DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura ORIENTACIÓ PROFESSIONAL Codi 11152108
Ensenyament
Pedagogia (2002)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Obligatòria Cinquè Segon
Llengua d'impartició
Departament Pedagogia
Coordinador/a
POY ALEGRET, SEBASTIÀ
Adreça electrònica sebastia.poy@urv.cat
Professors/es
POY ALEGRET, SEBASTIÀ
Web http://en construcció
Descripció general i informació rellevant Capacitar l'alumne en les funcions i tasques pròpies d'un orientador professional

Competències
Codi  
A3 Conèixer les bases teòriques i epistemològiques dels processos educatius i formatius.
A4 Conèixer els fonaments i la metodologia d’avaluació, referida a programes, contextos, processos, productes, professionals, institucions i/o organitzacions i sistemes educatius.
A5 Conèixer els fonaments teòrics i metodològics sobre la construcció, validació i ús d’instruments de mesurament educatiu.
A7 Conèixer els models, principis i enfocaments de l’orientació educativa, escolar i professional en contextos educatius diversos.
A12 Conèixer les fonts relatives al treball pedagògic en els seus diversos àmbits, saber accedir a elles i gestionar-les.
A14 Fonamentar el disseny de mitjans didàctics i de contextos educatius, dissenyar i avaluar la seva utilització.
A15 Dissenyar programes d’intervenció, orientació i formació adaptats ales característiques diferencials de subjectes i situacions en els diversos trams del sistema educatiu i àrees curriculars.
A16 Avaluar programes d’intervenció i orientació psicopedagògica.
A17 Dissenyar i aplicar tècniques i instruments de diagnòstic i detecció de varibales que justifiquen una acció educativa concreta.
A20 Avaluar processos d’orientació adaptats a les característiques diferencials dels subjectes, contextos i models d’orientació.
A27 Realitzar la gestió professional dels recursos humans, materials i funcionals en entorns d’educació i formació.
B1 Aprendre a aprendre
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà
B9 Capacitat d’anàlisi i síntesi
B10 Organització i planificació
B11 Gestió de la informació
B12 Capacitat de presa de decisions
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1. Adquirir els coneixements bàsics del programa plantejat A7
A12
A20
B1
B2
B12
C2
C5
2. Conèixer els fonaments de l'Orientació Professional A3
A7
B3
B9
B11
C2
C5
3. Dissenyar, planificar, aplicar i avaluar un programa d'Orientació Professional A4
A5
B10
B11
B12
C2
C5
4. Aplicar els continguts de la matèria en la realització de treballs pràctics A15
A16
A17
B2
B4
C2
C5
5. Ser capaç d'elaborar un informe psicopedagògic professional A20
A27
B6
B9
B11
C2
C5
6. Crear un espai col·laboratiu per a la reflexió i anàlisi sobre iniciatives d'ocupació i autoocupació A7
A14
B5
B6
C2
C5
7. Capacitar l'alumne en el disseny i construcció del seu projecte personal d'inserció laboral A12
B6
B7
B12
C2
C5

Continguts
Tema Subtema
Part I: L'Orientació Professional

Part II: Les sortides professionals del pedagog

Part III: Programes d'Orientació Professional
Part I
1.1. Orientació Professional. Delimitació conceptual
1.2. Instruments d'OP
1.3. Diagnòstic en l'OP
1.4. L'informe psicopedagògic professional

Part II
2.1. El perfil professional del pedagog
2.2. Inserció laboral del pedagog

Part III
3.1. Programes d'OP. Classificació
3.2. Fases en el disseny de programes d'OP
3.3. Àrees d'intervenció


Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 0 3
 
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
15 22.5 37.5
Treballs
15 45 60
 
Atenció personalitzada
10 0 10
 
Proves objectives de preguntes curtes
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries S'incidirà en la responsabilitat en la presa de decisions i en el lliurament de les activitats en els terminis establerts
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Orientació i assessorament a l'aula
Treballs Orientació i assessorament personalitzat per l'elaboració dels treballs

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Treballs
Descripció
Assessorament en horari d'atenció i per via telemàtica

Avaluació
  Descripció Pes
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Supòsits pràctics a l'aula 30%
Treballs Treball d'OP 30%
Proves objectives de preguntes curtes Examen 40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica , , ,
Alfredo Pérez Boullosa, Orientación e inserción professional, Nau Llibres, València

Se us enviarà en un document a part

Complementària

Recomanacions