DADES IDENTIFICATIVES 2007_08
Assignatura DESENVOLUPAMENT DE COMPETÈNCIES PROFESSIONALS Codi 11152112
Ensenyament
Pedagogia (2002)
Cicle 2on
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
6 4.5 1.5 Obligatòria Quart Segon
Llengua d'impartició
Departament Pedagogia
Coordinador/a
POY ALEGRET, SEBASTIÀ
Adreça electrònica sebastia.poy@urv.cat
Professors/es
POY ALEGRET, SEBASTIÀ
Web http://en construcció
Descripció general i informació rellevant L'alumne ha de conèixer el seu perfil competencial i entrenar-se en l'adquisició de competències clau

Competències
Codi  
A7 Conèixer els models, principis i enfocaments de l’orientació educativa, escolar i professional en contextos educatius diversos.
A8 Conèixer els principis i fonaments d’atenció a la diversitat en educació.
A9 Conèixer els principis i fonaments de la teoria del currículum i la seva aplicació als processos d’ensenyament-aprenentatge.
A15 Dissenyar programes d’intervenció, orientació i formació adaptats ales característiques diferencials de subjectes i situacions en els diversos trams del sistema educatiu i àrees curriculars.
A16 Avaluar programes d’intervenció i orientació psicopedagògica.
A17 Dissenyar i aplicar tècniques i instruments de diagnòstic i detecció de varibales que justifiquen una acció educativa concreta.
A18 Dissenyar i desenvolupar processos d’avaluació de programes, centres i institucions i sistemes educatius.
A20 Avaluar processos d’orientació adaptats a les característiques diferencials dels subjectes, contextos i models d’orientació.
A21 Dissenyar i desenvolupar processos d’investigació aplicats a diferents contextos i amb enfocaments metodològics diversos.
A22 Dissenyar i avaluar recursos didàctics, materials i programes de formació per diferents col·lectius , nivells i àrees curriculars.
A23 Realitzar materials-guia per orientar en l’ús dels recursos educatius o el desenvolupament de processos de formació.
A27 Realitzar la gestió professional dels recursos humans, materials i funcionals en entorns d’educació i formació.
B1 Aprendre a aprendre
B2 Resoldre problemes de forma efectiva
B3 Aplicar pensament crític, lògic i creatiu
B4 Treballar de forma autònoma amb iniciativa
B5 Treballar de forma col·laborativa
B6 Comprometre-se amb l’ètica i la responsabilitat social com a ciutadà i com a professional
B7 Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà
B10 Organització i planificació
B11 Gestió de la informació
B12 Capacitat de presa de decisions
B14 Reconeixement i respecte a la diversitat i multiculturalitat
C2 Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC
C3 Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món
C5 Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia

Objectius d'aprenentatge
Objectius Competències
1. Adquirir els coneixements bàsics del programa plantejat A7
A8
A15
A16
B1
B2
B5
B6
B12
C3
C5
2. Dissenyar el perfil de competències d'un lloc de treball A7
A27
B7
B11
C2
C3
C5
3. Avaluar el propi perfil competencial A7
A8
A9
A20
A21
B1
B11
B14
C2
C3
C5
4. Dissenyar, planificar, aplicar i avaluar un programa de formació basat en competències A15
A16
A17
A18
A20
A22
B1
B2
B4
B10
B11
C2
C5
5. Aplicar els continguts de la matèria en la realització de treballs pràctics. A17
A23
A27
B2
B3
B4
B5
C2
C3
C5

Continguts
Tema Subtema
Part I: Competències transversals






Part II: Formació en competències
Part I:
1.1. Competència professional. Delimitació conceptual
1.2. Les competències transversals
1.3. Competència emocional
1.4. Competència comunicativa
1.5. Competència en lideratge
1.6. Competència en negociació
1.7. Competència en innovació

Part II:
2.1. Planificació de la formació
2.2. Gestió de RRHH basada en competències

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe Hores fora de classe (**) Hores totals
Activitats Introductòries
3 3 6
 
Pràctiques externes (de camp/sortides)
24 48 72
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
24 36 60
 
Atenció personalitzada
10 0 10
 
Proves objectives de preguntes curtes
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries S'incidirà en la responsabilitat en la presa de decisions i en el lliurament de les activitats en els terminis establerts.
Pràctiques externes (de camp/sortides) Orientació i assessorament en el disseny i planificació d'un projecte de formació.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Guia i assessorament sistemàtica en la resolució de supòsits pràctics

Atenció personalitzada
 
Atenció personalitzada
Descripció
Atenció personalitzada presencial i virtual

Avaluació
  Descripció Pes
Pràctiques externes (de camp/sortides) Casos pràctics 30%
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Control de les activitats a l'aula 30%
Proves objectives de preguntes curtes Examen 40%
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica Guy Le Boterf, Ingeniería de las competencias, Gestión 2000, Barcelona

S'enviarà en un document a apart

Complementària

Recomanacions