Tema |
Subtema |
BASES TEÒRIQUES GENERALS |
* ORIENTACIONS ESTUDI FENÒMENS COGNITIUS |
ETAPES PRINCIPALS DEL DESENVOLUPAMENT COGNITIU |
* PERÍODE SENSORIOMOTRIU
* PERIODE PREOPERATORI
* PERIODE DE LES OPERACIONS CONCRETES
*PERIODE DE LES OPERACIONS FORMALS |
LA REPRESENTACIÓ MENTAL |
* LA FUNCIÓ SIMBÓLICA |
LA LOGICA DE CLASES |
*ESTRUCTURES LOGIQUES |
EPISTEMOLOGIA DE LES NOCIONS DE CONSERVACIÓ |
*NOCIONS NUMÈRIQUES ELEMENTALS |
ELS SISTEMES DE NUMERACIÓ |
*GENESIS DE LA REPRESENTACIÓ GRÀFICA DE LES QUANTITATS |
APRENENTATGE I GENERALITZACIÓ |
* CONTEXTE OPERACIONAL
* RECONSTRUCCIÓ I CONTEXTE OPERACIONAL |
EXPERIENCIES D'APRENENTATGE OPERATORI |
* APRENENTATGE OPERATORI DE L'ADICIÓ I SUSTRACCIÓ
* APRENENTATGE OPERATORI DE LA MULTIPLICACIÓ I DIVISIÓ ARITMÉTICA |
OPERATIVITAT FORMAL I APRENENTATGE DE LES MATEMÀTIQUES |
* L'APRENENTATGE OPERATORI I LES OPERACIONS FORMALS |
Descripció |
Activitats introductories. Pensar, comparar i escriure amb relació a aprenentatges anteriors. Investigació de noticies de actualitat a traves dels mitjans de comunicació.
Sessió magistral
Cerca, lectura i treball de documentació (escrita i audio-visual) a treballar a la classe.
Esdeveniments científics
Escoltar la presentació i/o buscar informació sobre un tema determinat,
en interacció amb la professora.
Debats
Els grups tenen que recollir informació sobre un tema determinat per a discutir a la classe en interacció amb la professora.
Pràctiques externes (de camp sortides)
Establir contactes amb els centres, organitzar tota la experiència per a dur a terme (elaboració del material, recollida de dades, anàlisis de les dades, elaboració del informe) tot en interacció amb la professora.
Proves de Desenvolupament
Desenvolupar proves convencionals per conèixer el nivell de maduresa dels continguts impartits. Prèviament el estudiant planteja dubtes a la professora que li sorgeixen en el seu procés de construcció del coneixement.
Proves pràctiques
Seguiment del treball de camp mitjançant tutories
Elaborar una memòria/informe del tema/s investigats, en interacció amb la professora.
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Inhelder, B.-Piaget, J., De la lógica del niño a la lógica del adolescente, 1971, B.A. Paidós, 1971
Piaget, J., El mecanismo del desarrollo mental, 1976, Madrid: Ed. Nacional
Piaget, J., Génesis de las estructuras lógicas y elementales, 1967, Buenos Aires: Guadalupe, 1967
Piaget, J., La génesis del número en el niño, 1967, B.A. Guadalupe, 1967
|
|
Complementària |
Moreno, M.-Sastre,G., Aprendizaje y desarrollo intelectual, 1980, BCN: Gedisa
Sastre, G.-Moreno, M., Descubrimiento y construcción de conocimientos, 1980, BCN: Gedisa
DelVal, J., El desarrollo humano, 1999, Madrid: Siglo XXI
López Puig, A., Fracaso escolar en el aprendizaje de las matemáticas. Un enfoque constructivista, 1996, Cádiz: SPUC
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|