Tema |
Subtema |
Tema 1- Introducció a l’estudi de l’aprenentatge i tipus d'aprenentatge |
-Concepte d'aprenentatge
-Marcs teòrics en l'estudi de l'aprenentatge
-Tipus d'aprenentatge |
Tema 2- Procediments bàsics de condicionament clàssic |
-Els inicis del condicionament clàssic
-El paradigma del condicionament clàssic
-Fases del condicionament clàssic
-Condicionament clàssic excitatori i inhibitori |
Tema 3- Variables que afecten al condicionament clàssic |
-Interval entre estímuls i entre assajos
-Intensitat, natura i durada de l'estímul incondicionat
-Intensitat i natura de l'estímul condicionat |
Tema 4- Fenòmens de condicionament clàssic i explicacions teòriques |
-Fenòmens de condicionament clàssic
-Explicacions teòriques |
Tema 5- Procediments bàsics de Condicionament Operant o Instrumental |
-Els primers treballs de condicionament instrumental
-Paradigma del condicionament instrumental
-Fases del condicionament instrumental
-Procediments de condicionament instrumental |
Tema 6- Variables que afecten al condicionament instrumental |
-Programes de reforçament
-Conseqüències de la conducta |
Tema 7- Fenòmens de condicionament instrumental i explicacions teòriques |
-Fenòmens de condicionament instrumental
-Explicacions teòriques del condicionament instrumental |
Tema 8- El control per l’estímul i l’aprenentatge discriminatiu |
-El control de la conducta per l'estímul
-Generalització
-Discriminació |
Tema 9- Influències biològiques i cognitives en l’aprenentatge |
-Fenòmens que demostren la participació de processos biològics en l'aprenentatge
-Fenòmens que demostren la participació de processos cognitius en l'aprenentatge |
Descripció |
Una part de la feina de l'alumne consisteix a realitzar problemes i exercicis relacionats amb el contingut teòric de la matèria. La realització d'aquests exercicis és molt important per poder entendre aquests continguts teòrics. Es recomana que els alumnes que tinguin dificultats amb aquests exercicis, vagin a comentar-los amb la professora, durant les hores d'atenció a l'alumnat. |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Es realitzarà una prova objectiva tipus test en la que s'avaluarà el contingut teòric i pràctic de l'assignatura així com el contingut de les lectures del curs. Les preguntes referides a teoria i pràctica representaran el 75% de la nota final, mentre que les referides a lectures representaran el 25% de la nota final. |
Bàsica |
Schunk, D.H., Teorías del aprendizaje, Prentice Hall, 1997
Froufe, M., Aprendizaje asociativo. Principios y aplicaciones, Thomson, 2004
Pearce, J.M., Aprendizaje y cognición, Ariel, 1998
Maldonado, A., Aprendizaje, cognición y comportamiento humano, Biblioteca Nueva, 2002
Klein, S.B., Aprendizaje: principios y aplicaciones, McGraw-Hill, 1994
Tarpy, R., Aprendizaje: teoría e investigación contemporáneas, McGraw-Hill, 1999
Domjan, M., Principios de aprendizaje y conducta, Thomson, 2003
Blasco, Borràs, Edo i Grau, Bases per a l'estudi del condicionament i de l'aprenentatge, Servei de Publicacions de la UAB, 2004
|
|
Complementària |
Ormrod, J., Aprendizaje humano, Prentice Hall, 2005
Puente, A., Cognición y aprendizaje, Pirámide, 1998
Pellón, R. y Huidobro, A., Inteligencia y aprendizaje, Ariel, 2004
Cándido, A., Introducción a la psicología del aprendizaje asociativo, Biblioteca Nueva, 2000
Vila, J., Nieto, J. y Rosas, J.M., Investigación contemporánea en aprendizaje asociativo, Del Lunar, 2003
Pozo, J.I., Teorías cognitivas del aprendizaje, Morata, 1994
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|