Codi |
|
A3 |
Conèixer les bases teòriques i epistemològiques dels processos educatius i formatius. |
A8 |
Conèixer els principis i fonaments d’atenció a la diversitat en educació. |
A12 |
Conèixer les fonts relatives al treball pedagògic en els seus diversos àmbits, saber accedir a elles i gestionar-les. |
A21 |
Dissenyar i desenvolupar processos d’investigació aplicats a diferents contextos i amb enfocaments metodològics diversos. |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
-Conèixer diferents perspectives conceptuals i teòriques sobre la intervenció socioeducativa
|
A3
|
|
|
-Conèixer el marc institucional i legislatiu que determina les intervencions en diferents àmbits (infància i família, justícia, drogodependències, etc.)
|
A8
|
|
|
-Avaluar programes i materials específics per a la intervenció
|
A12 A21
|
B4 B5
|
|
-Pendre consciència del treball interdisciplinar per afrontar la intervenció en les diferents realitats socio-educatives. |
|
B3
|
C3 C5
|
Tema |
Subtema |
Tema 1: Concepte d'intervenció socioeducativa |
|
Tema 2: Models d´intervenció socioeducativa |
|
Tema 3: Programes d´intervenció |
3.1 Infància.
3.1.1 Maltractaments. Actuacions protectores.
3.1.2 L’assessorament e intervenció familiar.
3.2 Joves
3.2.1 Menors infractors. Programes d’intervenció socioeducativa en medi obert i en centres educatius.
3.2.2 Adolescència i consums. Intervenció socioeducativa per a la prevenció de les drogodependències. Programes i xarxa de recursos.
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
|
Sessió Magistral |
|
8 |
16 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
14 |
28 |
Seminaris |
|
8 |
8 |
16 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
0 |
3 |
Treballs |
|
8 |
8 |
16 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves de desenvolupament |
|
7 |
14 |
21 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació, definició d´objectius i valoració de coneixements sobre el tema. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament dels continguts teòrics de l´assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Lectura i comentari d´articles, documents videogràfics, dinàmiques grupals i simulació de casos. |
Seminaris |
Presentació per part de professionals externs de diferents àmbits. |
Presentacions / exposicions |
Presentació per part dels alumnes de diferents activitats: treball, estudi de casos. |
Treballs |
Treball de recerca sobre alguns dels continguts de la matèria. |
|
Descripció |
Seguiment i retroalimentació de les tasques de la matèria. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realització de pràctiques guiades (individuals i/o col.lectives) |
30% |
Presentacions / exposicions |
Exposició oral i escrita de determinades tasques de forma individual i/o en equip. |
10% |
Treballs |
Treball de recerca sobre alguns dels continguts de la matèria. |
30% |
Proves de desenvolupament |
Prova i/o qüestionari escrit o oral, sobre els continguts bàsics de la matèria. |
30% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar la matèria s´han d´aprovar com a mínim el treball i les proves de desenvolupament. Els estudiants que no puguen assistir a les classes presencials hauran de fer el pla alternatiu de la matèria. |
Bàsica |
Balsells, A. y Alsinet, C , Infancia y adolescencia en riesgo social, 2000, Milenio
Cyrulnik, B., Los patitos feos. La resiliencia: una infancia infeliz no determina la vida. , 2003, Gedisa
AAVV, El adolescente y su entorno en el siglo XXI. Instantánea de una década., 2011, Hospital Sant Joan de Déu
Rodrigo, Mª J., Máiquez, MªL., Martín, J.C., Byrne, S. , Preservación familiar. Un enfoque positivo para la intervención con familias. , 2008, Pirámide
Planella, J. y Vilar, J. (Coord.), La pedagogia social en la sociedad de la información., 2006, UOC
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|