Proporcionar a l’alumne coneixements teòrics i pràctics bàsics necessaris per una adequada comprensió de les relacions cervell-conducta, especialment en l’àmbit clínic. |
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS DE NEUROCIÈNCIA/11161008 |
|
Sessions expositives, classes pràctiques, videos, articles científics, pràctiques d'administració de tests neuropsicològics i diagnòstic ...... |
Examen escrit de les classes teòriques i de las classes pràctiques. Avaluació continuada de la realització de les pràctiques.
|
Tema |
Subtema |
Introducció a la neuropsicologia |
|
Neuroanatomia funcional elemental |
|
Mètodes i tècniques en neuropsicologia. Recollida d’informació |
|
Especialització hemisfèrica |
|
Neuropsicologia de l’atenció i l’orientació |
|
Neuropsicologia de la memòria |
|
Neuropsicologia del llenguatge |
|
Neuropsicologia de la funció gnòsica i les pràxies |
|
Neuropsicologia del lòbul frontal |
|
Patologia cerebral |
|
Envelliment, demències i altres processos neurodegeneratius |
|
La rehabilitació neuropsicològica |
|
Les estructures i els processos involucrats en les funcions psicològiques bàsiques
La naturalesa de les diferències individuals
Els principis i els procediments d’avaluació i intervenció neuropsicològica
Planificació i organització
Motivació per la qualitat
Presa de desicions
Que pot llegir de manera crítica la bibliografia científica, valorar-ne la procedència, situar-la dins un marc epistemològic i identificar i contrastar les seves aportacions en relació amb el coneixement disciplinari disponible
Que pot considerar diferents perspectives sobre els temes o problemes que treballi, avaluar-los de manera crítica, fonamentar les conclusions i prendre decisions
Comprensió de les limitacions de la perspectiva d’anàlisi psicològica del comportament humà i capacitat per incorporar-hi aportacions conceptuals i tècniques d’anàlisi pròpies d’altres disciplines
Flexibilitat, respecte i discreció en l’ús de les dades que afecten les persones, grups o organitzacions
Que respecta i fa respectar el codi deontològic i actua de manera ètica en les activitats relacionades amb la seva actuació professional
Adquirir independència i autonomia com a aprenent, i responsabilitzar-se del propi aprenentatge i el desenvolupament de les seves habilitats
Utilitzar com a usuari les eines bàsiques en TIC
|
Bàsica |
León-Carrión J, Fundamentos de neuropsicología humana, Ed. SigloXXI,
Gil R, Manual de neuropsicología, Editorial Masson,
Martin JH, Neuroanatomía, Prentice Hall,
Junqué C, Barroso J, Neuropsicología, Editorial Síntesis,
|
|
Complementària |
Benton AL, Contributions to Neuropsychological Assessment: A Clinical Manual, Oxford University Press,
Diamond MC, Scheibel AB, Elson LM, El cerebro humano. Libro de trabajo., Ariel Neurociencia,
Alberca R, López-Pousa S, Enfermedad de Alzheimer y otras demencias., Editorial Médica Panamericana,
Muñoz JM, Tirapu J, Rehabilitación neuropsicológica, Editorial Síntesis –guías de intervención-,
|
|
|