes de setembre |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|