DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) NOVES TECNOLOGIES APLICADES A L'EDUCACIÓ Codi 11181013
Ensenyament
Mestre Especialitat en Educació Infantil (1997) (Campus Terres de l'Ebre)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Crèd. teoria Crèd. pràctics Tipus Curs Període
4.5 3 1.5 Troncal Tercer Segon
Llengua d'impartició
Català
Departament Pedagogia
Coordinador/a
ESPUNY VIDAL, MARIA CINTA
Adreça electrònica cinta.espuny@urv.cat
Professors/es
ESPUNY VIDAL, MARIA CINTA
Web
Descripció general i informació rellevant
Com a conseqüència de l'extinció del pla d'estudis que estàs cursant, en aquesta assignatura es realitza a través de tutoria (excepte en els estudis de l'ETSE). Per a més informació cal consultar l'horari d'atenció personalitzada del professor.

Continguts
Tema Subtema
Tema 1. Les TIC a l'educació 1.1. Instruccions
1.2. LOE: Competències digitals
Tema 2. Accés i ús de la informació 2.1 Cerca avançada
2.2 Seguretat a Internet
2.3 Webs educatives referencials
2.4 Merlí , Aloma, Agrega
2.5 Escriptori de l'EDU
2.6 Correu electrònic. Xat
2.7 Caceres del Tresor
2.8 Webquest
Tema 3. Eines web 2.0 eines per a compartir 3.1 Aplicacions del google
3.2 Recursos i eines
Tema 4. Fem un bloc. Aplicacions a l'aula 4.1 Inserir documents
3.2 Inserir imatge
3.3 inserir so
3.4 Inserir vídeos
Tipologies de blocs i usos didàctics
Tema 5. Eines del Departament 5.1 Prestatgeria digital
5.2 Mà de contes
5.3 Col·lex
5.4 KidPix
5.5 Quaderns virtuals/JClic
5.6 Ex-learning
5.7 Wikis
5.8 Notebook

Atenció personalitzada
Descripció
L'alumnat tindrà l'opció d'atenció personalitzada en l'horari establert a l'inic del curs escolar 2010-2011

Avaluació
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Per tal d'aprovar l'assignatura cal treure un cinc de cada apartat que es presenta:

  • Elaboració i presentació oral d'una cacera del tresor o webquest àmbit educatiu (40%)
  • Elaboració i presentació oral d'un bloc educatiu (40%)
  • Catalogació de recursos (10%)
  • Portfoli (10%)

Fonts d'informació
Bàsica Balagué Puxan, Francesc, Usos educatius dels blogs : recurso, ,

Adell, J. (2008). Les webQuests en l'educació infantil i primària. Barcelona: Uoc.

Balagué Puxan, F., & Zayas, F. (2007). Usos educatius dels blogs :Recursos, orientacions i experiències docents. Barcelona: Editorial UOC.

Cases, J., & Torrescasana, M. R. (2006). Les TIC a l'educació infantil. Barcelona: Uoc.

España Pérez, F. (2008). Del lápiz al ratón. Cordoba: Toromítico.

Pérez Sánchez, A., & Redondo, S. (2006). Projectes telemàtics a l'educació primària :Un recurs per transformar l'escola. Barcelona: Editorial UOC.

Prats, M. À., & Gabarró, T. (2009). La competència digital a l'educació primària. Barcelona: Uoc.

Sánchez Rodríguez, J., Cebrián de la Serna, M., Ruiz Palmero, J., & Palomo López, R. (2009). El impacto de las TIC en los centros educativos : Ejemplos de buenas prácticas. Madrid: Síntesis.

Sprünker, J., & Munilla, G. (2009). Educació, museus i TIC :Materials i activitats a internet. Barcelona: UOC Universitat Oberta de Catalunya.

Temprano Sánchez, A. (2009). Webquest :Aproximación práctica al uso de internet en el aula. Sevilla: Mad.

Complementària

(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent