Codi |
|
A1 |
Els diferents enfocaments i tradicions teòriques que han contribuït al desenvolupament històric de la psicologia, com també la seva influència en la producció del coneixement i en la pràctica professional, per tal de promoure la qualitat de vida de les persones i la societat. |
A6 |
Els processos i les etapes principals de desenvolupament psicològic al llarg del cicle vital, tant en els seus aspectes de normalitat com d’anormalitat. |
A16 |
Identificar i preparar intervencions que siguin adequades per assolir les metes establertes. (Intervenció, mediació i tractament) |
A18 |
Difondre el coneixement derivat dels resultats de la recerca, les revisions teòriques i de productes i serveis generats. (Difusió del coneixement psicològic) |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B12 |
Presa de desicions |
B14 |
Pensament crític i creatiu, amb capacitat d’indagar i d’adoptar un enfocament científic i ètic en els diferents àmbits de la professió. |
B17 |
Que pot llegir de manera crítica la bibliografia científica, valorar-ne la procedència, situar-la dins un marc epistemològic i identificar i contrastar les seves aportacions en relació amb el coneixement disciplinari disponible. |
B23 |
Que pot adaptar-se a l’entorn, la tasca o el context, afrontar noves tasques i responsabilitats, i generar processos de canvi. |
B29 |
Utilitzar les diferents tecnologies de la informació i la comunicació per a finalitats diverses. |
B30 |
Comunicar-se adequadament tant de manera oral com escrita. |
B31 |
Comunicar-se en una llengua estrangera. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
 Adquirir enfocaments i tradicions teòriques de la psicologia cognitiva. |
A1
|
B17
|
|
 Conèixer els processos i les etapes principals del desenvolupament cognitiu al llarg del cicle vital. |
A6
|
B1
|
|
 Aplicar un pensament crític i reflexiu. |
|
B3 B14 B17
|
|
 Generalitzar els conceptes a altres contextos operacionals. |
|
B1 B23
|
|
 Aprendre a treballar en equip. |
|
B5
|
|
 Desenvolupar la capacitat de parlar en públic. |
|
B30
|
C5
|
 Passar de la teoria a la pràctica educativa i social. |
A16 A18
|
B1
|
|
 Resoldre els conflictes que sorgeixen als grups de treball. |
|
B12
|
|
 Resoldre els conflictes que sorgeixen als grups de treball. |
|
B12
|
|
 Prendre consciència del problemes actuals que ens envolten. |
|
B23
|
C3
|
 Experimentar la necessitat de sortir al estranger a aprendre l'idioma. |
|
B31
|
C1 C4
|
 Establir relacions entre teoria i pràctica. |
|
B1
|
|
 Utilitzar les eines bàsiques en TIC. |
|
B29
|
C2
|
Tema |
Subtema |
BASES TEÒRIQUES GENERALS |
* ORIENTACIONS ESTUDI FENÒMENS COGNITIUS |
ETAPES PRINCIPALS DEL DESENVOLUPAMENT COGNITIU |
* PERÍODE SENSORIOMOTRIU
* PERIODE PREOPERATORI
* PERIODE DE LES OPERACIONS CONCRETES
*PERIODE DE LES OPERACIONS FORMALS |
LA REPRESENTACIÓ MENTAL |
* LA FUNCIÓ SIMBÓLICA |
LA LOGICA DE CLASES |
*ESTRUCTURES LOGIQUES |
EPISTEMOLOGIA DE LES NOCIONS DE CONSERVACIÓ |
*NOCIONS NUMÈRIQUES ELEMENTALS |
ELS SISTEMES DE NUMERACIÓ |
*GENESIS DE LA REPRESENTACIÓ GRÀFICA DE LES QUANTITATS |
APRENENTATGE I GENERALITZACIÓ |
* CONTEXTE OPERACIONAL
* RECONSTRUCCIÓ I CONTEXTE OPERACIONAL |
EXPERIENCIES D'APRENENTATGE OPERATORI |
* APRENENTATGE OPERATORI DE L'ADICIÓ I SUSTRACCIÓ
* APRENENTATGE OPERATORI DE LA MULTIPLICACIÓ I DIVISIÓ ARITMÉTICA |
OPERATIVITAT FORMAL I APRENENTATGE DE LES MATEMÀTIQUES |
* L'APRENENTATGE OPERATORI I LES OPERACIONS FORMALS |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
17 |
15 |
32 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
2 |
1 |
3 |
Debats |
|
4 |
2 |
6 |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
|
15 |
8 |
23 |
|
Atenció personalitzada |
|
4 |
0 |
4 |
|
Proves de Desenvolupament |
|
4 |
15 |
19 |
Proves pràctiques |
|
6 |
20 |
26 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. Indagar la motivació dels estudiants i descobrir què esperen assolir de l'assignatura. Conèixer els coneixements previs de l'alumnat en relació als continguts abans d'iniciar l'aprenentatge |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura amb interacció entre teoria i pràctica. |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Xerrades i/o aportacions d'esdeveniments científics i/o divulgatius, d'experiències en el camp psico-pedagógic per aprofundir en el coneixement de la matèria |
Debats |
Debats de problemes actuals relacionats amb la temàtica de l'assignatura |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
Aplicació dels continguts teòrics a la realitat psico-pedagògica |
|
Sessió Magistral |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Debats |
Pràctiques externes (de camp/sortides) |
Activitats Introductòries |
Proves de Desenvolupament |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
Activitats introductories. Pensar, comparar i escriure amb relació a aprenentatges anteriors. Investigació de noticies de actualitat a traves dels mitjans de comunicació.
Sessió magistral
Cerca, lectura i treball de documentació (escrita i audio-visual) a treballar a la classe.
Esdeveniments científics
Escoltar la presentació i/o buscar informació sobre un tema determinat,
en interacció amb la professora.
Debats
Els grups tenen que recollir informació sobre un tema determinat per a discutir a la classe en interacció amb la professora.
Pràctiques externes (de camp sortides)
Establir contactes amb els centres, organitzar tota la experiència per a dur a terme (elaboració del material, recollida de dades, anàlisis de les dades, elaboració del informe) tot en interacció amb la professora.
Proves de Desenvolupament
Desenvolupar proves convencionals per conèixer el nivell de maduresa dels continguts impartits. Prèviament el estudiant planteja dubtes a la professora que li sorgeixen en el seu procés de construcció del coneixement.
Proves pràctiques
Seguiment del treball de camp mitjançant tutories
Elaborar una memòria/informe del tema/s investigats, en interacció amb la professora.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
S'avalua la participació de l'alumnat. |
20% |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Resums de les aportacions |
5% |
Proves de Desenvolupament |
Proves que inclouen preguntes directes sobre
Un aspect concret.L'alumne ha de respodre de
Manera directa mitjançant els coneixements que té sobre la materia. |
50% |
Proves pràctiques |
Elaboració de una memoria |
25% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Inhelder, B.-Piaget, J., De la lógica del niño a la lógica del adolescente, 1971, B.A. Paidós, 1971
Piaget, J., El mecanismo del desarrollo mental, 1976, Madrid: Ed. Nacional
Piaget, J., Génesis de las estructuras lógicas y elementales, 1967, Buenos Aires: Guadalupe, 1967
Piaget, J., La génesis del número en el niño, 1967, B.A. Guadalupe, 1967
|
|
Complementària |
Moreno, M.-Sastre,G., Aprendizaje y desarrollo intelectual, 1980, BCN: Gedisa
Sastre, G.-Moreno, M., Descubrimiento y construcción de conocimientos, 1980, BCN: Gedisa
DelVal, J., El desarrollo humano, 1999, Madrid: Siglo XXI
López Puig, A., Fracaso escolar en el aprendizaje de las matemáticas. Un enfoque constructivista, 1996, Cádiz: SPUC
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
DESENVOLUPAMENT DE L'ADULT I DE LA VELLESA/11161011 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
DIFICULTATS D'APRENENTATGE I INTERVENCIÓ PSICOPEDAGÒGICA/11162252 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
COGNICIÓ I CONFLICTES INTERPERSONALS/11161204 |
|
|