Codi |
|
A1 |
Els diferents enfocaments i tradicions teòriques que han contribuït al desenvolupament històric de la psicologia, com també la seva influència en la producció del coneixement i en la pràctica professional, per tal de promoure la qualitat de vida de les persones i la societat. |
A6 |
Els processos i les etapes principals de desenvolupament psicològic al llarg del cicle vital, tant en els seus aspectes de normalitat com d’anormalitat. |
A16 |
Identificar i preparar intervencions que siguin adequades per assolir les metes establertes. (Intervenció, mediació i tractament) |
A18 |
Difondre el coneixement derivat dels resultats de la recerca, les revisions teòriques i de productes i serveis generats. (Difusió del coneixement psicològic) |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B12 |
Presa de desicions |
B14 |
Pensament crític i creatiu, amb capacitat d’indagar i d’adoptar un enfocament científic i ètic en els diferents àmbits de la professió. |
B17 |
Que pot llegir de manera crítica la bibliografia científica, valorar-ne la procedència, situar-la dins un marc epistemològic i identificar i contrastar les seves aportacions en relació amb el coneixement disciplinari disponible. |
B23 |
Que pot adaptar-se a l’entorn, la tasca o el context, afrontar noves tasques i responsabilitats, i generar processos de canvi. |
B29 |
Utilitzar les diferents tecnologies de la informació i la comunicació per a finalitats diverses. |
B30 |
Comunicar-se adequadament tant de manera oral com escrita. |
B31 |
Comunicar-se en una llengua estrangera. |
C1 |
Dominar l’expressió i la comprensió d'un idioma estranger |
C2 |
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC |
C4 |
Moure’s amb facilitat per l’espai europeu i per la resta del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
 Adquirir enfocaments i tradicions teòriques de la conflictología. |
A1
|
B17
|
|
 Conèixer els processos i les etapes principals del pensament emocional/cognitiu al llarg del cicle vital. |
A6
|
B1
|
|
 Aplicar un pensament crític i reflexiu. |
|
B3 B14 B17
|
|
 Generalitzar els conceptes a altres contextos operacionals. |
|
B1 B23
|
|
 Aprendre a treballar en equip. |
|
B5
|
|
 Desenvolupar la capacitat de parlar en públic. |
|
B30
|
C5
|
 Passar de la teoria a la pràctica educativa i social. |
A16 A18
|
B1
|
|
 Resoldre els conflictes que sorgeixen als grups de treball. |
|
B12
|
|
 Presentar situacions concretes de resolució de conflictes a l àmbit escolar. |
|
B1
|
|
 Prendre consciència del problemes actuals que ens envolten. |
|
B23
|
|
 Experimentar la necessitat de sortir al estranger a aprendre l'idioma. |
|
B31
|
C1 C4
|
 Establir relacions entre teoria i pràctica. |
|
B1
|
|
 Utilitzar les eines bàsiques en TIC. |
|
B29
|
C2
|
Tema |
Subtema |
INTRODUCCIÓ A LA CONFLICTOLOGIA |
* TIPUS DE CONFLICTES |
COGNICIÓ I AFECTIVITAT |
* VISIÓ ACTUAL DE LES EMOCIONS I ELS SENTIMENTS
* L' APRENENTATGE EMOCIONAL I LA RESOLUCIÓ DE CONFLICTES |
RAONAMENT I CONFLICTES |
* ESQUEMES MENTALS I RESOLUCIÓ DE CONFLICTES |
CONFLICTES INTERPERSONALS |
* CONTEXTES RELACIONALS I CONFLICTES
*CONFLICTE TREBALL - FAMILIA
* CULTURA DE GÈNERE I CONFLICTES INTERPERSONALS
|
CONFLICTES I EMOCIONS |
* DIMENSIÓ ÉTICA DEL CONFLICTE
|
APRENENTATGE EMOCIONAL Y RESOLUCIÓ DE CONFLICTES |
* ENSENYAMENT PRIMARI
* ENSENYAMENT SECONDARI |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
|
Sessió Magistral |
|
22 |
20 |
42 |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
|
2 |
1 |
3 |
Debats |
|
3 |
2 |
5 |
Pràctiques de camp/sortides |
|
15 |
5 |
20 |
Treballs |
|
15 |
20 |
35 |
|
Atenció personalitzada |
|
6 |
0 |
6 |
|
Proves pràctiques |
|
5 |
33 |
38 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. Indagar la motivació dels estudiants i descobrir què esperen assolir de l'assignatura. Conèixer els coneixements previs de l'alumnat en relació als continguts abans d'iniciar l'aprenentatge |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura amb interacció entre teoria i pràctica |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Xerrades i/o aportacions d'esdeveniments científics i/o divulgatius, d'experiències en el camp psico-pedagógic i de la societat en general, per aprofundir en el coneixement de la matèria |
Debats |
Debats de problemes actuals relacionats amb la temàtica de l'assignatura
|
Pràctiques de camp/sortides |
Aplicació dels continguts teòrics a la realitat psico-pedagògica i/o social |
Treballs |
Lectura individual dels documents i material audio visual. Anàlisis - discussió en grup i posada en comú amb el grup classe. |
|
Sessió Magistral |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Debats |
Pràctiques de camp/sortides |
Treballs |
Activitats Introductòries |
Proves pràctiques |
|
Descripció |
Activitats introductòries
Pensar, comparar i escriure amb relació a aprenentatges anteriors. Investigació de noticies de actualitat a traves dels mitjans de comunicació.
Sessió magistral
Cerca, lectura i treball de documentació (escrita i audio-visual) a treballar a la classe.
Esdeveniments científics
Escoltar la presentació i/o buscar informació sobre un tema determinat,
en interacció amb la professora.
Debats
Els grups tenen que recollir informació sobre un tema determinat per a discutir a la classe en interacció amb la professora.
Treball de curs
Llegir de manera crítica la bibliografia científica , conèixer experiències concretes sobre el tema, situar-la dins de un marc epistemològic i identificar y contrastar les seves aportacions en relació amb el coneixement disciplinari.
Pràctiques externes (de camp sortides)
Establir contactes amb els centres, organitzar tota la experiència per a dur a terme (elaboració del material, recollida de dades, anàlisis de les dades, elaboració del informe) tot en interacció amb la professora.
Proves pràctiques
Seguiment del treball de camp mitjançant tutories
Elaborar una memòria/informe del tema/s investigats, en interacció amb la professora.
|
|
|
Descripció |
Pes |
Sessió Magistral |
S'avalua la participació de l'alumnat. |
20% |
Esdeveniments científics i/o divulgatius |
Resums de les aportacions |
5% |
Treballs |
Elaboració de una memòria amb els continguts de la assignatura |
40% |
Proves pràctiques |
Informe del treball empíric. |
35% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Damasio, A.R., El error de Descartes, 1996, Barcelona: Crítica Grijalbo Mondadori
Sastre, G.-Moreno, M., Resolución de conflictos y aprendizaje emocional, 2002, Barcelona: Gedisa
|
|
Complementària |
Vinyamanta, e. (Coord), Aprender del conflicto. Conflictología y educación, 2003, Barcelona: Graó
López Puig, A.- Poelmans, S. et altri, Com tenir èxit en el treball i exercir de pares i mares, 2003, Barcelona: Institut Català de la Dona
Poelmans, S. Alvarez de Mon, S., Cómo armonizar trabajo y familia en el nuevo siglo.Paradigmas del liderazgo: claves de la dirección de personas, 2001, Madrid: McGraw-Hill
Moreno, M. Sastre, G., Conocimiento y cambio, 1998, Barcelona: Paidós
moreno, M. - Sastre, G., El conocimiento del medio. La transversalidad desde la coeducación, 1994, Madrid: Instituto de la Mujer
Punset, E., El viaje a la felicidad, 2005, Barcelona: Ediciones Destino
Santamaría, C., Introducción al razonamiento humano, 1995, Madrid: Alianza Ed,
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
DESENVOLUPAMENT COGNITIU/11161106 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|