DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) L'EMPRESA COM A ESCENARI DE FORMACIÓ Codi 11152221
Ensenyament
Pedagogia (2002)
Cicle 3r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Optativa Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
JIMÉNEZ GONZÁLEZ, JOSÉ MIGUEL
Adreça electrònica josemiguel.jimenez@urv.cat
Professors/es
JIMÉNEZ GONZÁLEZ, JOSÉ MIGUEL
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant La situació actual del mon laboral i la posició dels ciutadans respecte a la preparació cualitativa pel desenvolupament laboral fa que aquesta assignatura vulgui dotar a l'alumnat de la formació necessària, eines i habilitats adequades per a desenvolupar-se en aquest àmbit professional.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudis que estàs cursant, en aquesta assignatura es realitza a través de tutoria (excepte en els estudis de l'ETSE). Per a més informació cal consultar l'horari d'atenció personalitzada del professor.

Continguts
Tema Subtema
I. Context laboral i de la formació 1. Treball: Sginificat i definicions.
2. Models teòrics de l'organització del treball.
II.La cultura organitzacional 3. Definició i conceptes claus de la cultura organitzacional.
4. Nivells, dimensions i components de la cultura organitzacional.
III. La comunicació interna 5. Comunicació i comunicació professional.
6. El valor de la comunicació interna.
7. El plan de comunicació interna.
IV. El clima de les organitzacions 8. Definicions i trascendència del clima organitzacional.
9. Components objectius i subjectius del clima organitzacional.
V. Gestió de recursos humans 10. Models de direcció.
11. Aprenentatge organitzacional i intel·ligència emocional.
VI. Formació i Mercadotècnia 12. Concepte de màrqueting.
13. El mercat de la formació en les organitzacions.

Atenció personalitzada
Descripció
Atenció i resolució de dubtes a l'alumnat, fent seguiment i orientació acadèmica i professional.

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació
Bàsica , , ,
1. BUCKLEY, R. y CAPLE, J. (1991): La formación. Teoría y práctica. Díaz de Santos. Madrid. 2. CHANG, R.Y. (1998): Cómo crear programas de formación de alto impacto. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. Madrid. 3. DISEÑO... (2000): Diseño de programas formativos. EPISE - Training Club - Gestión 2000. Barcelona. 4. FERRÁNDEZ, A. (1997b): “El papel del pedagogo y del formador en la empresa: la formación inicial y permanente”, en GAIRÍN, J. y FERRÁNDEZ, A., Planificación y gestión de instituciones de formación. Barcelona: Praxis. Pp. 343-354. 5. FERRÁNDEZ, A. Y GONZÁLEZ SOTO, A.P. (1992): “La programación del aprendizaje”, en FERRÁNDEZ, A. Y PUENTE, J.M. (dir.), Educación de Personas Adultas: Psicopedagogía y Microdidáctica, vol. 2. Diagrama. Zaragoza. Pp. 261-332. 6. GAN, F. y OTROS (1995): Manual de técnicas e instrumentos de formación en la empresa. Ediciones Apóstrofe. Barcelona. 7. GUINJOAN, M. Y RIERA, J.M. (2000): Instrumentos para la gestión de la formación continua con criterios de la calidad ISO 9000. Díaz de Santos. Barcelona. 8. GUPTA, K. (2000): Guía práctica para evaluar necesidades. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. Madrid. 9. KIRKPATRICK, D.L. (1999): Evaluación de Acciones Formativas: Los cuatro niveles. Training Club/Gestión 2000/Epise. Barcelona. 10. LE BOTERF, G. (2001): Ingeniería de las Competencias. Training Club, Gestión 2000, EPISE. Barcelona. 11. NECESIDADES... (2001): Necesidades de formación en la empresa. Training Club, Gestión 2000, EPISE. Barcelona. 12. ORGANIZACIÓN... (2000): Organización y seguimiento de la formación. EPISE/Training Club/Gestión 2000. Barcelona. 13. PLANIFICACIÓN... (2000): Planificación de la formación. EPISE/Training Club/Gestión 2000. Barcelona. 14. RODRÍGUEZ, J.L. Y MEDRANO, G. (1993): La formación en las organizaciones. 15. SOLÉ, F. y MIRABET, M. (1997): Guía para la formación en la empresa. Civitas. Madrid. 16. SPARHAWK, S. (1998): Cómo identificar las necesidades de formación. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. Madrid. 17. WADE, P.A. (1998ª): Cómo elaborar herramientas de aprendizaje de alto impacto. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. Madrid. 18. WADE, P.A. (1998b): Cómo medir el impacto de la formación. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. Madrid. 19. WILSON, J.B. (1998ª): Cómo aplicar técnicas de formación que garanticen el éxito. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. Madrid. 20. WILSON, J.B. (1998b): Cómo diseñar un programa de formación que impacte los resultados. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. M
Complementària

1. BUCKLEY, R. y CAPLE, J. (1991): La formación. Teoría y práctica. Díaz de Santos. Madrid.

2. CHANG, R.Y. (1998): Cómo crear programas de formación de alto impacto. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. Madrid.

3. DISEÑO... (2000): Diseño de programas formativos. EPISE - Training Club - Gestión 2000. Barcelona.

4. FERRÁNDEZ, A. (1997b): “El papel del pedagogo y del formador en la empresa: la formación inicial y permanente”, en GAIRÍN, J. y FERRÁNDEZ, A., Planificación y gestión de instituciones de formación. Barcelona: Praxis. Pp. 343-354.

5. FERRÁNDEZ, A. Y GONZÁLEZ SOTO, A.P. (1992): “La programación del aprendizaje”, en FERRÁNDEZ, A. Y PUENTE, J.M. (dir.), Educación de Personas Adultas: Psicopedagogía y Microdidáctica, vol. 2. Diagrama. Zaragoza. Pp. 261-332.

6. GAN, F. y OTROS (1995): Manual de técnicas e instrumentos de formación en la empresa. Ediciones Apóstrofe. Barcelona.

7. GUINJOAN, M. Y RIERA, J.M. (2000): Instrumentos para la gestión de la formación continua con criterios de la calidad ISO 9000. Díaz de Santos. Barcelona.

8. GUPTA, K. (2000): Guía práctica para evaluar necesidades. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. Madrid.

9. KIRKPATRICK, D.L. (1999): Evaluación de Acciones Formativas: Los cuatro niveles. Training Club/Gestión 2000/Epise. Barcelona.

10. LE BOTERF, G. (2001): Ingeniería de las Competencias. Training Club, Gestión 2000, EPISE. Barcelona.

11. NECESIDADES... (2001): Necesidades de formación en la empresa. Training Club, Gestión 2000, EPISE. Barcelona.

12. ORGANIZACIÓN... (2000): Organización y seguimiento de la formación. EPISE/Training Club/Gestión 2000. Barcelona.

13. PLANIFICACIÓN... (2000): Planificación de la formación. EPISE/Training Club/Gestión 2000. Barcelona.

14. RODRÍGUEZ, J.L. Y MEDRANO, G. (1993): La formación en las organizaciones.

15. SOLÉ, F. y MIRABET, M. (1997): Guía para la formación en la empresa. Civitas. Madrid.

16. SPARHAWK, S. (1998): Cómo identificar las necesidades de formación. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. Madrid.

17. WADE, P.A. (1998ª): Cómo elaborar herramientas de aprendizaje de alto impacto. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. Madrid.

18. WADE, P.A. (1998b): Cómo medir el impacto de la formación. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. Madrid.

19. WILSON, J.B. (1998ª): Cómo aplicar técnicas de formación que garanticen el éxito. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. Madrid.

20. WILSON, J.B. (1998b): Cómo diseñar un programa de formación que impacte los resultados. Centro de Estudios Ramón Areces, S.A. M

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent