Codi |
|
A14 |
Definir els objectius i les metes del servei que es prestarà. (Detectar necessitats) |
A15 |
Identificar les característiques dels individus, grups o organitzacions i els contextos rellevants per al servei que se sol·licita. (Avaluació) |
A17 |
Proporcionar informació als usuaris, tenint en compte el tipus de destinatari. (Comunicació professional) |
A18 |
Difondre el coneixement derivat dels resultats de la recerca, les revisions teòriques i de productes i serveis generats. (Difusió del coneixement psicològic) |
B1 |
Aprendre a aprendre |
B2 |
Resoldre problemes de forma efectiva |
B3 |
Aplicar pensament crític, lògic i creatiu |
B4 |
Treballar de forma autònoma amb iniciativa |
B5 |
Treballar de forma col·laborativa |
B7 |
Comunicar-se de manera efectiva i amb asertivitat a l'entorn laboral i com a ciutadà |
B9 |
Planificació i organització |
B10 |
Capacitat de lideratge |
B11 |
Motivació per la qualitat |
B12 |
Presa de desicions |
B13 |
Capacitat innovadora, emprenedora i d'adaptació a les noves situacions |
B22 |
Flexibilitat, respecte i discreció en l’ús de les dades que afecten les persones, grups o organitzacions. |
B26 |
Integrar els coneixements i avenços de la psicologia en la seva actuació professional. |
B27 |
Adquirir independència i autonomia com a aprenent, i responsabilitzar-se del propi aprenentatge i el desenvolupament de les seves habilitats. |
B28 |
Gestionar la seva formació professional i personal al llarg de la vida. |
B30 |
Comunicar-se adequadament tant de manera oral com escrita. |
C3 |
Desenvolupar la vida personal i professional tenint una perspectiva àmplia i global del món |
C5 |
Expressar-se correctament (tant de forma oral com escrita) en la llengua pròpia |
Objectius |
Competències |
1. Aprofundir en les metodologies tradicionals, relacionades amb les noves tecnologies, situacionals i individualitzades |
A14 A15 A17 A18
|
B1 B2 B3 B4 B5 B7 B9 B10 B12 B13 B28 B30
|
C3 C5
|
2. Aprendre els diferents recursos didàctics utilitzats en els diferents tipus de formació |
A14 A17 A18
|
B11 B22 B26 B27
|
C3
|
Tema |
Subtema |
1. Orientació metodològica de la formació. |
1.1. Formació vs desenvolupament. |
2. Obstacles a la formació. |
2.1. Gestió del procès de la formació |
3. Tècniques individualitzades |
a. Mètodes individualitzats i estandaritzats orientats a l’ensenyament i a l’aprenentatge
b. Entrenament (Coaching)
c. Acompanyament (Mentoring)
|
4. Tècniques semiestandaritzades |
a. Ensenyament a distància i noves tecnologies (E-learning, B-learning)
b. Cursos a mida : Formació In Company
|
5. Tècniques situacionals |
5.1. Outdoor training, Indoor training, simuladores. |
6. La Formació i l’estructura organitzativa |
6.1. Com fer un Pla de formació a l'empresa i en què consisteix
• Anàlisi de necessitats formatives;
• Disseny i impartició de programes i accions Normatives;
• Avaluació d’accions Normatives,
• Medició de resultats i de l’impacte en el grup i en l’Organització,
• Avaluació i medició de l’eficàcia dels mètodes de formació mitjançant l’anàlisi estadístic de Producció,
• Reducció d’accidents, Absentisme, Impacte en la Facturació;
• Organització dels programes de Formació;
• Direcció i implementació de programes de millora qualitativa dels Recursos Humans.
a. Plantejament, direcció, gestió i execució de plans per la millora qualitativa dels recursos humans a través de la sistematització d’accions
b. Normatives i programes de qualificació en l’organització
|
7. Módul de presentacions eficaces |
7.1. Comunicació verbal i no verbal
7.2. Recomanacions bàsiques |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
8 |
12 |
|
Sessió Magistral |
|
15 |
30 |
45 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
30 |
45 |
|
Atenció personalitzada |
|
2 |
4 |
6 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
0 |
4 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es tracta d'una sessió on el professor recollirà informació sobre el nivell de coneixements previs que presenten els alumnes en relació a l'assignatura. Es podrà fer mitjançant la formulació d'unes preguntes generals al grup de classe o un qüestionari individual |
Sessió Magistral |
És l'exposició oral per part del professor dels continguts teòrics bàsics de l'assignatura. Aquesta exposició anirà recolzada en pwp. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Consisteix en l'anàlisi, discussió i resolució d'un cas pràctic o article o problema que presenta el professor a classe. Normalment aquest exercici es realitzarà en grups de tres persones amb l'orientació del professor. |
|
Atenció personalitzada |
Activitats Introductòries |
Sessió Magistral |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Descripció |
Atenció als alumnes dins i fora de l'aula per intentar solventar tots els dubtes que puguin tenir sobre l'assigntura en quan a continguts o avaluació, etc. Les classes seran 50% exposició dels temes i 50% classes pràctiques mitjançant exercicis, dinàmiques de grup, discussió d'articles, debats, etc. |
|
|
Descripció |
Pes |
Proves objectives de tipus test |
Examen tipo test |
50% |
Proves pràctiques |
Cas pràctic a desenvolupar per l'alumne, elaboració i presentació en grup d'un pla de formació original i obligatori de cara a superar l'assignatura |
40% |
Altres |
Assistència |
10% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'assistència a les classes és obligatoria. En cas de no ser possible s'ha de comunicar al començament de curs de cara a establir programa específic de pràctiques. La realització i superació de les pràctiques (presencials o compensatòries) és obligatoria per tal d'aprovar l'assignatura a l'igual que el treball i presentació grupal. |
Bàsica |
|
Luis R. Gómez-Mejía, David B. Balkin, Robert L. Cardy (2004). Dirección y Gestión de Recursos Humanos. 3ª Edición. Editorial Pearson Educación.
Alfonso C. Morales Gutiérrez, J. Antonio Ariza Montes, Emilio Morales Fernández (2000). Gestión Integrada de Personas. Una perspectiva de organización. 2ª Edición. Editorial Desclée de Brouwer S.A.
Buckley,R.; Caple, J. (1990) La formación.Teoría y práctica. Madrid. Díaz de Santos
Castanyer Figueras, F.(1988) La formación permanente en la empresa. Barcelona. Marcombo
Ives, W. (1991) Evaluación de destrezas y análisis de necesidades para el profesional de la formación. Consultores Españoles
Maclelland, D.C. (1987) Human Motivation. Cambridge University
Mitrani A.; Dalziel M. y Suarez De Puga, I. (1992) Las competencias: clave para una gestión integrada de los recursos humanos. Bilbao. Deusto Pereda, S. (1993) Ergonomía. Diseño del entorno laboral. Madrid. Eudema
Boyatzis, R.E (1982) The competent manager. John Wiley & Sons
Randell, G.; Packard, P. Y Slater, J. (1988) La valoración y formación del personal. Bilbao. Deusto
Técnicas de Formación, S.A. (1995) Guía para la formación de la Comunidad de Madrid. Madrid. Instituto para la Formación de la Comunidad de Madrid |
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|