DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) LITERATURA INFANTIL Codi 11181009
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) (Campus Terres de l'Ebre)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Troncal Primer Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Filologies Romàniques
Coordinador/a
TENA SUBIRATS, MARTA
Adreça electrònica marta.tena@urv.cat
Professors/es
TENA SUBIRATS, MARTA
Web
Descripció general i informació rellevant Únicament convocatòria extraordinària d'examen que cal sol·licitar prèviament a la Secretaria del centre.
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudi que estàs cursant, en aquesta assignatura només tindràs dret a examen. Per conèixer la data de realització de l'examen consulta a l'apartat d'horaris de les assignatures. En cas d'haver de sol·licitar convocatòria extraordinària recorda que per poder matricular aquest dret d'examen hauràs de presentar una sol·licitud a la secretaria del teu Campus/Centre.

Continguts
Tema Subtema
Literatura oral no argumental: endevinalles, cançons, embarbussaments, refranys.
Literatura oral argumental: contes, rondalles i llegendes. Valors i continguts dels contes populars. Com explicar contes.
Literatura d’autor. Quins llibres han de llegir els nens de 0 a 6 anys. Llegir abans de llegir.
Implicacions ideològiques de la Literatura Infantil: racisme, sexisme, etc.
Il•lustració: estils, tècniques. Objectius de les il•lustracions dels llibres de Literatura Infantil.
Revistes infantils
Biblioteca escolar. Biblioteca d’aula. Classificació, registre, préstec de llibres
Activitats d’animació a lectura o prelectura

Atenció personalitzada
Descripció

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació
Bàsica
  • AMADES, J., Rodallística. Barcelona. Selecta. 1974.
  • BARÓ, M. ; MAÑÀ, T., Formar-se per informar-se. Barcelona. Rosa Sensat. Ed. 62. 1994.
  • BARÓ, M. FONOLL, M. i altres, La nova biblioteca escolar. Barcelona. Ed. 62. 1999.
  • BETTELHEIM, B., Psicoanálisis de los cuentos de hadas. Barcelona. Crítica. 1977
  • BRYANT, S. C., Com explicar contes. Barcelona. Nova Terra. 1967
  • BULLICH. M.; MAURE, M., Manual del rondallaire. Barcelona. La Magrana. 1996.
  • CLIJ., Cuadernos de Literatura Infantil y Juvenil. Barcelona
  • COLOMER, T., Introducción a la Literatura Infantil y Juvenil. Madrid. Síntesis. 1999
  • COLOMER, T., La formació del lector literari. Barcelona Barcanova. 1998.
  • DURAN, T., ROS, R., Primeres literatures. Llegir abans de llegir. Barcelona: Pirene-La Galera, 1998.
  • DURAN, T.; VENTURA, N., Setzevoltes. Barcelona. Graó. Guix. 1985.
  • FARISTOL, Consell Català del Llibre per a Infants. Barcelona
  • GARNER, J. F., Contes per a nens i nenes políticament correctes. Barcelona Quaderns Crema 1995.
  • IN-FÀN-CI-A, Associació de Mestres Rosa Sensat. Barcelona
  • JANER MANILA, G., Literatura infantil i experiència cognitiva. Barcelona. Pirene. 1995
  • LLUCH, G. i altres, De la narrativa oral a la Literatura per a infants. Alzira Edicions Bromera 2000.
  • PELEGRÍN, A., La aventura de oír. Madrid: Anaya, 2005.
  • PROPP, V., Las raíces históricas del cuento. Madrid. Fundamentos.1979.
  • RODARI, G., La gramàtica de la fantasia. Barcelona. Aliorna. 1987.
  • ROS, R., Trenta-tres contes. Barcelona. Rosa Sensat. In-fàn-ci-a. 1986.
  • VALRIU I LLINÀS, C., Història de la Literatura infantil i juvenil. Barcelona. Pirene. 1994
Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent