Codi |
|
A1 |
Conèixer i contextualitzar els sistemes educatius i formatius actuals en el context internacional i, especialment, en els països de la unió europea. |
A2 |
Conèixer els processos històrics dels sistemes, les professions i les institucions i/o organitzacions d’educació i formació. |
A5 |
Conèixer els fonaments teòrics i metodològics sobre la construcció, validació i ús d’instruments de mesurament educatiu. |
A7 |
Conèixer els models, principis i enfocaments de l’orientació educativa, escolar i professional en contextos educatius diversos. |
A16 |
Avaluar programes d’intervenció i orientació psicopedagògica. |
A21 |
Dissenyar i desenvolupar processos d’investigació aplicats a diferents contextos i amb enfocaments metodològics diversos. |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B6 |
Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional |
B15 |
Habilitats interpersonals |
B16 |
Adaptació a situacions noves |
B17 |
Lideratge |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
Formar teórica i prÀcticament en els principis, la conceptualizació i l'evolució històrica de la Pedagogia Social. A1,A3,B1,B3,C2 |
A1 A2
|
|
|
Conèixer i reflexionar sobre les dimensions pedagògiques de la Pedagogia Social A2,A5,B4,B6,C4, |
A2 A5
|
B4 B6
|
C4
|
, cultural, econòmic i laboral del s.XXI amb referència als segleS XIX i XX i especialment a l'àmbit del mon globalizat |
A7 A16 A21
|
B1 B2 B3 B4 B5 B6
|
C2 C3 C4 C5
|
Contextualzar la pedagogia Social en el marc socialSituar la Pedagogia Social a l'àmbit dels moviments socials, l'inmigració i la diversitat cultural. B15 al B17, C4 |
|
B15 B16 B17
|
C4
|
Aprendre a planificar, dissenyar i desenvolupar processos per saber actar en la societat en funció dels seus problemes factuals. A2,A5,B3,B4,B6,B15 al B17 ,C4 |
A2 A5
|
B3 B4 B6 B15 B16
|
C4
|
Coneixer i reflexionar sobre les estratègies d'intervenció i dels processos en la Pedagogía Social en relació a la societat glozalizada i les seves consecuències A2,A5,B3, B4,B6,C4 |
A2 A5
|
B3 B4
|
C4
|
Tema |
Subtema |
Bloc 1. Conceptes bàsics 1.1-
|
1.1- Epistemologia de la Pedagogia Social
1.2. Conceptes i definicions: Pedagogia Social, Psicologia Social, Educació Social,Treball Social,Sociologia de l'Educació,Filosofia Socia, Politica Social, Acció Social, Intervenció Social.Antropologia Social.Dret Social
1.3.- Corpus de conformació històrica de la Pedagogia Social
1.4. El pensament social i l'educació. El fet educatiu
1.5 Aprenentatge permanent, formacio continua i lo social |
Bloc 2. la evolució de la Pedagogia Social u els nous reptes |
2.1. El pensament social, el fet educatiu amb relació amb la Pedagogia Social i l'Educació Social
2.2. La visió Europea, Nordamericana i latinoamericana.
2.3.- Els nous reptes.La Multiculturalitat i la interculturalitat
2.4.- La Educació Social i la Pedagogia Social amb la Unió Europea.
2.5.- La societat del coneixement. La globalitzaci |
Bloc 3 La pedagoiga social en el mon de les xarxes |
3.1.- Societat i educació. L'Estat de benestar.Informació&Coneixement
3.2.Nivels de particpcipaio en la sociedad actual. Moviments
3.3.La conformació del estat d'opinió |
Bloc 4 L'Unió Europea com referència |
4.1.- Els nous llocs d'acció socials en la ciutat.
4.2.- Els nous moviments socials
4.3.´Els nous nius de treball
4.4. Una mirada cap el futur |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
30 |
45 |
75 |
Treballs |
|
10 |
15 |
25 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
10 |
10 |
20 |
Metodologies integrades |
|
10 |
15 |
25 |
|
Atenció personalitzada |
|
5 |
0 |
5 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es tracta d’una sessió on el professor recollirà informació sobre el nivell de coneixements previs que presenten els alumnes en relació a una assignatura en concret. Es podrà fer mitjançant la formulació d’unes preguntes generals al grup classe, o mitjançant un qüestionari individual, per exemple. |
Sessió Magistral |
La intenció de la classe magistral és donar conceptes claus per a que desprès l´alumne desenvolupi el seu propi concepte dins d´un marc teòric correcte. |
Treballs |
Treballs en grup fora de l´aula: Consisteix en la realització de treballs monogràfics, de tipus teòric, on la recerca d´informació i la redacció dels resultats adquireix una importància rellevant. S´utilitzarà per a ampliar tòpics de l´assignatura o reforçar aspectes dels continguts que el professor consideri convenient ampliar a banda de lo exposat a les classes magistrals. El resultat d´aquest exercici s´haurà de presentar per escrit al professor. |
Resolució de problemes, exercicis |
Lectura d’articles i documents: Consisteix en la lectura i anàlisi de textos relatius a algun tòpic de l’assignatura. Normalment aquesta és una activitat autònoma, que es realitza sense la guia directa i la presència del professor. El resultat d’aquest exercici s’haurà de presentar per escrit al professor. |
Metodologies integrades |
Treballs d’articles i documents, films,videos, grafics editorials amb una metodologia global e integradora, que es realitza sense la guia directa pero amb presència del professor amb un guió previ sobre els aspectes que cal observar o discutir. |
|
Descripció |
Pes |
Altres |
Portafolio 20% Treballs individulas 25% Asistencia a classe 10% Treballs final 45% |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
, , ,
|
García Molina, J.
(2005) “El Educador Social entre la
Praxis y la Poesis Educativa”. Rev.
UT. diciembre. Pag. 131/152
Minguez Alvarez. C
, Coordinador (2005). La educación social: Discurso,
práctica y profesión Dikyson. Madrid
Petrus. A.
Coordinador (1997) Pedagogía Social. Ariel. Barcelona.
Quintana Cabanas. J.M. (1999) Textos clásicos de Pedagogia
Social. Naus
LLibres. Valencia.
Saez. J. (2003)
La profesionalIzación de los educadores sociales. En busca d
ela comptencia educativa cualificadora. Dykynson. Madrid.
Valero Iglesias, L.F.
(2003). “El reto de la educación superior
bajo la opción de la organización Social del Comercio”. Revista UT. Revista
de Ciencias de la Educació. Pag. 43-64.
Valero Iglesias, L.F.
(2004) “Algunas consideraciones hacia
donde encamina la Universidad con la Convergencia Europea”. Revista . UT. .
Revista de Ciencias de la Educació. Diciembre . Pag. 137-148.
Valero Iglesias, L.F.
y Pereira Domínguez, M.C. (2005) . “La entrada en el Espacio Europeo de
Educación Superior. Análisis de los Valores que Proyectar”. Rev. UT. diciembre. Pag. 97/110 |
Complementària |
|
|
|
Altres comentaris |
Estar atentos a los artículos que se colgaran en ewl Moddle en función de la realidac social diaria |
|